*^*ELOISAT viikonvaihteessa pe-su*^*
Kommentit (47)
että alkoi taas niin kivasti aamu,vitu...tuo ukko..ite kekkuloi yö myöhään vaikka sanon että ajoissa nukkuu niin ei tartte aamulla naamaa vääntää kun väsyttää..noh,ite juoksin koko yön laittaa tuttia joten en varmaan oo ku muutaman tunnin saanu nukkua joten pinna kireellä jo ton syömisen kanssa..en tajuu miks yhtäkkii syöminen alkanu olee yhtä tappelua. 12h ollu syömättä eikä mukamas nälkä?! onko muilla aamut varsinkin vaikeita syömisen suhteen?!.
noh enivei..toi ukko mua ärsyttää kun mukamas ei jaksa mua (sanoin että siinä ovi antaa laputtaa jos ei nappaa :D)..sanoinkin että turhaa mulle alkaa ku ite valvoo ja eikä koskaan oikeestaa syötä tyttöö yms.. alkaa se raja jossakin mennä mullakin!!!
noh poistun nyt syömään ja jatkamaan omia juttuja ;D
kiukkunen k.h.p ja vähän ärsyttävä iida :D
Ystäväni poika sai vauvana myös väristyksiä. En tiedä miten tutkivat mutta eräs lääkäri oli myös puhunut jo epilepsia lääkityksestä. Siinä vaiheessa ystäväni oli vähän toppuutellut koska lapsi hänestä ei kärsinyt näistä väristyksistä, vaan totesivat vielä seuraavansa tilannetta. Jonkin ajan kuluttua tärinät loppui ja ystäväni uskoi että tärinä olisi tullut aina kun poika pissaa ja saanut siitä tietynlaisen " vilunväristyksen" ??? Kuka tietää. Poika on nyt lähes 3 v ja aivan terve, reipas poika.
Onko teillä videokameraa ? Olisi varmaan tosiaan hyvä saada ko. tärinä nauhalle ja näyttää se lääkärille.
Jaksamista asian kanssa. Kyse voi olla ihan harmittomasta jutusta vaikka se äidin mielen varmasti myllertää.
t. Hanhikki
kauheen vaikee mitä pukee iidulle..oiskohan ihan paita,housut sitten kypärä,hattu ja sellanen kiva vähän niin kun fleece puku jossa saa käännettyy hihat ja lahkeen suut kiinni että on siinä ne tumput ja töppöset ja sitten makuupussiin. must tuntuu että tuo toppahaalari on liikaa kun on vaunuissa ja aurinko paistaa..kiehuu vielä siellä
Ihana ilma, mutta sisätiloissa kökitään taas... Lähdettiin eilen laskettelemaan ja pulkkailemaan lähitienoon rinteille ja eiköhän pikku-ukko tullut yöllä kipeäksi. En tiedä mikä sillä nyt on, kuumetta oli supon jälkeenkin vielä 38.6 ja kova köhä ja rohiseva hengitys. Huomenna kai lääkärin ellei olo kohene.
Voi ei, mies huutaa syömään, pakko mennä! Palaan...
Pantoufle
karkasi siis taas kerran, sortsi
ihan ekaksi:
JAMSSALLE semmoiset nallemaiset,lämpimät ja pehmeät, jaksamishalitukset ja todella pikaista paranemista toivottelen kaikille teidän tytöille. Toivottavasti taudit teidän perheen jättävät äkkiä.
AIR, laitoin meiliä nuista majoituksista kesäkuussa..
IKARUKSELLE toivotan semmoisia ikävät ajatukset karkottavia mukavia mietteitä. Ite kanssa kyllä raahaisin jälkikasvun tohtorille enkä pohtisi issekseen - tuommosilla ikävillä ja tylsillä ajatuksilla kun on kokemukseni mukaan taipumus paisua omassa päässä vielä isommiksi kun ne oikeasti onkaan..
Vaan eikös ollutkin ihana ilma pihalla tänään???
nallu ja aleksi2508
Onpas täällä pitkä pino!! Lukeekohan kukaan enää näitä viimeisiä sunnuntain viestejä?? No, kirjoittelen kuitenkin, kun hyvä hetki sellaiselle on. Lapsukaiset nukkuvat suloisesti ja mies on pelaamassa.
MIELENPIRISTYSG: Minä olen perusluoteeltani myös sellainen märehtijä, että jos oikein huono fiilis iskee, en meinaa siitä millään päästä eroon. Pohdin aina hirveästi etukäteen tulevia asioita ja stressaan niillä ihan liikaa etukäteen. Ainoa keino, jolla minä pääsen parhaiten kurjasta olosta eroon on juokseminen. Käyn juoksemassa kolmisen kertaa viikossa ja sillä tyhjennän hyvin aina pääni. Samalla kuuntelen musiikkia, katselen maisemia ja yritän miettiä kivoja asioita.
Tuosta tulikin mieleeni, että myös minuun on iskenyt kuntoiluinnostus (Velhoko sitä kyseli??) Palasin juoksuharrastuksen pariin 4 kk synnytyksen jälkeen, mutta nyt taas oikein kunnolla treenailen. Lisäksi yritän jumpata joka päivä.
