Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilvi sai huonoa pastaa Italiassa

Vierailija
03.03.2025 |

"Hämäläisen mielestä italialainen pasta on mautonta.

V***u kun se ei maistu miltään! Ja se pastakin keitetään ylikypsäksi niin, että se maistuu vain sellaiselle sörsselille, näyttelijä jatkaa tilitystään." IS

Pizzakin on huonoa Italiassa.  Voi voi.

Vai olisikohan Pilvi vain sattunut menemään siihen ainoaan surkeaan kuppilaan Italiassa, jossa ei osata tehdä pastaa?

Toivottavasti kukaan ei käännä tuota italialaisille! Turvallista matkaa.

www.is.fi/viihde/art-2000011067375.html

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilvi puhuu täytää asiaa!

Sama kokemus on itselläni pizzasta. Söin Italiassa kahdessa tasokkaassa paikassa pizzan ja valitettavasti kumpikin oli pettymys. Moni "joutuu" kehumaan Italian pizzoja kun "kuulemma ovat maailman parhaita". No, makuasioista ei voi kiistellä.

Tavallaan jos odottaa saavansa Italiassa kebab-ananas-tonnikalapizzaa eikä saa, niin onhan se varmaan pettymys. 

Eiköhän Italiassa odoteta makuelämystä, kun sinne asti on kerran menty. Pettymys on päällimmäinen tunne ja nälkä ennen sekä jälkeen aktin.

Vierailija
102/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus on itselläni pizzasta. Söin Italiassa kahdessa tasokkaassa paikassa pizzan ja valitettavasti kumpikin oli pettymys. Moni "joutuu" kehumaan Italian pizzoja kun "kuulemma ovat maailman parhaita". No, makuasioista ei voi kiistellä.

Mistä muuten tulee toi ajatus "makuasioista ei voi kiistellä", niistähän just voi! Faktoista ei niinkään. Paitsi nykyäänhän jengillä on faktat aika usein täysin hukassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen valittaa, että meni turistikusetukseen?

Samaahan on myös gelato-paikoissa paljon, Italiasta saa sekä todella karseaa että todella hyvää gelatoa. Itse näin joskus kolme vinkkiä, miten välttää turismiansa-gelato Italiassa: jos astioissa on gelatoa yli "äyräiden", on sinne vatkattu ilmaa sekaan eli maksat ilmasta. Jos kioskista saa selvästi teollisia tai väriaineilla käsiteltyjä gelatoja kuten sinistä gelatoa, keltaista banaanigelatoa tai vihreää minttugelatoa, eivät myöskään muut heidän gelatonsa ole käsintehtyjä tai ilman teolisia makuaineita, sillä mikään kioski ei valmista itse osaa gelatoista ja osta osaa valmiina. Myös paikkoja, joissa on kymmeniä makuvaihtoehtoja kannattaa välttää, koska nekään eivät voi mitenkään olla käsintentyjä vaan ovat tehdasbulkkia. Usein näitä löytää juuri turistikohteiden vierestä.

Vierailija
104/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä olen syönyt elämäni parhaat pastat Sisiliassa ja Sardiniassa 

Vierailija
105/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten tulee toi ajatus "makuasioista ei voi kiistellä", niistähän just voi! Faktoista ei niinkään. Paitsi nykyäänhän jengillä on faktat aika usein täysin hukassa. 

No juuri makuasioista ei voi kiistellä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Toinen tykkää makeasta ja toinen suolaisesta. Kummankaan maku ei ole väärä vaan juuri itselle sopiva, hänelle se fakta.

Vierailija
106/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että Pihvi sai huonoa pastaa...

Vierailija
107/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan jos odottaa saavansa Italiassa kebab-ananas-tonnikalapizzaa eikä saa, niin onhan se varmaan pettymys. 

Sorry, mutta suosikkini on Parman kinkku. Kebab & tonnikala ei kuulu minun ruokalistalleni missään muodossa.

Vierailija
108/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vaikuttaa jotenkin hyvin järkyttyneeltä Hämäläisen kommenteista, mutta minä ymmärrän hänen pointtinsa ihan hyvin. Italiassa pastat ja pizzat tehdään heidän tavallaan. Monia miellyttää se "autenttisuus", mutta olen Hämäläisen kanssa ihan samaa mieltä siitä että muualta saa parempaa. Esimerkiksi kunnon New York -tyylinen pannupizza peittoaa italialaisen lätyn mennen tullen. Kyseessä on makuasia.

