*^*ELOISAT viikonvaihteessa pe-su*^*
Kommentit (47)
Aika hassu fiilis: ihan kuin tuntisin teistä jo monta ja kukaan ei varmasti muista minua ;D. Opemammakin on kuin vanha kamu!
Taustailen tosiaan melko aktiivisesti, mutta se kirjoittelu aina vain jää. Olen siis sellainen " vapaamatkustaja" vai mikäs nimitys meille olikaan!
Vastailen ensin muutamaan galluppiin:
Pituus: 169,5cm (tuo puolikas on tärkeä...)
Kevätvaatetus: Meillä on siskon jäljiltä 68cm ja 86cm haalarit, mutta kumpikaan ei ole sopiva eli kauppaan on lähdettävä. Vaikka molemmat lapset ovat tyttöjä niin koot tuntuvat menevän kovasti ristiin. Esikoinen on syntynyt 02/04 ja eloinen siis 08/06 eli juuri 2,5v ikäeroa ja talvi-/kesävaatteet juuri väärän kokoisia.
Kiinteät: ei suju vieläkään. Aloittelimme maistelemaan pikkuhiljaa jo pari kk sitten, mutta edelleen määrät ovat kovin pieniä. Mikään puuro ei maistu aamulla eikä illalla. Broitsusosetta menee päivällä puoli purkillista ja kasvissosetta tuurilla pikkuisen päivälliseksi. Maito juodaan vain tissistä, eikä vettäkään mene nokkamukista. Kakkaminen on mystisesti loppunut! Pari viikkoa on tullut vain pieniä lusikallisia ja aikas kovan tuntuista. Olen nyt antanut Duphalacia parina aamuna ja tässä " räjähdystä" odotellaan... Yllättävän hyväntuulinen tuo tyttö kuitenkin on.
Nukkuminen: Meillähän on ollut tämän kanssa tosi suuria vaikeuksia. 5,5kk ikäisenä löytyi suurinpiirtein vuorokausirytmi eli nyt öisin nukutaan ja päivisin ollaan hereillä. Öisin herätään vielä monta kertaa tissille, mutta tämäkin tuntuu jo lottovoitolta hankalan alun jälkeen. Tassuttelua aloittelen kunhan vähän nukun univelkoja, edes pätkittäin, pois.
Nyt hermostuu esikoinen eli pitää poistua taas taustailemaan... ;-)
Oikein mukavaa viikonloppua kamut!
Pitää vähän omia näkökantoja vielä selitellä täällä :) Ettei kukkaan harmistu.
Mun mielestä on ihan ok, jos joku vaan taustailee täällä!!! Jos mun mielipide ylipäänsä ketä kiinnostaa ;D Kaikkihan eivät jaksa / ehdi / halua kirjoitella tällaisille palstoille.
Mua harmittaa lähinnä sellaiset ihmiset, jotka etsimällä etsivät eri palstoilta tuttaviaan / naapureitaan jne... ja sitten levittelevät niitä lukemiaan asioita toisille tai naureskelevat selän takana (nähty on, muutama opiskelijakaveri ja työkaveri harrastavat ko ajanvietettä). Niin ja siis näillä ihmisillä ei tietenkään ole lähelläkään elokuuta syntynyttä vauvaa tai mitään muuta " järjellistä" asiaa esim. tänne palstalle, vaan he haluavat vain käydä jotenkin urkkimassa muiden asioita.
Olisi siis pitänyt tänne laittaa vauvalle väärä sukupuoli ja syntymäaika.
Jamssa *salaliittoteorioiden pauloissa*
Juuri tuota minäkin tarkoitin, että ihmiset, joilla ei ole mitään tekemistä elokuisten vauvojen kanssa, etsivät itselleen elämänsisältöä lukemalla tuttujen kuulumisia täältä. Eikä sekään vielä riitä, sitten ne täältä luetut jutut pitää vielä kertoa eteenpäin. Minäkin olen saanut kuulla, mitä mulle kuuluu ja mun elämässä tapahtuu, ihmiseltä, joka taas kuuli tarinat yhdeltä täältä ne lukeneelta. Tämä tuli siis mutkan kautta, mutta on se aika inhottavaa tajuta myös ihan kahden kesken jutellessa, että hei, tota mä en ole kyllä tolle ihmiselle kertonut, miten se voi sen muuten tietää kuin täältä lukemalla.
