Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(-: TOUKOMASUT PERJANTAINA :-)

09.03.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittää kauheesti. Meen kymmeneltä sinne ylimääräseen ultraan, jossa katotaan mistä pieni sf-mitta johtuu. Koko eilisen päivän oon ehtiny keksiin kaikkia kauhukuvia mielessäni. Inhottavaa kun joudun vielä yksin meneen, kun mies ei pääse lähteen töistä kesken päivän.

Muuten on kaikki ok, olokin ollut hyvä, ei oo mitään paikkaa kolotellu ym. tais auttaa sairaslomalle jääminen.

Tuun kertoon uutiset heti, kun kotiudun ultrasta. Meen tekeen esikoiselle aamupalaa..

äite rv 31+3

Vierailija
2/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa.. Oltiin lasten kanssa reilu puol tuntii ulkona ja kyllä se riitti. Inhottavaa toi loska, kun kaikki paikat on ihan märkänä.

Pahaolo vaan vaivaa aina vaan.. eilen iltakin meni ihan pilalle kun en voinu mitään tehdä kun oksetti vaan. Joskus on tosi hyviä päiviä ja nyt on taas ollu niitä huonompia muutaman päivän.

Tapaamisesta: mäkin tulen ihan mielelläni. Helsingissä kun asustellaan niin helppohan täältä on tulla, ja kun on autokin käytössä:)

Eipä kummempaa kuulu omaankaan masuun. Vauva on ollut rauhallinen, jopa yöt on ollu jumppaamatta. Tämä on kyllä ´niin super rauhallinen tapaus että helpolla päästään jos sattuu mahan ulkopuolella olemaan yhtään samanlainen. Tyttö varmaan:) MUlla ainakin poika oli tyttöön verrattuna hyvinkin eläväinen tapaus. Tyttöä piti aina tökkiä hereille ja kokeilla onko edes elossa. Tämä on samanlainen, hyvin tuntuu nukkuvan:)

Lapset kattoo Yli aidan elokuvaa ja tämä mamma rupee lihapullakastikkeen tekoon ja siivoomaan:( EI huvittas ollenkaan.

ainiin.. Lähetään mökille taas viikonlopuks joten palailen sitten vasta sunnuntaina tai maanantaina..

martina 31+4 ja kaksi pientä tuholaista 2v9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITE82: tsemppiä!

Mua kiinnostaa ja toisaalta ihmetyttää tuo sf-mitta, kun tää ulkomailla sellasta ei mitata ollenkaan ja terveydenhuolto itsessään tässä maassa on samaa luokkaa kuin suomessa vaikka systeemi toimii erilailla. ja toisekseen, kun luen noita sf mittoja niin harva tuntuu niillä käyrillä menevän, yleensä yli tai ali. Kommenteista päätellen myös mahan paikka ja muoto voi muuttaa sitä aika lailla. Osaako joku tätä paremmin kommentoida?

Mulla pukkaa tänään masista. Tarttis jotain piristystä keksiä. Huono olokin on taas vaivannu useamman päivän ja illat tulee vietettyä vessan puolella. Alkais riittää tää raskaana oleminen, mutta silti tuon lapsen haluisin terveenä maailmaan, joten pakko kait vaan toivoa, että päivät lentäis sinne toukokuuhun. Ilmatkaan ei jaksa suosia, vaan on harmaata, että oikein vielä lisää tätä mielentilaa. Auttaskohan karkki? tai suklaastahan sitä lohtua kantsis ettiä. Eikös siinä ole niitä aineita, jotka aivois vaikuttaa samoin kuin seksi tai kahvi:)

Mukavaa alkavaa viikonloppua joka tapaukses. Älkää antako mun juttujen teitä masentaa. Niitäkin päiviä, kun kuuluu olla. Osaa sitten iloita niistä paremmista.

Huuheli 29+6

Vierailija
4/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITE82 tsemppiä ultraan..sielä oot nyt parasta aikaa;) tuuhan sitten het kertomaan kuulumiset!!!toivottavasti kaikki kunnossa ja joku luonnollinen syy löytyy asiaan:) !!!

