Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(-: TOUKOMASUT PERJANTAINA :-)

09.03.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ÄITE82 TYTÖSTÄ!!!! Ihanaa, että kaikki oli hyvin!

Nyt alkaa tuo sukupuoliasia kiinnostaa ihan valtavasti, vaikka olemme päättäneet pitää asian yllärinä. Mitenkä tässä nyt vielä jaksaa pari kuukautta odotella?

Sain juuri mailia siltä helsinkiläiseltä kaveriltani, joka synnytti pari viikkoa sitten tytön. Ovat kotiutuneet ja voivat hyvin, vaikka vauva tulikin hiukan ajoissa ja oli pieni. Ystävällä repesivät jostain syystä paikat aika lailla, joten ilmeisesti toipumisprosessi on pitkä. Mutta kyllä pikkuneiti on kuulemma joka tikin arvoinen!

Muutenkin kaikki odottaneet kaverit ovat jo synnyttäneet ja minä vaan paisun. Olen ihan vihreä kateudesta!

Tamperelaiset: Sovitaan ihmeessä hyvissä ajoin se viimoinen tapaaminen. Taisimme ONNIPAPUSEN kanssa jo saada aikaiseksi sellaiset fiksaatiot Grillin jälkiruokalistaan, että ehkä pitää mennä sinne seuraavaksi. Sen jälkeen pitääkin alkaa pitää vauvatreffejä. Ehkä meidän pitää perustaa Tampereen Toukovauvaklubi, hih!

Muuten, milläs viikolla se sairaalakassi pitäisi oikein pakata?

Kävimme eilen isyysvalmennuksessa, joka oli kyllä aika turha keikka, jos minulta kysytään. Toivottavasti muut valmennukset ovat hyödyllisempiä..

Oma maha: Ei mitään ihmeitä. Vauva mellastaa ihan mukavasti ja antaa aihetta hymyyn huonoinakin päivinä. Lonkkia särkee ja närästää niin, että meinaa itku tulla, vaikka söisin paketin Rennietä. Varsinkin yöt oovat pahoja, kun ei uni enää meinaa tulla.

Hyvää vointia kaikille ja parempia oloja sairasteleville!

Jansku 30+6

Vierailija
22/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ihanista uutisista ÄITE82:) Ihan hyvän kokoisen arvionkin saitte syntymäpainoksi, eli ei nyt välttämättä niin pieni vauva.

Toi SF-MITTA ei tosiaan taida olla kovin luotettava, tosin ehkä sitten kuitenkin antaa jonkinlaista suuntaa, että milloin tarvitaan lisätutkimuksia. Tohon mittaan vaikuttaa liiaksi vauvan asento, onko esim. poikittain tai sitten lopussa kun/jos laskeutuu ja kiinnittyy, niin silloinhan mitta usein laskee. Ja tietty jos on eri mittaaja, niin tulee hyvinkin eri lukemat. Parempi olisi varmaan ultrata joka neuvolakäynnillä (kuten monissa muissa maissa tehdään), mutta on sitten tietty hintakysymys.

MIITU78 kiva, että miehesi järjestää sinulle omaa aikaa viikonloppuna! Mullakin menee välillä (viimeksi juuri tänä aamuna) hermot totaalisesti ton meidän uhmiksen kanssa, kun toisinaan mikään ei ole hyvin ja tuntuu, ettei itsekään aina tiedä mitä tahtoo.

SUKLAASTA oli joku ihan tieteellinen tutkimus viime raskauteni aikana (2004), jossa oli tutkittu, että vauvat, joiden äidit olivat syöneet paljon suklaata, olivat hyväntuulisempia kuin muiden äitien vauvat. Tuo jäi erityisesti mieleeni, kun viime raskaudessa suklaa ei maistunut ollenkaan, nyt sitten senkin edestä. Eli hyvällä omallatunnolla kaikki vaan suklaan kimppuun=D

PÄÄKAUPUNKISEUDUN TAPAAMISESTA, mulle periaatteessa sopii mikä vaan, mieluummin kuitenkin arkisin. Jos tavataan päivällä, niin sitten varmaan kaikkien " lapsellisten" on otettava isommat lapsensa mukaan (en nyt tietenkään ole itse koululaisiani tuomassa, mutta 2v:n kyllä). Voi olla, että monen lapsen (Larun poika, Martinan kaksoset, meidän villikko + muut mahdolliset) kanssa ei äidit ehdi paljon vaihtaa kuulumisia. Olisiko jokin arki-ilta ehkä parempi?