Mutta mitä tässä ihmettelemään, nämä sivut saa kuka hyvänsä auki. Mietityttää vaan, onko ihmisten elämä oikeasti niin sisältököyhää, ettei a) ole puhuttavaa omista asioista vaan pitää kertoa muiden asioista, jotka on käynyt " salaa" lukemassa b) ole muuta tekemistä vapaa-aikanaan kuin tutkia näitä palstoja.
Meidän porukka on niin aktiivista kirjoittelemaan, että hyvä kun ehtii näiden oman pinon juttujen tasalla ja vielä tuolla elopainoistenkin pinossa jyvällä, aikaahan tämä vie ihan harrastuksen veroisesti. Tuota taapero-puolta yritän ehtiä tutkimaan silloin tällöin, kun on monesti ajankohtaisia asioita noiden isompien poikien kohdalla.
Enkä minäkään ole mitenkään meitä yrittänyt piilottaakaan, Eeli on aika harvinainen nimi ja tällainen poikatrio tunnistettavissa, jos niikseen on. Olis pitänyt tehdä kuten " kaimani" täällä elokuisissa ja hämätä vähän, ihan kiusallaan =)
Tulipa avauduttua, vaikka onhan näistä tosiaan tapaamisissa ollut puhettakin...suonette anteeksi. Pointti oli siis se, että toki saa taustailla, etenkin syyllä, jos on elokuinen vauva. Mutta hauska kun taustalaisetkin silloin tällöin kirjoittavat rivin pari kuten RIIKKA tänään. Kyllä minä sun nikin muistan!
Viikko mennyt sairastellessa... Alkuviikon valvotti esikoinen räkänokkansa kanssa ja nyt on kaksi vuorokautta mennyt valvoessa tuon pienemmän kanssa.... Nokka vuotaa ja eka hammaskin tullut samaan syssyyn. Ei oikein äly juokse sitä vähääkään.
Tänään en jaksanut edes perhekerhoon raahautua ja pari päivää on nyt oltu ihan sisätiloissa ja esikoinen tietty hyppii seinille ja silmille. Mutta kun ei vaan jaksa. Ihan sama vaikka hajottaisi talon tällä hetkellä. Ei ole sen vertaa edes mehuja että ääntänsä korottaisi. Oikeasti en ymmärrä miten Jamssa (ihanaa, että teillä yöt ruvenneet sujumaan!), opemamma ja muut jotka ensimmäiset puoli vuotta lähes valvoitte, siitä olette selvinneet. Meikällä vasta kaksi vuorokautta takana ja tuntuu että aivotoiminta lakkaa justiinsa----
Miehelläkin vielä pitkä päivä tänään.... Melkein kolme tuntia pitäisi vielä jaksaa. Voihan vessanovenkahva....
Joo. Jos nyt jotain positiivista väen vängällä tähän lisää niin soseet on nyt VIHDOINKIN ruvenneet 2 ja puolen kuukauden taistelun jälkeen uppoamaan ilman kommervenkkeja tuolle likalle. Siis ne lihasoseetkin joille vielä pari viikkoa takaperin irvisteltiin. Tänään uskalsin kalaakin jo kokeilla. Että tsemppiä teille jotka sen ongelman kanssa tällä hetkellä taistelette. Ja pitkää pinnaa ennen kaikkea!
Nyt poistun ennen kuin tuo pääkoppa tilttaa lopullisesti. Viikonloppuja ja paranemisia kaikille sairastaville! ONNEKSI ei se ykätauti ole tänne vielä löytänyt. Joulun alla yksi sairastettiin jo.....
oinasmamma *pihalla kuin peipponen*
mites muille ohjeita neukusta? meille sanottiin että kalat alotetaan 10kk ikäsenä,allergioiden takia?! iidalla ei tietääkseni oo minkään sorttista eikä ole reagoinu mihinkään mitenkään. syö kaikkee mitä annetaan :D
Me oltiin tänään neuvolassa kuulemassa ravintoterapeuttia. Ihan hyödyllinen tuokio tuo oli ja lähinnä keskustelu liikkui perheiden vanhempien sisarusten ympärillä. Meidän neuvolatäti on kerännyt meistä vanhemmista sellaisen ryhmän, että kaikilla on suunnilleen saman ikäiset vauvat ja kotona vanhempia sisaruksia.