Täälä vaihteeks kiukkunen ja ärsyyntynyt mamma!!huoh!! eilen jo aloin suunnitella tälle viikolle " pakomatkaa" pois kotoa YKSIN!!

En tiedä mikä vaihe taas menossa kun niin taas hermostuttaa ja väsyttää ja tuntuu et kaikki kaatuu päälle:( poikakin tuntuu aivan mahdottomalta....perässä saa juosta kaiken aikaa.en olis het uskonu et lapsi on 1vuotiaana jo näin villi;) heh valivali.....

Saa nähä mitä tässä keksis viikonlopun kunniaks:D nyt kumminkin odotettava pitkä päivä ennen ku mies tulee töistä. Kirjastoon pitäs lähtee palauttamaan kirjat ja kaupassakin olis varmaan taas käytävä. ihan kiva vaan...jospa hakis karkkia ja suklaata,alkais ehkä elämäkin hymyillä:D

nyt koitan lukea eilistä pinoa ku jäi sekin illalla nii lyhyeen. mukavaa perjantaita kaikille ja viikonlopun odotusta!!!!!!!:D

toymama 28+6 (30+0 ekan LA:n mukaan...siltä kyllä olo tuntuu enemmän;) )

Vierailija
5/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näköjään muillakin pahaa oloa,tuo oksetus ei varmaan mukavaa ole...jaksuja martinalle ja olikohan huuhelillakin sitä...mut tuo masis on myös näköjään muillakin kun mulla!!JAKSUJA kaikille oksetusta,masista ym. kärsiville!!!!:D lohduttavaa kuulla silti että muillakin samoja tuntemuksia....raskauden ihanuutta:D

SUKLAA varmasti piristää huuheli:D taidan ainakin itse kokeilla jos sinne kauppaan menen:P

Vierailija
6/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äite82: Tsmpitykset sinne!!! Me täällä odotellaan innolla kuulumisia, kaikki varmasti ihan hyvin, mutta onnea matkaan silti!! Ja tsemppishalaus!!

Kauheeta kohtelua ihmiset on saanu, mä olin niin raivon partaalla, kun luin noita!! Siis se ihminen, joka mulle tulee sanomaan tai tekemään jotain tollasta, niin varokoon nahkojaan, mä olen niin herkällä päällä, että en varmaan selviäisi tilanteesta noin hienosti, kun te kuomat ootte selvinny, mä varmaan hyökkäisin kimppuun ja se ihminen vois hyvästellä sen terveen päivän ja tulevat viikot, tää mun skorppari luonne välillä vähän hyökkii esille ja nyt näitten hormoonien myötä ekä sellaisena triplana;-) Pahoitteluni noitten ikävien sattumien uhreille, ei varmasti lämmitä mieltä, varsinkaan tässä tilassa!!

Hankinnoista: Meitin ei siis juuri tarvii mitään hankkia, kun saadaan kaikki eli tavarat on vaan hakematta, kun meillä ei oo tota autoa, niin hankala kuskailla, mutta pääsiäisenä mennään vissiin ukon kotona käymään maalla ja saadaan sitten autoa lainaksi ja tuodaan sänky, hoitopöytä ja rattaat sitten kotiin ja pääsee rakentamaan pesää, odotan jo ihan innolla;-) Vaatteita on jo kuskattu julkisilla ja niitä on isot pinot kaapissa, tarttis vaan vielä pestä ja mulla on se äitiyspakkaus siis tulematta, niin kyllä tota vaatetta on ekoiksi kuukausiksi todella paljon, ite oon ostanu ihan pari hassua vaatekappaletta...Halusin ostaa laitokselta kotiin tulo vaatteet itse jostain syystä halusin, että ne olen ite ostanu!!

