Pilvi sai huonoa pastaa Italiassa
"Hämäläisen mielestä italialainen pasta on mautonta.
V***u kun se ei maistu miltään! Ja se pastakin keitetään ylikypsäksi niin, että se maistuu vain sellaiselle sörsselille, näyttelijä jatkaa tilitystään." IS
Pizzakin on huonoa Italiassa. Voi voi.
Vai olisikohan Pilvi vain sattunut menemään siihen ainoaan surkeaan kuppilaan Italiassa, jossa ei osata tehdä pastaa?
Toivottavasti kukaan ei käännä tuota italialaisille! Turvallista matkaa.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on se, että kaikkialta länsimaista löytyy italialaisia ravintoloita ja niissä tehdä italialaisvaikutteista ruokaa omalla twistillä. Sellaiseen me ollaan totuttu ja siitä me tykätään. Kun menee Italiaan ja saa sitä alkuperäistä ja autenttista italialaista ruokaa, niin se onkin sitte pettymys, kun ei se maistu, eikä näytä, yhtään siltä mihin ollaan totuttu. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko se ravintola nonnan takapihalla vai rantabulevardilla.
Mikä ongelma tässä on? Muualla tehdään makuun parempaa italialaista ja se on tosiasia. Turha väittää, että meidän makuaisti on väärä tai huono ja italialaisella se on oikea ja hyvä. Ongelman tekevät ne, jotka väittävät lähes kenen tahansa nonnan tietävän ruuan tekemisestä enemmän kuin kokit.
Lue uudestaan. Mähän sanoin j
Väitinkö vastaan? Minä vain jatkoin asiaasi. Mutta lisätään, että ilman twistiäkin ulkomailla saa parempaa Italiaa kuin Italiassa. Ylpeys on käynyt siellä lankeemuksen edellä ja ruoka jäänyt pätemisen varjoon. Muualla on paremmin ymmärretty ruoan olevan tähti, ei sen valmistuspaikka.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain huonoja jääpaloja juomaani Grönlannissa.
Eivät vaan osaa vai?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Pilvi. 8 vuotta olen pitänyt suuni kiinni, koska "italialainen ruoka on maailman parasta" eikä sitä saa arvostella. Mutta en ole missään syönyt niin huonoa risottoa kuin milanolaisessa ravintolassa, jossa oli tähtiä enemmän kuin taivaalla.Suomessa sellaista ei syötettäisi edes sille kuuluisalle siallekaan.
Tätä italialaista risottoa minäkin ihmettelen: sellaista ihme velliä tekevät siitä. Outoa.
"Ihme velli" nyt vaan on se oikea, alkuperäinen italialainen risotto. Muistan kyllä kun lapsena (70-luvulla) tarjoiltiin Suomessa sellaista kuivaa uutuusmauste currylla maustettua "risottoa", siis kuivaa riisiä ja kuivaa paistettua kanaa.
Makkararisotto oli 70-luvulla myös hitti. Ei ole Italiasta, mutta parempaa se silti on kuin Italian velli. Risotossakin rakenneylistys on ajanut maun ja nautinnon yli. Olisihan sen ruuan hyvä maistuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hänestä sellainen mielikuva että aikamoinen öyhöttäjä. Kovaääninen, tuo itseään puoliväkisin esiin.
Ajattelitko, että kovaäänisellä öyhöttäjällä on automaattisesti huono makuaisti, vai miten kommenttisi liittyy keskusteluun?
No lähinnä kommentoin tuota hänen tapaansa ilmaista asia, "V***u kun se ei maistu miltään! Ja se pastakin keitetään ylikypsäksi niin, että se maistuu vain sellaiselle sörsselille, näyttelijä jatkaa tilitystään."
Kyllä pistää toi kommentti miettimään että varmaan makuaistikin on puutteellinen, ja minkähänlainen otanta pastoista Italiassa nyt on kyseessä? Todella kummallista jos ei _missään_ ole saanut hyvää. Vai onko käsitys hyvästä pastaruoasta rakettispagetti ketsupilla, sitten ehkä ei italialainen maistu.
Onneksi Italiassa ei ole pakko syödä pastaa!
Itse teen ehkä kerran kuukaudessa kotona enkä koskaan tilaa ravintolassa ellei se ole osana jotain 4-5 ruokalajin menua. Silloinkin vain maistan koska en halua täyttää sillä vatsaani jolloin todelliset herkut ei mahdu.