" salamatkustajista" : minua ei henkilökohtaisesti haittaa lainkaan, jos pinoa lukevat sellaiset ihmiset, jotka eivät itse kirjoittele. Hassua toki on, jos jotakuta kiinnostaa lukea näitä juttuja ilman, että on kotona lähimainkaan saman ikäisiä lapsia. Minä en myöskään ole yrittänyt pitää henkilöllisyyttäni salassa, koska olen kirjoittanut asuinpaikastani, käyttänyt lapsista oikeita nimiä ym. Enpä täällä nähdäkseni mitään kovin salaista ole kirjoittanut, joten en näe kovin vaaralliseksi, jos joku tuttu minut pongaa.
PituusG: olen huikeat 159 cm. Mies on 190cm ja toivon, että ainakin Nooa saisi vähän noita isän pituusgeenejä. Ainakin tässä vaiheessa pituuskasvu on ollut selvästi siskoa edellä.
Meillä menee kiinteitä tosi hyvin. Minä olin ajatellut lopetella imetystä pikkuhiljaa ja jatkaa lähinnä iltaisin ja aamuisin. Aluksi pullo ei kelvannut millään, mutta sitten toiseen rintaan tuli tiehyetukos, joka tilapäisesti heikensi maidontuotantoa. Toisesta rinnasta kehittyi muutamassa päivässä kolme kertaa kaverinsa kokoinen ja Nooa kieltäytyi yrittämästä huonommasta rinnasta. Vastaavanlainen tilanne on ollut muutaman kerran aiemminkin, mutta nyt vaan tuli jotenkin sellainen tunne, että saa riittää. Aloitin pullon tarjoamisen uudelleen ja yhtäkkiä se kelpasikin, eikä rinnalle saa enää kuin yöllä. Nyt olen yksirintainen imettäjä ja aivan naurettavan näköinen :) Siskoa imetin 9 kk:tta, mutta Nooan kanssa taidan lopettaa tähän. Kyllähän toisenkin rinnan vielä saisi palautettua kehiin, mutta en taida viitsiä. Jos kiinteiden kanssa olisi ongelmaa, niin saattaisin ajatella toisin.
Minä olen uskaltautunut lenkkipoluille, kun synnytyksestä on nyt se reilu 6kk. Ai että tuntuu ihanalta. Ostin startin kunniaksi itselleni uudet lenkkaritkin. Yllättävän hyvin juoksu kulkee, vaikka taukoa tuli reilusti yli vuosi. Mites muilla, onko kuntoilukärpänen puraissut?
Kevätvaatteista: Nooa saa Olivian vanhan haalarin. Se on punainen ja laitan sitten vaan sinistä pipoa ja hanskaa, niin käy hyvin pojalle. Kenkiä en oikein ole vielä miettinyt, kun Nooa ei vielä edes ryömi. Olivian vanhat kengät varmaan käyvät rattaissa istuskeluun ja konttaamiseen. Loppukesästä varmaan jotkut sandaalin tapaiset voisivat tulla kyseeseen. Jos vielä syksyllä ollaan täällä Skånessa, niin sandaaleilla on kelien puolesta varmaan käyttöä vielä syyskuussa.
Velho78
ihme hermoromahduksia saa poika (ja sitten äiti) pitkin päivää.Tahto olisi kova mutta kun ne keinot puuttuu!Yleistä tyytymättömyyttä ilmassa selvästi.
Käytiin hankkimassa uusi turvaistuin kun kaukalo pitää tällä lomalla viedä takaisin lainapaikkaan.MaxiCosin Priori XP siitä sitten tuli ja jestas minkäkokoisia nojatuoleja nämä isommat istuimet on!Kuinka ihmeessä me ollaankaan kuulkaa selvitty hengissä ilman näitä :) Mä muistelin kuinka mä itse roikuin etupenkkien välissä ja rallattelin.Mulla ei koskaan ollut mitään lastenistuinta, kerran isä laittoi huopia alle kun matkattiin Euroopan läpi. Ja nyt täällä saa joskus lukea oikein tulisia kannanottoja eri mallien puolesta, hassua.
Vähän samoilla linjoilla asiosta on kun k.h.p kyseli niitä neuvolaohjeita. Musta on älyttömän vitsikästä kuinka voi kahden eri EU-maan ohjeet poiketa 180 astetta toisistaan. Englannissa suositellaan VAAN täysrasvaisia maitotuotteita alle 2-vuotialle ja Suomessa vissiin rasvattomia. Englannissa sinnitellään vaikka päällään sinne 6kk asti ennen kiinteitä ja sitten saakin antaa kaikkea paitsi pähkinöitä ja hunajaa. Kun itse rupesin rauhoittumaan ja pohtimaan itselle sopivan ratkaisun niin musta on oikeastaan hauskaa huomata nämä täällä niin ehdottomat suositukset.Kuka tietääkään mikä on se ehdoton totuus , jos sitä edes onkaan?! Ja k.h.p mulle sanoivat että vältä ruokia vaan jos sulla, lapsen isällä tai lapsella on ilmennyt allergioita.Joten siis kalaakin olen antanut jo 7kk kuukauden vanhasta.