Peloista: Kävin eilen siellä naistenklinikalla ja kyllä tuli oikein huono olo, kun astuin pääovista sisään ja se tunne hyöki mun yli, että tästä mä sitten tuun reilun parin kuukauden päästä tuskissani, mutta onnellisena noutamaan pikkuista kotiin, hui että se oli vaikuttava hetki ja etin kuumeisesti, että missä on synnyttäjien vastaanotto, että mihin mun pitää silloin mennä, mutta en löytäny ja luovutin....Mutta kyllä tää nyt on todellista tää raskaus, kävelin siellä käytävillä ja muut naiset katteli arvioivasti masua ja mietti varmaan kuumeisesti, että kauankohan tolla vielä on yms. ja minä osasin kerrankin nauttia tilanteesta ja kävelin ylpeänä masu pömpöttäen ohi, oli se hienoa:-)

Kiva, täällä oli ainakin laru ja kolmeplusyks (muistanko oikein???), jotka oli ilmottanu kiinnostuksensa tapaamiseen, eli jos lisää halukkaita on/tulee, niin mukaan vaan, keksitään jotain kivaa ja voidaan vaikka käydä syömässä ja kiertelemässä vauva kauppoja;-) Raivataan mahoilla tilaa!!! Eli siis muutkin, kun pääkaupunki-ihmiset tietty tervetulleita, että ilmoitelkaa ihmeessä, jos kiinnostaa!! Mikäs olisi sellainen hyvä päivä??? Arki- vai viikonloppu, onko väliä?? Kertokaa vaan rehellisesti, kun mulla ei oo mitään väliä, kun oon lomalainen ja lapsiakaan ei vielä oo, niin on toistaiseksi vielä vapaa kulkemaan, miten huvittaa:-) Laittakaa vaan ideaa, niin kehitellään sitä sitten!!

( . ) Elikkäs nyt on pelit ja vehkeet ja mittailen noita sokruja heti aamulla, kun herään ja kerran viikossa sitten otan sen vuorokausikäyrän ja katellaan, että miten ne pysyy hallinnassa tällä ruokavaliolla ja liikunnalla ja sitten sen mukaan edetään!! Ens keskiviikkona on siten se ultra ja päästään kurkkimaan pikkusta, kuinka iso on....Ei muuten kummia, liikehdintä on edelleen tosi rajua ja sattuu välillä oikei mukavasti, kun asennot vaihtuu yms.. ja ruuminosia työntyilee ties mistä välillä!! Oli muuten toi aamu arvo eli paasto tosi karu 6,8, että saas nähä nyt sitten, että vieläkö tässä jollekkin saakelin insuliinille joutuu, en todellakaan toivo, mutta annetaan ajan näyttää....Mukavaa päivää toukomasukeille ja halauksia!!

-Emunainen ja lude 29+6- Kattokaa, se on nyt sitten vimonen 2:sella alkava, WAU;-) Vähänx mä biletän!!!!

Vierailija
7/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mikä ilma! Ja poikakin heräs jo 6.00!!! Täällä sitä istutaan ihan silmät ristissä :( Ja joka paikkaa kolottaa, nivuset ja ahteri ja takareidet ihan sökönä, vali vali...

Äite82 onkin par aikaa siellä ultrassa, toivottavasti kaikki on hyvin!

Nyt tarvii lopetella, kun sintti tuli tuohon roikkuun.

Hyvät perjantain jatkot, yritän jaksaa tulla vielä koneelle iltasella, että pääsen lukeen ainakin Äite82 ultran kuulumiset.

Voikaahan hyvin toukomammat!

-OP, Käpy 31+?? jotain, nyt on laskut ihan sekaisin ja " iivari" 1v6kk

p.s Janskulle siitä vauvasi kokoarviosta, kaverillani viikkoja 37+ jotain ja sen vauva sai kokoarvioksi viimeviikolla saman kuin sinä eli 2900g!! Varaudu isoon vauvaan, mutta kuten keskiviikkona tapaamisessa todettiinkin, kyllä se sieltä jotenkin ulos tulee :)

Kiitos muuten kaikille osallistujille, olihan taas hauskaa! :) Ja laittakaa viestiä tulemaan, niin sovitaan viimeisestä mahatapaamisesta, vauvojen kanssa voidaan sitten ottaa tapaaminen vaikka kesällä :)

Vierailija
8/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin tosiaan siellä neuvolassa, mulla oli sijainen th. Oli ihan mukava. Kaikki oli ihan ok, mutta mua jäi kauheesti mietityttämään toi sf-mitta. Joku jo siitä sanoikin että onkohan sekään ihan niin " tarkka" , vaiko jotenkin vaan suuntaa antava.. No joka tapauksessa, th ei sanonut muuta kuin että hyvin se on kasvanut. Mitta oli 24cm. Viime kerralla kaksi viikkoa sitten 22,5cm. Huoh, minusta aika vähän.. Pitääkö tässä nyt alkaa stressaamaan..?? Vauva oli rt:ssa, ja kyllä se mun käyrä sf-mitoissa pysyi vielä siinä ala- ja keskikäyrän välissä.