Ihme kyllä olen saanut Italiassa todella herkullisia yksinkertaisia pastoja. Sellaisia joita kaipaa vielä vuosienkin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Pilvi. 8 vuotta olen pitänyt suuni kiinni, koska "italialainen ruoka on maailman parasta" eikä sitä saa arvostella. Mutta en ole missään syönyt niin huonoa risottoa kuin milanolaisessa ravintolassa, jossa oli tähtiä enemmän kuin taivaalla.Suomessa sellaista ei syötettäisi edes sille kuuluisalle siallekaan.
Tätä italialaista risottoa minäkin ihmettelen: sellaista ihme velliä tekevät siitä. Outoa.
"Ihme velli" nyt vaan on se oikea, alkuperäinen italialainen risotto. Muistan kyllä kun lapsena (70-luvulla) tarjoiltiin Suomessa sellaista kuivaa uutuusmauste currylla maustettua "risottoa", siis kuivaa riisiä ja kuivaa paistettua kanaa.
Jos minä teen oikean risoton, niin siihen tulee keitettyyn riisiin purkki tonnikalaa öljyineen ja pussi hernemaissipaprikaa. Ei ole kuivaa.
Sillä on taatusti korona ja makuaisti menny.
Mä taas on syöny parhainta ruokaa Italiassa. Aina mainitsen sen kaikille. Se ruoka siellä oli niin hyvää, otti mitä vain.
Italian pastahan onkin jämäruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Italiassa ei ole pakko syödä pastaa!
Itse teen ehkä kerran kuukaudessa kotona enkä koskaan tilaa ravintolassa ellei se ole osana jotain 4-5 ruokalajin menua. Silloinkin vain maistan koska en halua täyttää sillä vatsaani jolloin todelliset herkut ei mahdu.
Ihme kyllä olen saanut Italiassa todella herkullisia yksinkertaisia pastoja. Sellaisia joita kaipaa vielä vuosienkin päästä.
Ja ihme kyllä, löytyy myös ihmisiä, jotka eivät ole saaneet herkullisia pastoja Italiassa, vaikka ovat asuneet siellä vuosia. Elämä on ihmeellistä ja joskus hyvänmakuistakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas on syöny parhainta ruokaa Italiassa. Aina mainitsen sen kaikille. Se ruoka siellä oli niin hyvää, otti mitä vain.
"Otti mitä vain". Kelläkähän on korona 😁
Saako Italiassa muuten rakettispagettia? Voisin viedä niille pussin näytteeksi jos eivät tunne ruokalajia...
Vierailija kirjoitti:
Pilvi puhuu täytää asiaa!
Sama kokemus on itselläni pizzasta. Söin Italiassa kahdessa tasokkaassa paikassa pizzan ja valitettavasti kumpikin oli pettymys. Moni "joutuu" kehumaan Italian pizzoja kun "kuulemma ovat maailman parhaita". No, makuasioista ei voi kiistellä.
Itsekin sain todella mautonta pastaa Italiassa ravintolassa. Onneksi söimme pääasiassa italialaisen ystäväni äidin tekemää kotiruokaa ja se oli taivaallisen hyvää.
Pilvi on mielenkiintoinen nainen.
Vehnäjauhoo.
Mikä pastassa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus on itselläni pizzasta. Söin Italiassa kahdessa tasokkaassa paikassa pizzan ja valitettavasti kumpikin oli pettymys. Moni "joutuu" kehumaan Italian pizzoja kun "kuulemma ovat maailman parhaita". No, makuasioista ei voi kiistellä.
Tavallaan jos odottaa saavansa Italiassa kebab-ananas-tonnikalapizzaa eikä saa, niin onhan se varmaan pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Jos makuaistisi tykkää siitä, niin se on sitten kohdallasi niin. Minulla suurin ylistäminen Italian ruuista koskee kahvia, koska se on siellä parasta. Ymmärrän senkin etteivät kaikki siitä piittaa, vaan jopa haukkuvat sen lyttyyn. Makeat sitruunaleivokset ja jäätelö on mielestäni Italiassa niin hyvää, ettei kotona saa monesti onnistumaan yhtä hyvin. Täyteläisyyttä vaativissa ruuissa Italiassa ei juuri osaamista ole. Se on ranskalaisten heiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit käynyt Napolissa, pizzan synnyinkaupungissa.
Ja se oikea, alkuperäinen risotto voi maistua italialaisessa tähtiravintolassa ihan kauhealta.