Jamssa ja Pumpuli ihan asiasta puhuivat taustalijoille.Musta oli ihanaa välillä syksyllä uudessa maassa (ilman omaa konetta) välillä vaan lukea nettikahvilassa teidän juttuja. Ja jos joku täältä lähtee " puolituttujen kavereita" etsimään niin oikeasti on vissiin vähän heikolla hapella ko. ihmisen sosiaalinen elämä :) Jos joku meidät tunnistaa niin pliis, saa soittaa, kerron kuulumisia!
Nyt taitaa taas nuorelle herralle tulla raivarit.
Minik ja raivoava kiljukaula
Täällä ollaan jo paremmalla mielellä, vaikka takana pahin yö mitä muistan. Veera heräsi kymmenen kertaa ja joka kerta sellainen huuto, että tissiä oli saatava! (Veera lopetti yösyömiset, niin kuin joskus kerroin, itse kuukausi sitten, mutta mahataudin aikaan aloitti uudelleen, kun minä oikein tuputin kuivamisen pelossa.)
Olisikohan nämä vauvat niin fiksuja, että ne vaistoaa äitien mielialat. Olin itse eilisen illan ihan rikki autosekoiluista ja sit tuollanen yö! Ajattelin vaan, että jos Veera vaistosi mun pahan ja levottoman olon ja oli itse samanlainen!?
Nyt lähden saunomaan ja sitä myötä pehkuihin...Öitä. Ja hyvää viikonloppua
Puppe
Huh, kylläpäs oli urakka lukea monen päivän pinot - mutta oikein mieluisa sellainen :)
Olimme kolmenpäivän kyläilyreissulla tuolla kerttukasperin kotikaupungin lähettyvillä (onnittelut muuten talokaupoista, mukavaa seutua:). Oli mukava huomata, että Luka alkaa jo vähän viihtyä autossa, ei sentään heti parahtanut itkuun herättyään uniltaan. Ja lapsista alkaa olla jo seuraa autoillessakin; Luka viihtyi kun isosisko jaksoi laulaa!
Jännä ajatella, että jotkut tosiaan käyvät täällä lukemassa ihan muuten vaan tuttaviensa kuulumisia. Hyvänen aika, miksei tartu puhelimeen ja soita!! Minä myöskin mielelläni kyllä kerron niitä ihan livenä! Allekirjoitan myös sen, että kovin tutulta monet teistä tuntuvat, vaikken ketään ole koskaan tavannut (ainakaan tietoisesti!).
Jos vielä muutamaan G:n vastailen..
LempinimiG: luksu, luksupuksu, pullero pallero, luksuliini, jätkänpätkä, jässikkä - rakkaalla lapsella on monta nimeä :)
Keväthaalari: Saatiin kummipojan viimekevään tummansin.-lime Reimatec:n haalari kokoa 74 lainaan. Kivakiva!
Nyt painun pehkuihin. Saas nähdä minkälainen yö edessä, Luka oli niin väsynyt reissaamisesta, että nukahti jo ennen seiskaa yöunille - jäi iltapuurokin syömättä..
Viikonloppuja kaikille!!
Hallas
Onpas hiljaista.. Nukkuuko kaikki? Meillä ei nuku muut ku iskä, joka oli tän viikon yövuorossa ja vaikkei enää viime yönä ollutkaan, nii näköjään rytmi on samanlainen :(
Poitsu taas heräs yöllä useamman kerran huutamaan, eikä enää tutti auta niinku sillon pari viikkoa sitten (uutuuden viehätystä?), vaan taas pitää tissi saaha suuhun.. Yön pimeinä tunteina jo ajattelin, että lopetan koko tissittelyn, että jos poika sitten alkas nukkumaan yönsä, mutta ei kyllä jaksasi alkaa pullollekaan opettamaan, huoh.. No jospa se tästä helpottaa, ku tuo flunssa menee kunnolla ohi jne.