Mietityttää vaan kauheesti, mutta kai se th olis sanonut jos jokin ois hätänä. Painoa oli viime kerrasta tullut n. 1,5kg, ja olivat oikein tyytyväisiä tähän. Nyt siis painoa 56,5kg.

Nyt tämä maha (vaikka suht pieni onkin) on alkanut olla vähän hidasteena välillä. Ei jaksa kävellä enää niin nopeasti kun alkaa supistaa ja hengästyttää. Puhumattakaan portaiden kävelystä.. huh, onneksi meillä ei ole portaita. Juosta ei voi missään tapauksessa. Selkää särkee, ja yöllä pitää herätä kääntämään kylkeä.

Miten sitä kuvittelikin, kun ei ollut raskaana, että se raskaus vaan on sitten sellaista tyyliin " se masu on vaan siinä sievä kiva pallo (sievä se onkin) ja sit mennään viuh vaan niinku ennenkin ja tehään mitä halutaan" ? Ei käy päinsä, nyt sen huomaa! :D Ei sitä silloin ajatellut että huh, siellä sitten tosiaan liikkuu joku, ja se tuntuu kyllä aivan hyvin, öisin ei välttämättä saa unta ollenkaan. Ja minä olen vasta tässä vaiheessa, ootellaampa kymmenen viikkoa tähän niin voi olla jo aika tuskaista, kuvittelisin. Mutta on se sen arvoista, päivääkään en vaihtais pois. :)

sämpylä 28+3

Vierailija
9/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äite82: minultakin tsempitykset sinne ultraan!! Kyllä kaikki on hyvin, usko pois!

Olipa mukava lukea että muillakin ollu ärsytytystä..

Itellä meni eilinen ilta ihan itkuksi.. =/ Poika on ollu nyt pari päivää aivan mahoton, se on koko ajan vinkumassa jotain, mikään ei oo hyvä. Ei tottele, sit saa raivarit kun pitää totella.. Uhmaa siis ihan mutta yksin raskasta sitä kattella (mies kun siis jo siellä Kuusamossa töissä)..

No illalla sitten vaan jotenkin räjähdin itkuun, tuntui että olen niiiin väsynyt ja yksin. Miehelle laitoin pitkän viestin (olin jotenkin niin surkealla tuulella etten jaksanu edes jutella). Kerroin että en jaksa, että en uskonu kuinka raskasta on olla täällä yksin lapsen kans.

Ja tuo meidän rakas poika... Se on ihan selvästi sekas siitä, kun isänsä ei oo täällä. Ja kun ollaan oltu mummoloissa jne. Sillä kai se kiukuttelee, pahaa mieltään purkaa..

Onneks mies tulee tänään viikonlopuks. Aiko touhuta pojan kans jotain ihan kaksistaan ja antaa mulle vähän aikaa olla yksin. Ihana mies se on, kun se ymmärtää mua aina!

No, tuossa oli omaa valitusta, mutta helpottaa kertoa jollekkin muulle.. Kyllä tää tästä!=)

Tästä tuli nyt hieman omaa napaa, mutta ei kai se joskus haittaa...

miitu rv 31+5

Vierailija
11/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpyläinen; Mulla oli kanssa kaks viikkoa sitten sf 24,5 cm, sitä ennen vain 19,5 cm, alakäyrän alla. Nyt pääsin vihdoinkin keskikäyrälle. Esikoisesta mentiin aluksi nätisti keskikäyrää, mutta tuossa 26+ viikoilla siirryttiin keskikäyrän ja alakäyrän väliin, ihan normaalia on, poika oli 3220g syntyessään 39+3 viikolla.

En siis olisi kovin huolissani tuosta sf-mitasta jos pysyy käyrien välissä.