Hauskoja viikonloppuja kaikille!

Kolmeplusyks ja 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille ihan valtavan paljon, saitte mieleni paremmalle tuulelle, enkä enää murehdi niitä mummoja :D! Jos seuraava kerta tulee (toivottavasti ei), niin täältä pesee kyllä takasinkin päin!!

Pakko tulla hehkuttamaan... Käytiin hakemassa tänään rattaat! Olen niitä nyt tässä pitkin päivää ihastellut ja ihmetellyt, tyrkkinyt ja hipeltänyt :)! Pyysin miehenikin ihmettelemään niitä vaunuja ja katsomaan sinne koppaan ja miettimään että tuonne se meidän pieni vauveli sitten laitetaan ja lähdetään ulkoilemaan. Työntelin vaunuja eessun taassun ja lauleskelin tuutu-lauluja :D! Kissa oli hieman paniikissa niistä hyökkäysvaunuista, mutta käskin senkin vain totutella niihin ja sanoinkin sille, että nämä on sitten tämän napavauvan vaunut, ei sen meidän nykyisen karva-vauvan :)! Nyt saa ne rattaat olla hetken rauhassa vauvan huoneen nurkassa, mutta jo sormet syyhyää mennä taas niitä hipeltämään...

Taisi se miehenikin saada jonkinlaisen pesänrakennusvietin, kun ehdotti että huomenna mentäisi pinnasänkyä ja turvakaukaloa ostamaan. Siinä olisi sitten ne isoimmat hankinnat, kun hoitopöytä ja sitteri ym saadaan siskoltani.

Meidän piti saada itkuhälytinkin, mutta eipä se siskoni enää luovukkaan siitä kun kuuli muutamasta tapauksesta kun rotta oli mennyt lasten rattaisiin kun vauva oli ulkona rattaissa nukkunut. Se rotta oli raapinut ja purrut vauvaa naaman alueelta, yäk hyi!! Nykyään hän tukkii kaikki aukot mitkä johtaa sinne rattaisiin (muutkin aukot kuin vain sen ison aukon) ja laittaa vauvan sinne nukkumaan itkuhälyttimen kera, harso ja itikkasuoja siinä ison aukon suojana. Kun se rotta pääsee sinne rattaisiin muualtakin kuin vain siitä isosta aukosta...

Mutta nyt vielä kun on vauhti ja vireys päällä taidan käydä siivoilemaan, siihen se sitten varmaan lopahtaakin kun saa kaivettua siivoustarvikkeet esille :D!

Oikein hyvää perjantaita kaikille!!

T:Mirmuska ja Vilperi 29+5 (viimesiä kakkosella alkavia päiviä.. jeee)

Vierailija
24/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin tänään ylimääräisessä ultrassa pienen sf-mitan takia. Viikkoja on 28+3 ja mitta 19 senttiä. Alakäyrän alla mennään siis. Mutta ultrassa onneksi pään ja reisiluun koko vastasivat viikkoja ja vauva on kuulemma aika hoikka, 1,1 kg oli painoarvio. Huojentunut olin. ehdin niin jännittää, että mitenköhän vauvalla on asiat. Mutta tuollahan tuo vahvasti potkiskelee, vaikka pikkuinen onkin.

Kasvatellaan näitä pikkuisia!

Vierailija
25/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella energinen olo..siis sohva imee mut, eikä oo voimia laittaa vastaan. Kun on flunssa niin väsyttää ja kun siitä syystä on sokerit korkeella niin väsyttää vielä enemmän..että se eilisistä hehkutuksista sitten.

emunainen oli sitten vetässyt pirteen arvon aamulla..mulla pysyy 5.3 ja kantimissa, vaihtelee kyllä(pitää peukkuja jotta arvo oli yksittäinen, jos tuntuu ihan käsittämättömältä niin kandee mitata uudestaan). Eilen kirjottelin siitä synnytyksen ajankohdasta dippiäideillä..käyppä lukemassa emunainen jos sinua kaihertaa. Mikäli insuliinit tulee sinullekkin niin elä masennu ei tätä enää kauan kestä. Minä vaan loukkaannuin kun läheinen patisti pysymään herkuista erossa..hah hah haa...helevet appelisiinikään ei enää mee ku närästää..oikeen itku tuli kun sain näin luottamusta osakseni kivisellä tiellä. Kun ihan pelkän ruuan kanssa saan pelata tarkkapirkkoa niin auta jos vielä leivos roikkuisi huulesta. Lääkäri sanoi ettei kestä nyt sokeria käyttää lainkaan..kun pompauttaa heti. Sokeri pitäs pitää aterian jälkeen alle 7 insuliiniillla. Flunssa nostaa arvoja niin tästäpä sita taas opetellaan flunssan aikasia annoksia.