Ja yllätys, yllätys, huuto raikaa lattialta..pitää mennä! Mukavaa viikonloppua kaikille!!
Katita ja tississäroikkuva poju
juuh,meillä neiti herää 6--> juttelee ja nukkuukin pätkiä..tänään annoin 6 aikaa sen tutin ja neiti joiku jonkun aikaa..ilmeisesti seittemän aikaan ois heräilly mutta me ollaan nukuttu ja ite oli tutin löytäny ja imutteli 8 asti sitä väärinpäin :D että mua huvitti ku säpsähdin ( 8.00) hereille että neiti nukkuu vielä.. tyytyy kohtaloonsa kun ei oteta pois kun aikasintaa 7.00 ;) noh nyt sain vasta ekoille päikeille sen ja nukkui 40min heräs,alkoi tillittelee vaunuissa ja sain 20min hyssytellä että nukahtaa uusiks. toki nukkui kummiskin niin hyvin että neukussa sanoi että ei välttis nukukkaan pitkiä päikkejä.
tänään neiti ollu super iloinen ja tyytyväinen. olin näkevinään että meni hiukan eteenpäin tänään..pakkikin löytyy aina välillä,että kyllä ne pulleetkin vauvat liikkuu :D ;)
nyt poistun syömään,että morjenttes itse kullekkin
lempinimiG: iidu,piidu,möhnykkä,pullero,veijo vekotin :D
pojalle puhkesi eka hampi eilen :)) olinkin ehtinyt ihmetellä, mikä miestä vaivaa kun nitinatia oli pikku-ukolla normaalia enämpi...
Immeiset hyvät, sain läjättyä vihdoin tuon kesätapaamispinon. Majapaikkoja siis on vielä sunnuntai-iltaan saakka tarjolla. Käykää siis lukemassa notten turhaan nostele...
Aleksin ekasta hampaasta iloitseva nallu
pojalle puhkesi eka hampi eilen :)) olinkin ehtinyt ihmetellä, mikä miestä vaivaa kun nitinatia oli pikku-ukolla normaalia enämpi...
Immeiset hyvät, sain läjättyä vihdoin tuon kesätapaamispinon. Majapaikkoja siis on vielä sunnuntai-iltaan saakka tarjolla. Käykää siis lukemassa notten turhaan nostele...
Aleksin ekasta hampaasta iloitseva nallu
Kyselin vielä uudelleen TÄRINÄSTÄ!!! Eli meidän pojalla tulee sellaisia omituisia tärinäkohtauksia. Alkoi ensin syömisen yhteydessä, nyt niitä esiintyy myös lattialla ryömiessä ja vaipan vaihdon yhteydessä.. Onkohan ihan normaalia????? Kyselin neuvolastakin ja mitään siellä osattu sanoa. Luulin ensin, että se on yhteydessä innostukseen, mutta siltäkään ei enää näytä. AUTTAKEE MIESTÄ MÄESSÄ, pitäiskö tässä tosiaan huolestua????
Sitten omia kuulumisia sen verran, että mentiin tänään vauvauinnissa jo isompien tyhmään, ja olikin tosi mukava kerta. Tätä ennen sanoinkin miehelle, että jos ei malli muutu, niin lopetetaan koko homma, kun me ei olla muuta opeteltu kuin sukelluksia. Oltiin tässä nimittäin vähän aikaa takaperin kuopiossa ja siellä Kunnon paikan kylpylässä päästiin käymään vauvauinnissa, niin siellä oli ihan eri meininki! Siellä käyntiin läpi kaikenlaisia tasapainoharjoituksia yms. yms. Siitäpä galluppi vauvauinissa käyneille: Mitä ootte tehneet siellä ja minkähintaista uinti on? Me tosiaan pääasiassa kahta erilaista sukellusta tehty jo puoli vuotta joka kerta ja tänään mentiin vauvojen kans sit selkäuintia... Ja täällä taitaa olla hinta melko halpa, 10 ¿ kerta. ja siitäkin miehen työpaikka maksaa 3,25.
Sit pinoon:
Kaikille sairastelijoille het alkuun pikaista paranemista!!!
