Lasten vaatteista: eikö teille merkitse mitään se, mistä LAPSI itse tykkää??
Tuossa taas oli pitkä ketju, kun av-mammat kilvat harmittelivat, kun myynnissä on just väärän värisiä vaatteita. Kun äidit ei tykkää sinisestä tai punaisesta... Mutta, entäpä jos lapsi tykkäiskin, eikö sillä ole mitään merkitystä??
Samoin ihmettelen näitä " ei Spidermavaateita" äitejä! Jos ette niistä tykkää, niin ok, ei kai teidän tartte niitä itse pitää?? Mutta että jos lapsi tykkäis, niin onpa ihan kauheeta, jos 5 vuotiaalla on päällä joku printti-paita!! Juu ei - meidän nico-petteri käyttää vaan burberryy!!
Kommentit (9)
Ostin muuten pojalle Spiderman-kalsareita, jäivät kokonaan käyttämättä. Kun siinä on se kamala hämähäkkikuva. Tavalliset, mielellään kirkkaanpunaiset, vihreät tai oranssit bokserit huolitaan.
Poika saa juuri sen tyylistä, mistä pitää ja mikä on milläkin hetkellä in ja coolia. En pakota olemaan se nolo ja erilainen.
mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, jos pienellä pojalla on Puuha-Pete paita tai pienellä tytöllä Bambi-college. Ja ihan normaaleilta ja tasapainoisilta lapsilta nuo vaikuttaa, vaikka eivät ikinä olekaan Burberryä käyttäneet!
Meillä 4v tyttö joka rakastaa vaaleanpunaista, tyttömäistä ja röyhelöistä...
Itse olen tarkka vaatteista enkä anna tytön valita omin päin vaatteitaan. Kuitenkin, lapsen mieleisiä tyttömäisiä, " prinsessaisia" vaatteita on myös tyylikkäitä. Ostan siis laadukkaita, tyylikkäitä, mutta tytön mieleisiä tyttömäisiä vaatteita. Otan siis tytönkin mielipiteen huomioon. Mutta ei, en osta ruokakauppareissulla huonolaatuista collegepaitaa helinäkeiju-kuvalla.
mutta pohdinpa omalta osaltani tätä. Mulla on kaksi poikaa, ja melkeinpä tähän asti olen saanut heille hankkia sellaisia vaatteita mistä olen itse tykännyt. Varsinkaan esikoisella ei ennen viittä ikävuotta ollut oikeastaan mitään muita mielipiteitä vaatteistaan kuin että joku on kiva ja joku toinen tosi kiva. Vasta viime aikoina hän on vähän kiinnostunut asiasta ja on alkanut tulla mielipiteitä asioista =)
Meidän suuri väännön kohteemme on musta väri. Poika haluaisi mustia paitoja, minä taas en halua niitä hänelle ostaa koska hän on minun tapaani syksy väreiltään ja mustassa paidassa näyttää kalpealta, sairaalta, ihan reppanalta. Sen todella huomaa jos hälle laittaa mustan paidan tai vaikka mustan pipon.
En tykkää spidermaneista sun muista, enkä ole niitä joutunut tähän mennessä hankkimaankaan koska poikakaan ei ole niitä palavasti halunnut. Luultavasti ääni kellossa on muuttumassa sillä juuri eilen ostin hänelle tosi kauniin ticketin luonnonvalkea-ruskea raitapaidan jossa on tehostevärinä kauluksessa punainen resori - ja poika itki, siis itki ja huusi noin puoli tuntia koska hän vihasi tuota paitaa niin.
Nuoremmalla pojallani joka on nyt 2-vuotias, on oikeastaan jo vuoden verran ollut isoveljeään vahvempia mielipiteitä vaatteista, hän yksinkertaisesti ei suostu laittamaan jotain vaatteita päälleen ja jos kyse on vaikka haalarista aamulla tarhaan lähtiessä, niin kyllähän se pakkopukemiseksi sitten menee...
Mutta varsinaiseen kysymykseen: Kyllä, minä olen poikien äiti ja katson olevani vastuussa heidän vaatetuksestaan, joten valkkaan edelleenkin heille vaatteita ja annan heidän sitten valitakin kyllä joskus mutta ei kaikessa.
niin hän lähtisi joka päivä hoitoon villakangasmekossa ja pikkukengissä.
Meillä on monet itkut itketty aamuisin, kun on ollut pakko laittaa hoitoon tavalliset arkivaatteet päälle.
Onneksi arkimekot, hameet, farkut ja sammarit saan menemään läpi. Trikoohousuja ei suostu hoitoon laittamaan, koska ne ovat tytön mielestä yökkärit. Kerran kiireessä pakotin tytön päälle trikoot hoitoon, niin siitä seurasi karmea huuto koko matkalle: Äiti, mä haluun vaatteet päälle! Ei yökkäreissä voi mennä hoitoon! Muutamat tuijotukset sain ihmisiltä, jotka siis varmaan kuvittelivat, että vien hoitoon lasta, jolla on haalarin alla yökkärit ;)
Eli mun ei tartte edes miettiä tuota printtipaita asiaa, ainakaan vielä, koska lapseni mielestä ne ovat yökkäreitä.
Kotona tyttö kulkee aina juhlamekko päällä, koska ne ovat niin ihania ;) Sitten vaihdetaan arkisempaa päälle, kun lähdetään kaupungille.
Ei suostu laittamaan päälleen omasta mielestään tylsää tai rumaa vaatetta. Ikää on kohta 6 vuotta mutta on ollut tarkka jo alle 3 vuotiaanakin.
Kaupassa yleensä annan hänelle pari itselleni mieluista vaatetta, joista sitten saa valita sen itseään miellyttävän. Tämä on toiminut hyvin eikä ole tarvinut alkaa vatteista riitelemään. Lahjavaatteita käyttää olivatpa ne mitä vaan, koska ne on saatu lahjaksi ja siksi erikoisia mielestään.
Mieluisimpia värejä pojalla ovat punainen ja tumma sininen. Ruskeaa vaatetta hänellä ei ole yhtään, koska se on hänen mielestään ruma väri (itse olen onneksi samaa mieltä).
ikinä osta mitään batman, spiderman, turtles ym printti/sarjakuvapaitoja. Nyt kun nämä em. hahmot ovat pojalle niin tärkeitä on äidinkin ääni kellossa muuttunut. Enää ei tulisi mieleenkään olla ostamatta hänelle vaatteita mistä hän itse pitää vain sen takia että äiti ei tykkää. Lapsi nauttii täysin eri asioista kuin vanhemmat. Sehän on ihan normaalia että lapsi kiintyy johonkin tiettyyn hahmoon ja haluaa pukea sellaisia vaatteitakin. Meillä poika kulkisi vaikka koko ajan Batmanpuku päällä. Minulle on tärkeintä että vaatteet ovat siistit ja ehjät.
Minä aina kysyn lapselta millaisen paidan hän haluaa, millaisen hameen tai farkut yms. Ja jos en lapselta kysy hyväksyntää vaatteelle, jonka aion ostaa tai jos ostan vaatteen, jota tyttö ei olisi halunnut, vaatteet jäävät käyttämättöminä laatikkoon. Minä en enää halua maksaa turhasta, joten pakko on kuunnella sitä lastakin. Kyllä minä silti olen äiti, joka tekee päätöksen millaisia vaatteita ostetaan ja lapsi saa sitten niistä valita mieleiset.
niin, että katsotaan ne vaatteet missä ne ominaisuudet mitä tarvitaan ja lapsi valkkaa värin.