Äite82 on sf-mitta alakäyrän alapuolella, siksi hänet passitettiin ultraan.

Mulla notkahdus tuohon käyrään tuli ainakin lääkäri-neuvolassa, joka terkan mukaan oli ihan normaalia :)

taas OP

Vierailija
12/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti olleen muitakin samaan aikaan koneella ja kaikilla huono päivä. Tuntuu olevan ilmassa suuren masennus/kiukutuspäivän tuntua. MRRRRRRR....auttasko? Mä jo alotin sellasten pääsiäiskarkkien mässäämisen näin aamusta, josko se eka auttas. TSEMPATAAN NAISET TÄÄ PÄIVÄ!!!

Huuheli

Vierailija
13/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnipapunen, kiitos kommentista. Tuosta että sulla tuli se notkahdus siellä lääkäri-neuvolassa.. Mulla tuli nyt tuo tulos sen sijaisen mittaamana, mutta edellisem kerran taas mittas lääkäri, ja sitä edellisellä oma th. Kaikki erien mittaamia..:) Ei tiiä oikeen että miten se on, ku mun mielestä sen pitäis mitata aina sama henkilö. Tietysti se ei aina ole mahdollista.

Hassua oli, että kun se th mittasi tuota eilen, se sai ensin 25cm, ja sanoikin sen, ja sitten kysyi multa mitä se oli viime kerralla. Minä sanoin että se oli sen 22,5cm, ja sen jälkeen se muuttikin tuota mittaamaansa lukua ja sanoi, että " joo, se on tämän 24cm" .

Kummallista. Mutta en ole enää huolissaan, kahden viikon päästä kuitenkin uudestaan neuvola, ja siellä sitten tietää uutta tulosta. :)

Vierailija
14/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy pieneen vatsaan on että masussa kasvaa pieni tytön tyllerö :) oon ite ihan hämilläni, en ois uskonu että miehen sukuun enää tyttöä syntyy kun niillä on kaikki melkein poikia :) Ultraaja möläytti sukupuolen kun meijän ei sitä pitäny selvittää, sano vaan että johtuu sukupuolesta miks on niin pieni ja sit vielä mainitti tytön lopuks. Mutta eipä tuo nyt niin haittaa, meinasin sielä itkut tirauttaa, kun tajusin että se oikeesti on tyttö. Kyllä nyt anoppi ja appiukkokin on onnesta soikeena kun ssavat tytön lapsenlapsekseen, ovat jo esikoisesta asti vouhottanu tyttöä. Me pidetään sukupuoli omana tietona syntymään asti.

Vauvan painoarvio oli nyt 1.6kg ja syntymäpainoks arvio max.3.5kg, saa nähä pitääkö sit paikkansa. Mulla on menny aavistukset oikeaaan, kun oon epäilly maha-asukkaan olevan tyttö, koska poika ei kyllä sillon mahassa näin kovasti terrorisoinu :-)

Mutta hauskat viikonloput kaikille, en osaa ny kirjottaa enempää kun oon ihan ällikällä lyöty vieläkin.. ÄITE rv 31+3

15/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halua ketään huolestuttaa, mutta mun mieltä kiertää noi teidän jutut pahoinvoinnista ja oksu-oloista... Eikä varmaan muakaan mitenkään rassais, mutta kun mun kaverille oli sanottu toisen raskauden alussa jo tiettyjä juttuja...