Taustalukijoista on käyty keskustelua. Mä olen kans samaa mieltä Velhon kanssa, ettei mua haittaa vaikka tututkin käy täällä lukemassa meidän kuulumisia. Eipä meille yleensä niin kummosia kuulu, eikä oo mitään salattavaa.. Tosin olen myös Pumpulin ja Jamssa kanssa samaa mieltä siitä, etten ymmärrä mitä hupia siitä saavat, itellä ei taho olla aikaa lukea tätäkään pinoo, niin saati sitten muiden kuukausien pinoja.. vaikka tiedän pari tuttua jotka niissä kirjoittelee. Tässä tapauksessa kiire voittaa uteliaisuuden! (vaikka myönnetään, että olen toooosi utelias =)
PUPPE: Onneksi ei kuitenkaan käynyt ton pahemmin autioilessa! Rahallahan noista kolhuista selviää!!! Tietty siitä pahasta olosta ei, mutta sekin on ohimenevää.. kaikillahan on välistä tommosia päiviä, että olis ollut parempi jäädä aamulla sänkyyn, mutta tuskimpa se meillä äideillä on kovinkaan usein mahdollista, jos koskaan...
OPEMAMMALLE ja muille kiinteiden kanssa taisteleville tsempitykset. Meillä uppos alusta asti tooosi helposti. Mut toi meidän jätkä on muutenkin uusien asioiden kans aina niin sinut.
Olipa mukava lukea TUULInkin kuulumisia!
MIELENPIRISTYSG: Kun oikein riepoo, niin mulla on keinot tosi vähissä. Oon nimittäin sellainen märehtiä, etten taho osta päästää irti ikävistäkään fiiliksistä vaan jään niin sanotusti tuleen makamaan. Mutta hyvä musiikki on ehkä semmonen, joka mut saa paremmalle tuulelle. Sit myös systeri tai oma ukko osaa joskus piristää mieltä, mut harvemmin kukaan muu löytää niitä oikeita sanoja. Ja tietysti Saku poitsun iloinen nauru saa aina hyvälle tuulelle=)
K.P.H: Meille annettiin myös kalasta ohjeistus, että lähempänä vuoden ikää, kun on kovin allergisoiva.
Juuh, olikohan siinä sitten kaikki... Niin hampaista vielä. Meillä ei edelleenkään näy, ei kuulu.
Ikarus ja Saku 020906.
Kaikki lapset sairaana. Esikoisella a-virus, korvatulehdus, poskiontelotulehdus..., kakkosella ainakin keuhkoputkentulehdus, vauvalla samoin keuhkoputkentulehdus. Vauva on nukkunut tänäänkin koko päivän. Jos ei tästä piristy, niin pitää lähteä uudelleen lääkäriin. Esikoinenkin on ihan raukka sairaalloinen. Saivat nuo isommat vielä sitä laajakirjoista penisilliiniä.
Vauva ei suostunut juomaan mitään koko päivänä, äsken vasta suostui ottamaan vähän maitoa. Nyt tosin näyttää varsin pirteältä, on ollut jo tunnin hereillä ja leikkii tuossa lattialla. Katsotaan pitääkö tuon vanhimman ja vauvan kanssa lähteä uudelleen vielä lääkärille.
PUPPE: kuulosti ikävältä teidän viime yö. Toivottavasti nuo yösyötöt ovat vain joku ohimenevä juttu.
Meilläkin on taas kahtena yönä huudeltu, viime yö meni ihan pyrstölleen.
OINASMAMMA: kiva, että olette paranemaan päin. Joku päivä juuri mietinkin, että mihin olet hävinnyt :)
PUMPULIN PIRISTYSG: Mä piristän itseäni syömällä herkkuja ja lukemalla dekkareita ja roskalehtiä (seiskaa, iltapäivälehtiä...). Yritykseksi usein jää, koska aina tulee sitten mieleen kaikki liikakilot ja kaikki tekemättömät kotihommat :(
IKARUSko kyseli siitä väristelystä. Älä pelästy, tuskin teillä on sama juttu, mutta pitää kertoa kuitenkin. Mun tuttavan vauva sai väristyskohtauksia (alkaen n 5kk iästä).Vauva usein sen väristyksen tullen heivasi kädet vartalon yläpuolelle jos oli selällään. He luulivat alkuun, että vauvalla on kylmä tms. Ne kestivät aina vain hetken aikaa kerrallaan. Syy löytyi, kun alettiin tutkia. Ne olivat epilepsiakohtauksia. Tosiaan siis onhan sellainen aika harvinaista, ja oletkin jo neuvolassa asiasta jutellut, joten ei varmaan kannata olla huolissaan. Mutta mä itse varmaan keskustelisin asiasta vielä lääkärin (ja ehkä toisenkin) kanssa.