ei mulla muuta tänään..

murmeli ja vatsakohokas 30+2

Vierailija
26/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän olen valittanut taas.. Mulla oli alussa pahoinvointia joka loppu ja nyt on selvästi alkanut uudelleen. Siis vaihtelevasti. Joskus ei oo mitään ja joskus on monta päivää putkeen 24h/vrk... Nyt on kolmatta päivää. Mulla oli hieman verenpaine koholla viikko sitten. Sallituissa rajoissa kyllä mutta kun mulla yleensä on niin alhainen niin siitä heti huolestuttiin. Eilen kävin sitten kans mittauttamassa ja oli taas se normaalin alhainen. Pissassa ei ole ollut mitään koskaan. Turvotusta on tullut muutamassa päivässä kyllä ihan kamalasti. Sormukset tuntuu hautautuvan sormeen... Th kyllä kysyi onko pahoinvointia ja vastasin että on ollut, muttei se sen enempää mitään sanonu kuitenkaan.

Täytyypä miettiä tätä olotilaa tarkasti viikonloppuna...Nyt täytyy lopettaa kun auto on jo ootamassa pihassa ja kaikki lähöss äsinne mökille

martina 31+4

Vierailija
27/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että kaikki oli hyvin! :)

Oliko se pikkuseepra ( sori jos meni väärin ) jolla oli sf kanssa alakäyrän alla, onneksi sinullakin on kaikki hyvin :)

Voi juma Jansku! Oli pakko mainita siitä Grillistä, oi haavailen täällä juustokakusta!!

Ja oliko se kolmeplusyks joka mainitsi suklaan tekevän iloisen lapsen, meidän vauva ei sitten varmaan itke ollenkaan, hymyilee vaan ja on tyytyväinen, mä nimittäin vetelen vähintään puoli levyä! per. päivä :)

Nyt lopettelen, oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Tämä menee huomenna kestovaippahulinoille Sampolaan :)

-OP, Käpy 31+3 ja " iivari" 1v6kk

Vierailija
28/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta dippiäiti-termistä, on jotenkin hauska. Piikitin tiistaina tämmöisen sarjan 5.8, 6.6 - 5.0, 8.2 - 6.1, - - 4.9,6.1 Terkkari käski ottaa yhteyttä, jos nuo aterian jälkeiset arvot on usein korkeita. Mutta tuo kasi oli oma syy, söin jälkkäriksi rasvaisen kaurakeksin. Että ehkä sitten vasta rv 36 jotain... tai pitää mitata uusi sarja ensi viikolla.

Raskauspahoinvointi, kaverilla oli joku mahaportin tyrä, olisko ollut syy vai seuraus raskauspahoinvoinnista. Sen piti mennä tyräleikkaukseen, mutta peruuntui raskauden takia. Tässä raskaudessa ei ole oksentanut juurikaan. On oppinut syömään oikein. Töissäkin jaksoi äippälomaan saakka. Joten pahoinvoinnin syy kannattaa tosiaan selvittää.

Tukisukat ostin minäkin ja aamuhan alkaa terhakkaasti, kun sukat pitää aina illalla pestä ja pistää tasokuivamaan sängyn viereen, jotta ne saa sit heti aamulla jalkaan. Mun stay upit ainakin on pystyssä vaikka itse nukkuisin :-) Odottelen, että saan omalla mitoituituksella sukat... hyllysukkiin oli ylin, reisimitta liian suuri, joten piti tilata mittatilauksella kakkossukat. Nää on hyvät, tavalliset sukat olisi jo riekaleina.

Tarmoa on tosiaan. Huomiseksi on luvattu lämmintä, ihan ikkunanpesuilma, heh-hee. Saas nähdä, miten sitä aamusta nousee. Hiihtokisoihin nyt ei kuitenkaan mennä. Viikonloppua, Minna rv 28+6

Vierailija
29/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire hakeen miestä töistä mutta pakko kommentoida..