Vierailija
109/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, ettei italialaiset osaa tehdä pizzaa. Paskimmat pizzat ikinä olen siellä syönyt.

Hah, törmäsin samaan ilmiöön Sisiliassa. Tietenkin hakuduimme paikalliseen pizzeriaan ja pariin  ravintolaan elämys mielessämme ja saimme todeta, että paikallinen pizza on ylimainostettua. Säästeliäästi täytetty kiekko herätti ensireaktioksi "ööö...", kun olisi mieli tehnyt palauttaa se heti keittiöön. Mausta ja suutuntumastakaan ei ollut mitään sanottavaa, mutta kiitimme kuitenkin kohteliaasti lähtiessä. Tuli mieleen, että tekevätkö turisteille ylihintaiset säästölätyt ja nauravat partaansa kun menee läpi. Kotosuomessa en ole törmännyt missään niin huonoihin pizzoihin, ja hintakin on ollut halvempi.

Vierailija
110/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvillä ei ole tarpeeksi hienostunut makuaisti arvostaakseen Italiaa. Jospa öyhöttäjän kannattaisi mennä johonkin muuntyyliseen maahan. 

Vierailija
111/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Pilvi. 8 vuotta olen pitänyt suuni kiinni, koska "italialainen ruoka on maailman parasta" eikä sitä saa arvostella. Mutta en ole missään syönyt niin huonoa risottoa kuin milanolaisessa ravintolassa, jossa oli tähtiä enemmän kuin taivaalla.Suomessa sellaista ei syötettäisi edes sille kuuluisalle siallekaan.

Tätä italialaista risottoa minäkin ihmettelen: sellaista ihme velliä tekevät siitä. Outoa.

"Ihme velli" nyt vaan on se oikea, alkuperäinen italialainen risotto. Muistan kyllä kun lapsena (70-luvulla) tarjoiltiin Suomessa sellaista kuivaa uutuusmauste currylla maustettua "risottoa", siis kuivaa riisiä ja kuivaa paistettua kanaa. 

Jos minä teen oikean risoton, niin siihen tulee keitettyyn riisiin purkk

Purkkitonnikalasta Italiassakin tonnikalapasta tehdään. Hemapa on turha elementti, eikä siitä saa lisäarvoa pasta-ateriaan. Italialainen laittaa enintään mustapippuria sen verran ettei se maistu.

Vierailija
112/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, ettei italialaiset osaa tehdä pizzaa. Paskimmat pizzat ikinä olen siellä syönyt.

Hah, törmäsin samaan ilmiöön Sisiliassa. Tietenkin hakuduimme paikalliseen pizzeriaan ja pariin  ravintolaan elämys mielessämme ja saimme todeta, että paikallinen pizza on ylimainostettua. Säästeliäästi täytetty kiekko herätti ensireaktioksi "ööö...", kun olisi mieli tehnyt palauttaa se heti keittiöön. Mausta ja suutuntumastakaan ei ollut mitään sanottavaa, mutta kiitimme kuitenkin kohteliaasti lähtiessä. Tuli mieleen, että tekevätkö turisteille ylihintaiset säästölätyt ja nauravat partaansa kun menee läpi. Kotosuomessa en ole törmännyt missään niin huonoihin pizzoihin, ja hintakin on ollut halvempi.

Tästä nyt huomaa sen ettei ole tietoa siitä millainen aito italialainen pizza on (ja niitähän on myös erilaisia alueesta riippuen), ei niihin laitetakaan montaa kerrosta täytteitä ja taikina ei ole pakastepullana ostettua. 

Vierailija
113/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Italiassa ei ole pakko syödä pastaa!

Itse teen ehkä kerran kuukaudessa kotona enkä koskaan tilaa ravintolassa ellei se ole osana jotain 4-5 ruokalajin menua. Silloinkin vain maistan koska en halua täyttää sillä vatsaani jolloin todelliset herkut ei mahdu. 

Ihme kyllä olen saanut Italiassa todella herkullisia yksinkertaisia pastoja. Sellaisia joita kaipaa vielä vuosienkin päästä. 

Ja ihme kyllä, löytyy myös ihmisiä, jotka eivät ole saaneet herkullisia pastoja Italiassa, vaikka ovat asuneet siellä vuosia. Elämä on ihmeellistä ja joskus hyvänmakuistakin.

