Käytätkö muovista leikkuulautaa? Siitä irtoaa muovia ruokaasi!
En ollut ajatellut tätä aiemmin, mutta nyt olen perehtynyt perusteellisemmin kaikkiin mikromuovin mahdollisiin lähteisiin ja yksi näistä muovinen leikkuulauta. Käytätkö muovista leikkuulautaa itse? Minulla on vain pelkkiä muovisia, mutta ajattelin että aion jatkossa laittaa talouspaperia sen päälle ennen kuin siinä esim. Hedelmiä leikkaan. Puinen leikkuulauta joskus ollut, mutta koin puhdistamisen työläämmäksi. Silikoninen lauta saattaisi ehkä olla myös vaihtoehto? Onko muita?
Kommentit (8)
Vältän muovisen leikkuulaudan käyttöä ja jos käytän, niin teen juuri niin, että laitan päälle voipaperin yms. ja leikkaan sen päällä.
Minulla on erikoisia puisia leikkuulautoja, joita käytän enemmän, mutta epäilyttää niitäkin käyttää kalan ja lihan kanssa, siis saako puhtaaksi.
En käytä. Mulla on kaksi puista leikkuulautaa.
Käytän puisia tai mitä lie viilua ovat. Muoviset säilytysrasiat on myös hävitetty tästä taloudesta.
En ole käyttänyt muovista leikkuulautaa koskaan. Käytän puista leikkuulautaa. Muoviastioista luovuin 20 vuotta sitten. Mikromuovia on kuitenkin ihan kaikissa pakkauksissa, toivoisin enemmän lasipakkauksia, pahvipakkauksia ja puupakkauksia tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Hengitätkö ilmaa? Ilmasta erittyy typpeä keuhkoisi.
Ennen vedenpaisumusta ei ollut typpeä ilmassa. Silloin elettiin tuhat vuotta.
Inhoan puisia leikkuulautoja,on epähygieeninen ja minusta niitä ei saa puhtaaksi mitenkään. Eli muita vaihtoehtoja kuin muovinen ei liikaa kai ole.
Hengitätkö ilmaa? Ilmasta erittyy typpeä keuhkoisi.