Onnea Äitelle tytöstä:)))) Itelläkin menee sf- mitta alakäyrän alla. Syynä ilmeisesti vauvan olo niin matalalla.. tai kuka sitä tietää..

Joo saa sen kopan mein vaunusta pois. ja ajattelin tehä just sillain että ottaa sen sitte sisään. Eilen keksin että ostetaan matkarattaat joihin saa tuon meidän kaukalon, niin ei tarvi niitä isoja vaunuja raahata kaupungille, voi ottaa ne pikkuset rattaat kaukalon kanssa.

oltiin synnäritututstumisella tänään. Oli jännää:)

KAMALA KIIRE KUTEN HUOMAA:)

ILOISTA VIIKONLOPPUA!!!

mirage 31 tasan:)

Vierailija
30/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on olo edelleen aika huojentunu, olin niin varma jotenkin kumminkin pojasta..tänään heti kaupassa vilkuilin jo vaaleenpunasia tuttipulloja ym. :-) Mutta nyt me lähetään tästä saunaan rentoutuun..pojalla on ollu vähän villi ilta ensin sai hirveen raivarin jostain, itki, kilju ja paisko tavaroitaan, nyt on kun maailman kiltein laps..heh

VIIKONLOPPUJA

Vierailija
31/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa silkka valitusta..

Menin siis neuvolaan jo valmiiksi hiukan epäilevänä, että osaako uusi ulkomaalainen taas mitään, no ei tarvinnut pettyä siinä suhteessa.

Muuten kaikki ok

hb 132

paineet 125/80

paino 78.7 lisäys 190g/vkk

sokeripaasto hyvä 4

pissa ok leucot +, mutta johtunee valkovuodosta

sf 28, eri mittaaja taas

Sittenpä siihen lääkäriin, voi kerpele. Oli tarkka ja kyseli kaikki yms. mutta ei halunnut tehdä sisätutkimusta kun mulle on jo tehty kuusi ja pelkäs infektio vaaraa ja laitto lähetteen äippäpolille päivystykseen ja labraan leucojen takia, just. Kirjotti taas saikkua kaksi viikkoa, en saanut uutta lausuntoa vaikka 60pv täynnä ja kela sen vaatii kuitenkin edellinen lääkäri tiesi kertoa. Ei kirjoittanut vaikka pyysin ja selitin asian ja sama on selitetty saikkuloma kaavakkeessakin. Eli tiedossa ongelmia kelan saikkurahan kanssa. Ai juma kun ottaa vieläkin päähän pellkä ajatuskin!

Menin sitten äippäpolille ja ne jo suorilla ihmetteli lääkärin aivoituksia, niinpä. Tekivät siellä sitten sisätutkimuksen, ottivat näytteitä ja ultrasivat, kaikki oli ok. Vauva rt vaikka senkin se venakko katto perätilaksi, vauva 1190g pieni vaikka sf yläkäyrän yläpuolella ja sokeria ja vaikka sun mitä. Kaikki näytti normaalilta ja ihan kuin ois joku ylimääräinen napukka vilahtanut jalkovälissä :) enpä jaksanut enää kysellä, että mitä varaosia siellä oli.

Siis loppu hyvin vaan tiedä tuosta kaikesta... ärsyttää vieläkin ja kahden viikon päästä sama jankkaus uusiksi.

Käytiinpä sitten pitkästä aikaa mun kaverilla kylässä niin piipero oli ihan mahoton siellä, enpä paljon nauttinut. Ja nyt ei voi edes mitään herkkuja vetää masikseen :( ihan kihisen kiukusta. Maanantaina soitan neuvolaan ja annan täyslaidallisen. En menis enää lääkärille ellei saikun takia ois pakko.

Huh huh kieltämättä tommonen kohtelu jotenkin tyrmää täysin, että unohtaa sitten tärkeimmät, munkin piti kysyä noista tummista pisteistä näkökentässä. Tietty koko ajan ollu joku hirvee vaiva, mutta kukaan ei vaan tajua :( Tulis ees itku ni helpottas vähän

rv 29

Vierailija
32/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILTAA!!