Asun itse 50% joten em kommenttini koski pastoja Italiassa. Tunnen paljon paikallisia ja muuttolintuja ja kaikki ovat joskus saaneet huonoa pastaa mutta myös erinomaista:)

Vierailija
114/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Sukupuolia on lukemattomia ja jos väität muuta olet Mussolinin kannattaja ja Italialaisen ruoan ystävä...

Vierailija
115/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Raxin seisovassa pöydässä on paljon paremmat eväät kuin Italiassa. 

Terveisin: kokenut matkailija

Hyvä vitsi. Suomalaisten surkea maku kyllä jo tiedetään, teille se ABC on mitä parhainta ja Italiassa tietenkin joka paikka on täynnä vain huonoa pastaa ja pizzaa jne, kumma että muu maailma on aika eri mieltä. Täytyy sanoa että on kyllä aika hyvin, että Italiasta onnistuu löytämään huonoa pastaa. Itse kun olen useammassa paikassa siellä kierrellyt niin joka ikisessä huoltamopaikassakin pasta oli sata kertaa parempaa kuin Suomessa. Mutta, onhan joidenkin mielestä juhlamokkakin ihan parasta kahvia :D 

Vierailija
116/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti olit ironinen, mutta totuus tuo on. Italiassa ruoka on mautonta ja tiukkapipoista. Parhaat Italialaiset ravintolat ovat Ruotsissa ja Suomessa.

Juu ja parhaat kiinalaiset ruuat ja sushit ovat Ruotsissa ja Suomessa tietenkin. Italiassa pitsat nyt on vähän muuta kuin nämä kem erit Suomessa, ehkä kannattaa pysytellä vaan niissä ketjupaikoissa ja halpismo skaa tarjoavissa silloin jos ei paremman päälle ymmärrä. 

Vierailija
117/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa harva tilaa pastaa, joskus lounaalla kyllä, mutta yleensä se kuuluu ateriaan väliruokana. Tuota tapaa en oikein ymmärrä, mulle kun riittää alku- ja pääruoka. 

Kun olen tarjonnut italialaisille ystävilleni pääruokana pastaa, niin ovat ihmetelleet,  mutta sitten todenneet, että voihan sitä näinkin toimia ja kyselleet reseptiä, kun on niin maukasta. Laitoin öljyyn sipulia, chiliä, raastettua inkivääriä, mustapippuria, suolaa, pinaattia, herkkusieniä ja lopuksi lorauksen kermaa. 

Vierailija
118/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Kerma tai voi ei kuulu italialaiseen pastaan. Mustapippuri kuivalle pannulle paahtumaan, sitten öljyä, suolaa ja kuivattuja tatteja. Kun tatit ovat kypsyneet, laitetaan vähän pastan keitinlientä mukaan, sekoitetaan ja lopuksi keitetty pasta, johon maut imeytyvät. Päälle vähän raastettua sitruunankuorta ja hyvää raastettua pegordinoa.

Vierailija
119/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääki taitaa olla jotain 40 ja lapseton

pitää vaan matkustella ja juoda valkoviiniä

Vierailija
120/184 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti olit ironinen, mutta totuus tuo on. Italiassa ruoka on mautonta ja tiukkapipoista. Parhaat Italialaiset ravintolat ovat Ruotsissa ja Suomessa.

Juu ja parhaat kiinalaiset ruuat ja sushit ovat Ruotsissa ja Suomessa tietenkin. Italiassa pitsat nyt on vähän muuta kuin nämä kem erit Suomessa, ehkä kannattaa pysytellä vaan niissä ketjupaikoissa ja halpismo skaa tarjoavissa silloin jos ei paremman päälle ymmärrä. 

Suomessa ja etenkin Ruotsissa on paljon ketjuttomia Italialaisia ja niissä on paremmat ruuat halvemmalla kuin Italiassa. Italiassa pizza keskimäärin on pieni ja onneton tekele. Ihmetyttää että miten niin hyvistä aineksista saakin niin mitätöntä. Pohja on yleensä laadukas, mutta se on siltikin vaan jauhoa. Tomaattikastike ei maistu yleensä lainkaan, salamissa ei ole suolaa ja juustoa ei käytetä tarpeeksi, jollei se ole täyte erikseen. Voidaan tietenkin perustella, että se pohja on tärkein Italiassa. Varmaan näin, mutta ei se ole maukkaampaa kuin kunnolla täytetty pizza Amerikan malliin.