Jamssa *poistuu hoivailemaan tautipesäkkeitä*
Jamssan sakille kovasti parenemisia! Kyllähän onkin tautiaalto teidän lapsiin iskenyt. :( Toivottavasti ei tarvitse lääkäriin enää lähteä.
Meillä tosiaan on lapset jo paranemaan päin. Viime yö meni typyn osaltakin jo aika hyvin. Puolestayöstä pari tuntia eteenpäin itkeskeli vähän väliä mut sai aina rauhoitettua siihen viereen. Ja sitten kun nukahti nukkuikin puoli kuuteen jolloin vasta söi ekan kerran. Kyllä on taas kuin eri ihminen kun on saanut nukkua. Saa nyt nähdä miten jatkossa käy noiden öiden kanssa kun tyttö on nyt tottunut sairaana ollessaan vieressä nukkumaan että saako sitä enää omaan sänkyyn nukkumaan ollenkaan....
Mielenpiristysg: Aivan kuten ikaruksella, myös minulla parhaimpana mielenpiristyksenä kun kaikki ottaa pattiin, toimii hyvä musiikki ja vielä mielellään mahdollisimman kovaa! :) Välillä innostun tanssimaan itsekseni ja silleenkin saa hyvin höyryjä pihalle... Onneksi ei kukaan ole näkemässä! ;) Myös herkut kyllä maistuu kun elämä murjoo....;)
Ikarus, en osaa tuosta tärinästä sanoa. Kannattaa varmaan ihan varuiksi soitella siitä lääkärille että saa mielenrauhan. Toivottavasti ja todennäköisesti on kuitenkin ihan vaaratonta.
Tänään on ollut ihana ulkoilukeli ja huomiseksi luvassa käsittääkseni lisää hyviä ilmoja. Ihanaa, kyllä ulkoilu taas maistuu sisällä kökkimisen jälkeen.
Rentouttavaa lauantai-iltaa!
oinasmamma
onko joku jo ollut lauantai iltana linjoilla ja vastannut mun kysymykseen.. ja olihan vastauksia tullut, kiitosta vaan JAMSSA ja OINASMAMMA. Ja JAMSSALLE vielä jatkaisin, että mulle on jo niin monta kertaa tullut mieleen, että lieneekö jotain epilepsiaan viittaavaa, että tuo sun kertoma juttu sai kyllä nyt mulla vaan vettä myllyyn. Mutta oon ollut jo tähän astikin huolissaan, koittanut vaan itteeni rauhotella, ettei kai mitään vakavaa. Pitänee maanantaina soittaa lääkäriin aika. Lieneekö epilepsia perinnöllistä.. nyt heti googleen..
oikein sydäntä kylmää, kun mielikuvitus laukkaa taas..
Meidän kavereiden lapsella, nyt ikää reilu 1v, oli vauvana samanlaista tärinää kuin kuvailit. Onnistuivat kotona vangitsemaan tärinän filmille ja varasivat ajan lastenlääkäriltä. Näyttivät siellä sittenm filmin kannettavan ruudulla, koska ajattelivat esityksen kertovan enemmän kuin omat kuvailut " kohtauksista" . Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että usein tällainen tärinä liittyy vauvoilla hermoston kehittymättömyyteen ja menee ajan kanssa ohi. Saivat kuitenkin ajan vielä neurologisiin tutkimuksiin, etteivät turhaan kantaisi huolta asiasta. Tutkimuksissa lapsessa ei todettu mitään poikkeavaa.
Kysy ihmeessä lääkäriltä neuvoa, niin et huolehdi turhaan. Minulla on nykyään vähän sellainen periaate näissä terveyteen liittyvissä asioissa, etten jää liian kauaksi aikaa itsekseni pohtimaan. Netistä, jos kaivaa tietoa, niin voi helposti tulla entistä huolestuneempi olo. Tämä siis minun henkilökohtainen kokemukseni.
Lauantai-illan jatkoja toivottelee Velho, joka siirtyy kohta seuraamaan Ruotsin euroviisukarsintojen finaalia
Heti alkuun uusi MIELENPIRISTYSG: Kun oikein ketuttaa, masis uhkaa, mies kyrsii, lapset ärsyttää, oma naama ja olotila on sitä kuuluisaa kuttua, kaikki tuntuu menevän päin perrrrjantaita ja niin edelleen NIIN MITEN KOHOTATTE MIELIALAANNE? Täällä on hiukkasen tota matalapainetta ilmassa ja meikäläinen käy sellasilla kierroksilla, että savu varmaan haittaa näkyvyyttä koko pääkaupunkiseudulla.
