LinkedIn-päivityksiä: kuva itkuisesta työntekijästä ja
esimies päivittää: "eräänä kauniina kevätpäivänä astuin toimistoon ja siellä olikin toimiston Pirjo itkemässä". Empaattisena superverkostoitujana olin heti paikalla ja kysyin Pirjolta, mikä häntä vaivaa. Pirjo kertoi avomiehen kuolleen. Kysyin Pirjolta, mikä häntä voisi lohduttaa. Pirjo sanoi: "en tiedä". Sanoin Pirjolle, että kaikkihan me tässä elämässä etsitään vastauksia. Ojensin Pirjolle nenäliinan ja käviin hakemassa meille läheisestä konditoriosta rasvaiset munkkipossut. Pirjo rauhoittui ja jälkikäteen kiitti.
Opin tästä kaikesta, että kuolemakin voi tilaisuus kehittää empaattisen johtamisen taitoja ja toisaalta Pirjon alaistaidot varmasti kehittyivät.
The end!
Kommentit (22)
Kyllä meidän on pidettävä mielessä se että soitteleva myyntihenkilö tekee töitään. (Puhelin)myyjä hemmo ansaitsee asiallisen käyttäytymisen
kyllä siellä linkkarissa avaudutaan kaikesta mikä ei edes etäisesti liippaa työelämää..joku mamma märisi siitä kun hänen häirikköpojan anteeksipyyntöä ei haluttu ottaa kasvotusten vastaan, että onpa epäkypsiä ihmisiä..poika oli siis käynyt soittelee ovikelloja häiriöksi asti. Pitäisikö muksu kasvattaa paremmin..ehei, uhraudutaan mieluummin linkkarissa. Eli tämä olisi voinut olla hyvä ammattimainen verkosto, mutta tästä tuli katsokaa kun olen mahtava tai säälikää mua verkosto..eli kunnon threads tason ulinaa.