Miten usein käyt ravintolassa syömässä vaikka lehtipihvin/pippuripihvin?
Kommentit (45)
Viime viikolla lounasaikaan, hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi söin pihvin ravintolassa tammikuun alussa. Se oli huonosti paistettu ja lisukkeet olivat kuin kouluruokalasta. Sitä edellinen pihvi oli marraskuussa ja se oli erinomainen.
Tuon jälkeen olen syönyt joka viikonloppu paremman pihvin kotona. Osaan itse paistaa täydellisen medium miinuksen. Lisäksi olen syönyt ravintoloissa erinomaista vuohenjuustosalaattia, lähilihaburgeria, etanoita, pannacottaa ja joitain hyviä aasialaisia lounaita. Tykkään syödä ulkona.
huutista hesan uusavuttomalle vihervassarisuvakille
Anteeksi vaan, olen Itä-Suomesta ja pääasiassa kasvatan, kerään tai pyydän itse ruokani, jota kokkaan joka päivä. Välillä sitä vaan haluaa vaihtelua ja tykkään tukea paikallisia ravintoloita. Paljon reissaavanakin pitää jossain syödä eikä paikaksi silloin valikoidu Herburger.
Itä-Suomen Alfa.
Kuten moni muukin täällä näköjään, en syö ikinä pihvejä, sekasyöjä kuitenkin olen. Ravintolassa syömässä käyn varmaan 4-8 kertaa/kk keskimäärin, yleensä pizzaa, kalaa tai jotain kasvisruokaa tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko noita saatavilla vegaanisena? Naisena en syö lihaa.
syötkö miehenä sitten?
Saako noita ap:n mainitsemia pihvejä ylipäätään kunnon ravintoloista? Eikö ne ole huoltoasemakamaa tai jossain ketjuhotellien ravintoloissa? Yleensä skippaan ruokalistalla pihviosaston, joten voi olla että noita on joka paikassa mutta en ole vaan kiinnittänyt huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Saako noita ap:n mainitsemia pihvejä ylipäätään kunnon ravintoloista? Eikö ne ole huoltoasemakamaa tai jossain ketjuhotellien ravintoloissa? Yleensä skippaan ruokalistalla pihviosaston, joten voi olla että noita on joka paikassa mutta en ole vaan kiinnittänyt huomiota.
Saa, tai mikä nyt sit on "kunnon ravintolan" määritelmä? HUvikseni googlasin "lehti/pippuripihvi helsinki / tampere", aika paljon vaihtoehtoja näytti tulevan.
Jos tiedän että tarjolla on maustevoita ja perunamaustetta.
Olen 65 ja en ole käynyt syömässä ravintolassa minkäänlaista pihviä tai muutakaan yhtään kertaa, vaikka rahaa on. Eikä syy ole pihiydessä. Ei vain ole koskaan kiinnostanut syödä kuin kotona.
En kyllä muista milloin viimeksi söin noita AP:n kyselemiä lehtipihviä tai pippuripihviä Suomessa tai muuallakaan.
Viimeksi olen tainnut syödä pihvin yli 10v sitten Galcaryssä Miles nimisessä ravintolassa poiketessa. Pihvin valitsin, koska karjankasvatus on sillä alueella merkittävää liiketoimintaa johon panostetaan paljon. Joten pihviravintolat ja pihvit niissä ovat maultaan paljon parempia kun ne ovat jossain sattumanvaraisissa paikoissa muualla. Miles ei ollut edes mitenkään erikoinen paikka, ihan tavallinen keskustan ravintola josta sai toki paljon muutakin kuin vain pihviä ja liharuokia. Tenderloin pihvi oli erittäin hyvä, ehkä parhaimpia mitä olen koskaan syönyt. Eikä annos ollut edes kallis.
Mutta joo, pihviä tulee syötyä hyvin harvoin nykyään vaikka tarjolla sitäkin olisi. Aika harvoin minun sitä enää tekee mieli, niin että viitsisin sen valita. Samoin porsasta tulee syötyä nykyään varsin harvoin.
Viimeksi söin ravintolassa nelisen tuntia sitten kun söin paistettua lohta lounaalla.
Vain joka toinen päivä nyt kun olen työtön, muutoin kävisin 2 kertaa päivässä.
Toissa kesänä söin lehtipihvin ravintolassa. Kotona kyllä paistetaan pihvejä ehkä kerran kuukaudessa.
Ravintolahinnat ovat ihan naurettavan isot nykyään. Ja aika usein saa vielä pettyä.
Köyhä lammaskansa. Kellään ei varaa käydä edes pihviaterialla.
70-luvulla syönyt viimeksi ap:n mainitsemat Suomessa (tai missään muuallakaan...)
Ravintolassa käyn Suomessa kerran vuodessa, reissussa vähintään kerran viikossa
Pari kolme kertaa viikossa. Lounasravintolassa saa pihviaterian 17,90€
Eipä täällä maalla ole ravintolaa, mistä pihviä saisi. Kaksi karvakäsipitseriaa, grillikoppi ja huoltoaseman lounas on vaihtoehtoina. Tuskin siellä huoltiksen lounaallakaan pippuripihviä on.
Käyn ulkona 3-5 kertaa viikossa, viimeksi kun soin lehtipihvin se oli 13.50€ ja oli ihan hyvä.
En koskaan. En ole syönyt lihaa vuosikymmeniin.
En ikinä, pihvit paistetaan kotona. Ylihintaiset ravintola-annokset eivät houkuta, kotona tehdyt lisukkeet ovat täysin ylivoimaiset. Harrastetaan kokkausta ja kokeillaan uusia reseptejä jatkuvasti.