UHMAsta taas. Niin helpottavaa lukea muillakin olevan samaa taistelua kuin meillä, kun ei tarvitse yksinään tässä veneessä keikkua. Tänään aamu alkoi sillä, että Herra Tahto käveli jääkaapille ja halusi aamupalaksi ketsuppia. Mies ei sitä tietenkään antanut, joten pieni käsi heilahti voimalla osuen jääkaapin ovessa olevaan maitohyllyyn. Kuului naps hyllyn pienistä muovisista kannattimista, hylly hajosi pudoten lattialle, jonne maitotölkit alkoivat valua (monta tölkkiä auki kun yksi juo hylaa, yksi luomua ja me miehen kanssa tavallista). Sitten kuului naps miehen päästä ja poika lensi jäähylle. Hyvän alun jälkeen voitte kuvitella, oliko Herra Tahto halukas vaihtamaan yövaipan pois, tekemään pesut yhteistyössä ja pukemaan päälle. Mies vei onneksi esikoisen kerhoon, joten ulkovaatehässäkkää ei enää tarvinnut kiireellä tehdä. Löysin itseni ajattelemasta, että kuinka paljon mielummin olisin tuon Pomon lähettänyt sinne kerhoon ennemmin kuin esikoisen ja heti perään soimasin itseäni tällaisesta ajatuksesta. Huono äiti-fiilis iski taas. Sitten pyysin poikaa hakemaan ison kasan kirjoja ja niitä luettiin sitten pitkän aikaa, kun Eeli veteli unia ulkona. Ja mekin sinne ulos lähdimme, vaikka märkiä karvahattuja tuli taivaalta.
PUBU: Mitä kokoa se haalari syksylle on? Jos on vielä jätti-iso niin voitha käydä sen vaihtamassa. Ellei sitten kääriminen onnistu.
ERIA: Kiva kuulla, että tassutus meni noin hienosti. Ja ne miehet. Tuli ihan mieleen esikoisen vauva-aika, kun jo odotin kakkosta. Olin aivna kuitti miehen tultua kotiin ja pyysin häntä lämmittämään pojalle jonkun purkin. Mies kysyi, mitä hän laittaa. Sanoin, että päivällä lounaaksi poika söi spagettia ja jauhelihakastiketta (purkissa), joten mitä tahansa muuta kuin sitä. Kun hetken päästä könysin sohvalta katsomaan, mitä he syövät, niin mies oli lämmittänyt spagettia ja jauhelihakastiketta, koska minä oli sitä käskenyt laittaa. Jepjep. Ohjeet hallussa, kyllä.
Vielä tassutuksesta ja unien jatkamisesta. Eelin kummin kanssa näistä hiljattain puhuttiin. Eli jollain vauvoilla saattaa olla todella hankala raihoittua ja päästää itsensä uneen ja saattavat tarvita läheisyyttä ja rauhoitusta. Toisilta se käy itsekseen. Liikkumaanoppiminen, hampaat jne. tietysti vaikuttavat uniin, mutta on sitten toinen juttu, miten uni jatkuu, eli nukahtaako vauva itse vai tarvitseeko apua. Meillä Eeli, veljiensä tapaan, tarvitsi sen tissin, mutta tieä syöttä alkoi aiheuttaa jo muita ongelmia: vaippa falskasi pissan määrän kasvettua ja ennenpitkää kakkakin rusahti housuun. Sen takia meillä oli aika oppia nukahtamaan ilman tissiä. MUTTA koska Eeli ei ikuna nukahda muutenkaan tissille, vaan illalla omaan sänkyyn ja päivällä vaunuihin, onkin aika outoa, että yöllä piti koko ajan saada se tissi.
Vielä voimia sairastupiin, voi että se mahatauti voikin olla inhottava!!
Ja PUPELLE, olipa teillä hurja autoilupäivä. Onneksi ei käynyt pahemmin.
Ainii ja se suljettu yhteisö. En minä osaa enää muihin ryhmiin mennä ja vieraiden kuvia kattelemaan =) Ajattelin vaan, että tällä meidän täältä tutulla porukalla olis kiva jutustella turvallisemmin ja ehkä vaihtaa niitä kuviakin sellaisien kanssa, jotka eivät tapaamisiin pääse ja jotka kuitenkin mielikuvien kautta tuntee.
Pumpuli ja bändi