Pilvi sai huonoa pastaa Italiassa
"Hämäläisen mielestä italialainen pasta on mautonta.
V***u kun se ei maistu miltään! Ja se pastakin keitetään ylikypsäksi niin, että se maistuu vain sellaiselle sörsselille, näyttelijä jatkaa tilitystään." IS
Pizzakin on huonoa Italiassa. Voi voi.
Vai olisikohan Pilvi vain sattunut menemään siihen ainoaan surkeaan kuppilaan Italiassa, jossa ei osata tehdä pastaa?
Toivottavasti kukaan ei käännä tuota italialaisille! Turvallista matkaa.
Kommentit (184)
Omg. Melkoinen fakiiri saa olla, jos ei italiasta löydä yhtään hyvää ravintolaa. Huonojakin on, kuten joka maassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä olen syönyt elämäni parhaat pastat Sisiliassa ja Sardiniassa
Ja minä Roomassa Trasteveressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Pilvi. 8 vuotta olen pitänyt suuni kiinni, koska "italialainen ruoka on maailman parasta" eikä sitä saa arvostella. Mutta en ole missään syönyt niin huonoa risottoa kuin milanolaisessa ravintolassa, jossa oli tähtiä enemmän kuin taivaalla.Suomessa sellaista ei syötettäisi edes sille kuuluisalle siallekaan.
Tätä italialaista risottoa minäkin ihmettelen: sellaista ihme velliä tekevät siitä. Outoa.
"Ihme velli" nyt vaan on se oikea, alkuperäinen italialainen risotto. Muistan kyllä kun lapsena (70-luvulla) tarjoiltiin Suomessa sellaista kuivaa uutuusmauste currylla maustettua "risottoa", siis kuivaa riisiä ja kuivaa paistettua kanaa.
Jos minä teen oikean risoton, niin siihen tulee keitettyyn riisiin purkk
Juu, siinä Suomirisotto ja sillä selvä. Suomipitsakin nyt vaan on suomalaisille kehitetty, se on aivan eri versio kuin italialainen pizza kuten myös risotot Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana Pilvi matkustaa Marseilleen ja haukkuu siellä Bouillabaissen ja ranskalaiset viinit ja patongit.
Eivät ne osaa siellä tehdä niitä ollenkaan.
Hieman asian ohi, mutta onko joku muka maistanut Suomessa hyvää ranskalaista viiniä?
Ylihintaista kuraa, joka vakuuttaa juojansa siitä, että ranskalaiset eivät vain osaa ja ei kannata hukata rahojaan heidän tuotteisiinsa.
Kun vertaa ympäröivien maiden tuotteisiin, on selvää että Ranska on viinin musta-aukko.
Moni Alkossa myytävä Ranskalainen, Italialainen ja Espanjalainen laatuviini maksaa vähemmän kuin valmistajan myymälässä. Kyllä Ranskassakin viiniä osataan tehdä, Espanja on keskimäärin maailman paras. Halvalla hyvää viiniä ei saa enää mistään. Laatuviinit maksavat 50 eurosta ylöspäin, niin ei nykypalkoilla viitsi kovin paljon harrastaa. Matkaillessa saa maistiaisia muutaman kympin esittelylipun hinnalla. Joskus jopa ilmaiseksi myymälässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana Pilvi matkustaa Marseilleen ja haukkuu siellä Bouillabaissen ja ranskalaiset viinit ja patongit.
Eivät ne osaa siellä tehdä niitä ollenkaan.
Hieman asian ohi, mutta onko joku muka maistanut Suomessa hyvää ranskalaista viiniä?
Ylihintaista kuraa, joka vakuuttaa juojansa siitä, että ranskalaiset eivät vain osaa ja ei kannata hukata rahojaan heidän tuotteisiinsa.
Kun vertaa ympäröivien maiden tuotteisiin, on selvää että Ranska on viinin musta-aukko.