Ja het alkuun ONNITTELUT ÄITE82 TYTÖSTÄ!!!!!!!:D Hienoa että kaikki kunnossa!!!!!!!!!!!!!!

olipas paljon juttua,luin kerranki kaikessa rauhassa...poika on jo nukkumassa;) hiljaisuus talossa!!Ukkokin tuli töistä 4ltä,mut lähti sit reilun tunnin päästä isänsä ja veljensä luona käymään. sielä se nyt on taas illan,mut ei haittaa nimittäin mä lähen huomenna het aamusta kavereita kattomaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D nää kaverit asuu kauempana ja toinen on myös raskaana;) treffataan toisen kaverin kans puolimatkassa ja siitä sitten mennään samalla autolla sinne toisen kaverin luo 100km:n päähän!oih ihanaa!!käydään tietysti vähän ostoksilla ja syyömässä:P sitten vaan ihan perinteistä juoruamista:D

en oo taas moneen kuukauteen näitä kavereita nähnyt joten kyllä on kivaa!!!!

SUKLAASTA puheen ollen hain tänään kaupasta suklaata ja irtokarkkeja!olin niin pahalla päällä et oikein ärsytti kun ei ollu mitään hyvää!! Täälähän on näköjään monella tota kiukkusuutta,on kyllä mieltä helpottavaa kuulla etten oo ainut!! Paljon vaan tsemppiä teille kaikille muillekkin joilla pinna kireällä!! Tää on välillä ihan mahdotonta...MIITUKOHAN se kirjotti et poika pahalla päällä jne. kuulosti NIIN tutulta!täälä on ollut eilinen ja tää päivä jotain aivan mahdotonta!!jos en joka sekuntti leiki pojan kans ja viihdytä sitä niin se alkaa tehä kaikkea kiellettyä ja pahaa:( jotenki huomaa et se juoksuttaa mua aivan tahallaan...ja miten 1vuotias osaakaan olla niin ovela?en tiiä,mut mahdotonta on välillä!sillä mä oonki niin ilonen et pääsen huomenna tuulettumaan:D

Mulla on kans tuo vaateongelma:( paidat on pieniä(lyhkäsiä) ja mammahousutkin valuu mahan alle. pysyy nuo yhet kalsarin näköset mammahousut hyvin päällä kun nostan ne kunnolla mahan päälle:) mut välillä neki meinaa lörähtää. sit pikkuhousut joo,jätän ne suosiolla mahan alapuolelle,eihän nää taitas ees ylettyä kovin ylös!!heh

jeps mut jospa mä tästä lopettelen ettei tuu kilometrin mittanen kirjotus....HAUSKAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE JA HYVÄÄ OLOTILAA!!

toymama 28+6

Vierailija
33/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin vietettyä koko päivä lasten kans kaverin luona. Lähdettiin tarpomaan heti aamupuuron jälkeen, ja siinä olikin työtä! Lopulta lapset joutuivat kävelemään melkein koko matkan. Hyvä kun sain tyhjät kaksostenrattaat perille, kun solskua oli nilkkaan asti. En sitten viitsinyt väsyneitä lapsosia laittaa kävelemään toiseen suuntaan ennen päikkäreitä, ja päikkäriaikaan alkoikin sataa vettä ihan vietävästi! Mies sai hakea meidät takaisin töittensä jälkeen. Mutta mukava oli kerrankin porista oikein ajan kanssa!

KAKSOSTENRATTAISTA: Tällä hetkellä tuntuu, etten pärjäisi vieläkään päivääkään ilman (lapset 3v ja 2v). Liikumme paljon aikaan, jolloin siirtyminen täytyy tapahtua kellon tarkkaan riippumatta lasten mielialoista;) Tietty jos asennoituu, että pärjää, niin kyllähän siihen itse tottuu. Mutta mun mielestä kuitenkin pieni hinta vapaudesta mennä vähän kauemmas ja vähän helpommin! Mulla kun ei ole autoakaan, joten emme taitaisi käydä ilman noita rattaita edes kaupassa...

HANKINNOISTA: Uudet pinnasuojat ja hoitoalusta ostettu Ikeasta (vanhat jo rikki...), paketeissansa vielä jossain. Ei kylläkään vielä harmainta aavistusta, mihin sen alustan mahtuu laskemaan... Mun vanha pinnis on vielä osina vaatehuoneessa. Tavoite olis saada se maalattua (tämä tavoite oli jo ennen esikoista!). Vauvan vaatteet ovat jo lipastossa paikallaan, yhdet uudet housut siellä on. Muutamat kevyet housut vois vielä ostaa, muuten kampetta olis vaikka kahdelle... SITTERIN olin ajatellut ostaa. Esikoisella en edes kaivannut, mutta toisella oli lainassa. Vauva tykkäsi siitä kovasti seurata isomman touhuja lattialla.