Jos nyt ensin vähän taustaa, niin tiedätte mistä on kyse... Eli kaveri odotti esikoistaan syntyväksi 08/04. Paikkakunta oli pieni ja th oli ' kokenut' eli lähentelee jo eläkeikää, joten kaveri luotti siihen, ensikertalainen kun oli. Maaliskuussa sain tiedon tulevasta vauvasta ja huhtikuussa puhelimessa juteltiin ja kaveri valitti, kun on paikat niin turvonneet. Th ei kiinnittänyt juuri mitään huomiota, kun verenpaine oli sallitun rajoissa (alapaine alle 100) eikä pissassa ollut mitään. Olo huononi mitä pidemmälle päästiin ja turvotus oli kuulemma mahdoton (en itse nähnyt, kun on 250 km välimatkaa). Sormi kuulemma upposi pohkeeseen ensimmäistä niveltä myöten. Kesäkuussa kaverin (en muista enää syytä miksi, olisko ollut verenpaine) piti käydä äitipolilla läheisessä aluesairaalassa. Siellä päättivät ottaa yöksi tarkkailuun ja lopulta kiireesti Tamperelle, viikkoja oli ehkä 31 tai 32. Tampereella tutkimusten jälkeen kiireellinen sektio, vauva oli kärsinyt ravinnosta ja hapenpuutteesta, syynä voimakas raskausmyrkytys. Vauva kuoli 5 päivän ikäisenä. Uusi raskaus alkoi kesällä -05 ja tällä kertaa kaveri valitsi aluesairaalan neuvolan, kun oli luotto mennyt omaan. Siellä annettiin ohjeita, joiden ilmaantuessa piti ottaa yhteyttä neuvolaan tai äitipoliin. Ja yksi niistä oli: jos pahoinvointi alkaa uudelleen. Siitä raskaudesta syntyi terve vauva, joka kohta viettää 1v-synttäreitä.

Kuten alkuun kirjoitin, en halua ketään huolestuttaa, mutta tällaisen kokemuksen jälkeen pisti vain miettimään asiaa. Toisillahan oli selvästi ruoka syynä huonoon oloon. Mutta se siitä ja muihin juttuihin!

( .) ei mitään kummempaa. Nyt on tullut jonkinlainen ' kuluis se aika jo' -vaihe eli olis jo toukokuu... Alkaa rasittamaan vaatteet tai siis housut, kun ei mitkään meinaa pysyä päällä. Kaikki rullautuu alas, oli sitten tavalliset tai mammavaatteet. Isännälle jo mainitsin, että pitäis vissiin ostaa hekselit, että pysyis edes alkkarit jalassa. Kun mitkään ei nouse tarpeeksi ylös, että sais mahan päälle, ne jää tuohon navan kohtaan ja siitä sitten alas... Ja sitten päällyshousut sama juttu, aina valuu, mammahousutkin, jotka erityisesti ottaa päähän! Yhdet housut on vielä jonkinlaiset, mutta ne on verkkarit, jossa on vyötäröllä kuminauha ja ne pysyy aika hyvin, mutta niitäkin pitää välillä pestä... Eikä niillä viitsis mennä joka paikkaan.

Mutta nyt riitti valitus ja poistun muita huolestuttamasta!

Äippä 30+5

Vierailija
16/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ÄITE82 pienen tytöntyllerön johdosta. Onneksi huoli oli turhaan ja vaaveli vaan kasvaa rauhallisesti. Mulla ei aikasempia lapsia ole, mutta kyllä tämä meidänkin tyttö on aikamoinen mellastaja. Piti yhden päivän viimesen kahden viikon aikana rauhallisempaa menoa, mutta siihen se on jääny. Tuntuu, että meno vaan kiihtyy. Onko kukaan huomannu eroja liikkumisessa sukupuolien välillä, joilla on enemmän lapsia?

Huuheli

Vierailija
17/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia limatulppa kysymykseen vielä illalla vastanneille :) Vois olla että tämä tosiaan on vaan runsautunut valkovuoto.

Mirage84?? Sinäkö olit illalla kirjoitellut siitä, että asutte toisessa kerroksessa ja pelkäät että vaunut menevät pilalle kun niitä ei saa sisälle? Me asutaan luhtitalon ekassa kerroksessa, mutta tilan säästämisen vuoksi pidän vaunut ulkona tai siis pidän rungon ulkona ja kopan sisällä. Onko sun vaunuissa helposti irrotettava se istuin/koppaosa? Meillä tosiaan irtoaa helposti ja menee pieneen tilaan eteisessä ja on minusta helppo kun ei ole aina vaunut keskellä eteistä haitolla. Tietysti asiaa vaikeuttaa, jos koppaosa on kovin monimutkaisesti kiinni..