VAUVAUINNISTA: Me käymme Pikkudelfiinien järjestämässä uinnissa Helsingissä ja hinta on sikamaiset 72 euroa/kk. Tämä on siis sisarhinta eli esikoinen käy myös uimassa. Meillä on ollut alku uinneissa tosi takkuinen. Neela on sairastellut paljon, eikä ole muutenkaan osoittanut oikein innostuvansa koko uintiharrastuksesta. Ilmoitin jo kuukausi sitten, että lopettaisimme koko homman maaliskuun lopussa, mutta nyt Neela onkin sitten innostunut uinnista ja ajattelin, että tuo uinti voisi olla hyväksi Neelan löysälle selälle, jota fysioterapiassakin vahvisestaan. Joten emme sitten lopettaneetkaan. Mutta siis hinta on minusta aivan käsittämätön! Meillä on uintia takana kohta kolme kuukautta ja eipä olla paljon muuta opetelleet kuin perusuintiotteita, selkäuintia ja sukeltamista.
TAUSTALUKIJOISTA: Minä en ole oikeastaan edes miettinyt tätä asiaa. Voihan olla, että joku minunkin tuttuni täällä käy lukemassa juttujani, mutta sitten käy. Tietysti olisi kivaa, jos olisi joku suljettu yhteisö, jossa tosiaan voisi käyttää ihmisistä oikeita nimiä ja ehkä jakaa valokuviakin. Olisi tosiaan kiva nähdä, millaisia ihmisiä ja vauvoja täällä oikein pyörii ja minä kun en näköjään taida noihin tapaamisiin päästä. Saamaton minä.
LEMPINIMIG: Neelalla on paljon nimestä kehitettyjä lempinimiä: Neelu, Neelus, Neeluska. Lisäksi tyttöä kutsutaan kotona Matami Mimmiksi ja mimmi M:ksi.
KEVÄTHAALARARISTA: Minäpä päädyin sittenkin hankkimaan Remun puvun Neelalle, kun niin hyvällä hinnalla sen sain. Esikoisen ensimmäinen välikausipuku oli aikoinaan Remu ja silloin se ainakin ajoi asiansa. Enpäs raaskinut ostaa 74-senttistä, vaan 80-senttisen, mikä kyllä tarkoittaa sitä, ettei tuota pukua kyllä nyt keväällä käytetä. Neela ei ole vielä kuin 70-senttinen ja hukkuu tuohon pukuun. Toisaalta eipä typy osaa vielä istuakaan, joten rattaissa makuuasennossa vielä ulkoilemme. Ehkäpä kosteussuojapuvulle ei niin hirveästi ole vielä tarvettakaan.
HYPPYKIIKKU löytyy esikoisen jäljiltä, mutta minusta tuntuu, etten ota sitä Neelan kanssa käyttöön. Neelalla on vähän ongelmia tuon astumisen kanssa muutenkin (varvistelee) ja hyppykiikkuhan saattaa lisätä varvistusta. Eli myyntiin taitaa mennä tuo meidän kiikkumme.
KALASTA. Minua neuvolassa neuvottiin, että kalaa saa antaa 6-kuisesta alkaen ja silloin sitä ensimmäisen kerran kokeilimme. Nyt tällä hetkellä Neela vetelee pari kala-ateriaa viikossa.
UNISTA. Neela jätti pari viikkoa sitten yhdet päiväunet kokonaan väliin eli nukkuu enää kahdet unet entisen kolmen sijasta. Tuo vähennys ei kylläkään ole vaikuttanut millään lailla yöuniin eli typsy menee edelleen nukkumaan siinä 19.30 tienoilla ja heräilee uuteen aamuun viimeistään kuudelta. Eli ihan sama (liian) varhainen aamurytmi kuin esikoisellakin. Ja päiväunia siis nukkuu kahdet, noin 9-10 ja noin 12-14 (15)
Oli kyllä ihana sää tänään ulkona!! Tuli niin keväinen fiilis. Toivottavasti takatalvi ei enää iske, vaan saisimme nauttia lämpenevistä ja aurinkoisista päivistä. Minä haluaisin jo päästä puutarhahommiin. Tänään jo leikkasimme omenapuun, mutta muutakin olisi kiva pihalla tehdä. Ei malta odottaa :).
Nyt on mentävä!!
Kuten Velhokin tuossa jo mainitsi, tuskin kyseessä on mitään vakavaa. Että älä vain ala siellä huolestumaan :) Otatte rauhassa yhteyttä lääkäriin niin saatte sitten mielenrauhan.
Epilepsiasta vielä, sehän on kyllä jollain tapaa sukurasitteinen, mutta en tiedä tarkemmin. Mun suvussa sitä on ilmennyt silloin tällöin, välillä on hyppinyt yli parin sukupolven, sitten sitä on tullut taas muutamalle (esim mulla ja mun pikkuserkulla on).
Sitten vielä tuosta tärinästä. Mun yhdellä kaverilla on hassu tapa täristää päätään aina puhumisen päätteeksi. Joskus oli tästä puhetta, ja hänellä on se tapa ollut ihan lapsuudesta asti. Itse hän ei sitä huomaa. Eli kaikenlaisia juttuja voi olla ilman mitään erityistä syytä.
Niin ja tosiaan (kuten Velhokin sanoi) nuo aivot ja hermorakenteet kun näin pienillä on vielä aika kehittymättömät, niin kaikenmoista voi ilmetä ilman, että on mitään vakavaa. Ja kuten itsekin sanoit, voi kyseessä olla vaan lapsen innostuminen :)
Jamssa