Mutta nyt pitääkin mennä, mies kutsuu... Oli muutakin. Ehkä pääsen jatkamaan.

Vierailija
34/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a-p-u-a mitä tapahtu. Mies oli herätti minut iltaruualle joka oli aivan ihanasti aseteltu lautaselle :) nakkeja ja muusia. Oli laskenu jopa hiilihydraatit valmiiksi ja insuliini-piikkikin oli kauniisti serla-servetin päälle aseteltu niinkuin mikä tahansa ruokailuväline. Ihanaa olisi ollut jo pelkkä valmis ruoka mutta että ihan hiilaritkin.. hihii. No onnen hykerrys hyyty kesken ruokailun kun.. vauva alkoi pönkäämään itseään alamahaani vasten niin kovasti ( psst..painoi suolta..psst) ihan mahdottomasti. Oli NIIN noloa kun jouduin nousemaan vessaan kesken ruokailun....pahuksen pahuksen pahus ja nolotus :) Pönkääminen jo vähän sattui, aika ahistava oli tunne. Onko teillä muilla ollut vastaavaa ? ei järin kiva tunne eikä MUUTEN järin kivassa tilanteessa..tässähän jo ihan innolla odottelee huomista shoppaus reissua anopin kanssa... ajatus kahvilla käymisestä pelottaa. No tuosta kauniista illallisesta yritän silti säilyttää muistoissa ruuan kauniin esille laiton..kurkut ja tomaatit oli kyllä ajatuksella laiteltu niin iloisesti että koko lautanen hymyili :)

Vierailija
35/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!!! Nyt saadaan syödä suklaata oikein urakalla. Jäi kaivelemaan, miltähän tuo Maraboun Digestive maistuisi, kun OP varsin niin sitä kehui. Olisitte tytöt nähneet, kun tamperelaisten treffien jälkeen kävimme kollaamassa Sokoksen suklaahyllyjä! Kyllä siinä kuola valui..

Kävin mutsin luona, kun oli pakko. Tämänpäiväinen lapsenkasvatusopetus liittyi lähinnä lapsen henkisen tasapainon vaalimiseen lastenhuoneen seinien värien valinnassa. Sain lähes tunnin mittaisen saarnan siitä, kuinka KAIKKI lapset, joilla on paljon kirkkaita värejä huoneessaan, ovat henkisen tasapainottomuuden rajoilla. Vain murretut sävyt ja puun läheisyys kuulemma tekee lapsesta terveen. APUA! Taidan muuttaa johonkin Napapiirille. Mutsi nimittäin innolla kertoi järjestäneensä niin, että voi sitten kesällä vaikka JOKA PÄIVÄ tulla auttamaan mua vauvan kanssa, kun mies on keikkamatkoilla. Voi itku. Tästä tulee vielä ongelmia...

Luulen, että vauva kääntyi tänään. Tai ainakin niin valtava muljaus kävi masussa, etten muista sellaista olleen viikkoihin.

Nyt taidan ottaa kissit kainaloon, tehdä iiiison voileivän ja hakea vielä pari suklaakonvehtia ja kömpiä sohvalle katsomaan nauhalta jotain ihanaa tyttöjenohjelmaa.

Kauniita unia, tavataan taas huomenna!

Jansku30+6

Vierailija
36/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä vessassa käynnissä kesken ruokaikun niin noloa on;) Täällä sitä tapahtuu usein! Kiva huomionosoitus muuten mieheltäsi!

HYVÄNOLON TUULIA häätämään känkkäränkät pois viikonlopuksi sekä mammoilta että heidän lapsiltaan!

Vierailija
37/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin pinon vielä läpi, ja kommenttini muutamasta aiheesta:

VAUVAN LIIKKUMINEN: Mulla kaks ekaa oli aika lailla vilkkaita masussa, mutta ihan erilaisia ovat olleet keskenään synnyttyään. Nyt tämä kolmas on tosi rauhallinen. Tiedä siitä sitten.

PONNISTUSAJAT: n. 10 min. molemmilta oli, ja oli ihan " riittävästi" . Eka tuntui paljon helpommalta kuin toka (ekassa leikattiin eppari). Synnytykset kestivät 10h ja 3h. Kuinkahan kauan tämä...

Ja ÄITE82:lle onnittelut tytöstä!