Itkuhälytintä ei nyt osteta, kun saadaan vaunut olohuoneen ikkunan alle pukattua ja ovat aina näkösällä. Kummankin pojan kanssa meillä on ollut itkuhälytin käytössä aikaisemmin, mutta meillä oli eri asunto silloin ja vaunuja ei saanut niin näkösälle.

Vauvan liikkeistä: Tämä vauva tuntuu olevan rauhallista sorttia kuten veljensäkin. Toivottavasti nukkuukin yhtä hyvin vauvasta asti.. Yöllä en heräile ollenkaan vauvan liikkeisiin eikä hän heräile edes kun käyn 2-3 kertaa vessassa yön aikana. Aamulla sitten heräillään yhtä aikaa. (eipä innostuta liikaa ;-)) Päivällä ja illalla liikuskelee kyllä ja heräilee aina jos herättelee.. Isoveljet meillä on kovin kiinnostuneita vauvasta ja isompi aikookin hoitaa vauvelia.. Pienempi on nyt innostunut kun on huomannut että maha kasvaa ja vauva siellä liikkuu.

P. + Toukka 32 ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Vierailija
18/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis pakko viä jatkaa, kun luin viä 3xÄIPPÄ tekstin ja aloin miettiä tuota raskausmyrkytystä. En nyt muista mitä muita oireita siihen liittyy, pitää viä googlettaa, mutta omalta kohdaltani voin todeta, että olen oksentanu ihan koko raskauden ajan, että sikäli mulla ei ole mitään poikkeusta, välillä parempia päiviä, välillä huonompia. Joskus olen lukenut myös, että pahoinvointi voi taas loppua kohti lisääntyä, kun maha kasvaa ja pikkunen painaa sisuskaluihin. Turvotusta mulla ei ole ollut pahemmin, ehkä joinain päivinä jalois ja mahaa turvottaa, mutta siihen voi olla monia syitä. Pitää lukea siis vähän infoa ja lueskelen sitten muiden kommentit, että pitääkö täs alkaa itteään paremmin tarkkailla.

Vierailija
19/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoittelen, kun kaverin pitäs pian saapua pullalastin kanssa:)

Tosta pahasta olosta. Kuten huuheli, myös minä olen oksentanut koko raskauden ajan. Alussa kärsin siitä hyperemesiksestä ja olin osastolla. Nyt oksentelen silloin tällöin, varsinkin aamuisin. Mainitsin siitä viimeks neuvolassa, eikä täti ollut asiasta lainkaan huolestunut. Mulla nyt muuten erinomaiset lukemat verenpaineen suhteen eikä oo yhtään turvotusta. Sanoi, että loppuajassa voi tulla enemmän pahoinvointia just sen takia, että tila alkaa loppua kesken ja vauva painaa. Itse huomaan varsinkin ruisleivän aiheuttavan huonoa olo, kuten liian kauan syömättä olemisen. Lopetin ruisleivän syönnin ja se helpotti, mutta kahvista en oo luopunut ja luulenkin, että tällä hetkellä se on mun pahin närästyksen/oksennuksen aiheuttaja. Osastolla oli mun kanssa paljon noita raskausmyrkytyksestä kärsiviä ja niillä oli huomattava turvotus ja tosi korkeat alapaineet. Moni näki erilaisia nokipilkkuja ynnä muita sahalaitoja.

Kannattaa kyllä aina mainita pahoinvoinnista, varsinkin jos ei oo ennen raskaudessa siitä kärsinyt ja se alkaa yht' äkkiä. Kyllä mä taas tosta mainitsen kun pääsen viikon päästä neuvolaan.

Musta itsestä tuntuu, että mulla on aivan liikaa aikaa yksinäni täällä kotona pohtia ja murehtia asioista. Välillä kyllä on oikeen selviä vitutushetkiä ja kiukuttaa, välillä taas olo on oikein virkeä ja kevyt (!). Tänään mua rassaa tää jatkuva vessassa hyppiminen. Koko ajan pissattaa, eikä ees tuu ku pari tippaa. ARGH!

Tsemppiä kaikille ja jaksetaan taas eteenpäin!!!

AE 29+6 -> huomenna saa jo aloittaa kolmosella:)

Vierailija
20/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tytöstä!! Ja kaikki oli siis hyvin, ihana kuulla!

miitu