Moni Alkossa myytävä Ranskalainen, Italialainen ja Espanjalainen laatuviini maksaa vähemmän kuin valmistajan myymälässä. Kyllä Ranskassakin viiniä osataan tehdä, Espanja on keskimäärin maailman paras. Halvalla hyvää viiniä ei saa enää mistään. Laatuviinit maksavat 50 eurosta
Kyllä Italialaiset ja ranskalaiset viinit vievät voiton espanjalaisista. Sama asia ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Pilvi. 8 vuotta olen pitänyt suuni kiinni, koska "italialainen ruoka on maailman parasta" eikä sitä saa arvostella. Mutta en ole missään syönyt niin huonoa risottoa kuin milanolaisessa ravintolassa, jossa oli tähtiä enemmän kuin taivaalla.Suomessa sellaista ei syötettäisi edes sille kuuluisalle siallekaan.
Tätä italialaista risottoa minäkin ihmettelen: sellaista ihme velliä tekevät siitä. Outoa.
"Ihme velli" nyt vaan on se oikea, alkuperäinen italialainen risotto. Muistan kyllä kun lapsena (70-luvulla) tarjoiltiin Suomessa sellaista kuivaa uutuusmauste currylla maustettua "risottoa", siis kuivaa riisiä ja kuivaa paistettua kanaa.
Jos minä teen oikean
Juu, siinä Suomirisotto ja sillä selvä. Suomipitsakin nyt vaan on suomalaisille kehitetty, se on aivan eri versio kuin italialainen pizza kuten myös risotot Suomessa.
Minä en kutsuisi tuota suomalaista riisiruokalajia risotoksi, koska valmistusmenetelmä ja kaikki on täysin erilaisia. Suomalaista Kebab-Pizzerian pizzaa voi kuitenkin kutsua pizzaksi, koska se on tunnistettavissa eri versioksi samasta ruokalajista. Mutta tuo suomalainen riisiseos ei ole versio risotosta.
Voi Pilviä. Niin siinä käy, kun menee siihen halvimpaan osteriaan, joka on turistinähtävyyksiä lähimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, ettei italialaiset osaa tehdä pizzaa. Paskimmat pizzat ikinä olen siellä syönyt.
I Norra-Italien anses pizza vara Salvatorenas käk och därför görs de med avsikt dåligt. Då man på en normal krog beställer pizza, avråder servitrisen från att göra det. Då man ser vad grannbordet har fått serverat, inser man att alla andra val från menyn är bättre.
Vierailija kirjoitti:
Voi Pilviä. Niin siinä käy, kun menee siihen halvimpaan osteriaan, joka on turistinähtävyyksiä lähimpänä.
Pilvi ei varmaan koskaan ole kuullut tätä latteutta. Suomessa kannattaa mennä lounaalle Amicaan, niin saa sitä parempaa ruokaa mitä paikalliset syövät.
Mitä me tällä tiedolla teemme? Se, että joku syö jossain huonoa ruokaa? Kestään Pilvi-nimisestä koskaan kuullutkaan.
Se on mennyt varmaan sinne suomalaiseen paikkaan syömään, jossa käy suomalaiset ja henkilökunta on Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä me tällä tiedolla teemme? Se, että joku syö jossain huonoa ruokaa? Kestään Pilvi-nimisestä koskaan kuullutkaan.
Se ei tee keskusteluun lisäarvoa, että tulet kehumaan junttiudellasi. Emme me silläkään tiedolla mitään tee, ettet seuraa maailmaa ja tapahtumia.
Eiväthän italialaiset ole koskaan osaneet tehdä itse mitään, kaikki kulttuuri, taide, ruuat jne on varastettu muualta tai tullut orjien yms mukana.
Onhan heillä jotain hyvääkin- Fiat...
Pilvi on kyllä seinähullu, mutta varmasti hyvä kikkeliparkki löytyy haaraperistä, olisi se kivaan kun hullun muna olisi mielipuolen persiissä
Asuin vuoden Italiassa ja sain keskinkertaista ruokaa usein ja välillä huonoa. Useimmiten kuitenkin hyvää. Niin kuin ihan missä maassa vaan.
En ole koskaan ymmärtänyt että hehkutetaan jotain maata ja oletetaan että IHAN KAIKKI asiaan liittyvä siinä maassa on täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihme, että mikään ei kelpaa suomalaiselle naiselle.
Oletko homo?
Mutta ei tuolla risoton kanssa ole mitään tekemistä, vaan tuo on joku ihan muu riisiruokalaji. Eikä siinä ole mitään vikaa, mutta ethän sinä makaronilaatikkoakaan kutsu lasagneksi, tai karjalanpiirakkaa pizzaksi.