Mikä idea siinä on, että perheen vanhemmat eivät pakkaa eväitä mukaan pitkälle automatkalle vaan pysähdytään aina kalliilla bensa-asemilla
Kommentit (298)
Nykyvanhemmat eivät osaa tehdä eväitä saati pakata niitä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oy Suomi Ab ei pysy hengissä sillä, että ei kuluteta. Kulutus on se, mikä pitää ne rattaat pyörimässä.
Mitä enemmän kulutetaan, sitä enemmän pitää tuottaa ja sitä enemmän syntyy päästöjä, kuluu energiaa ja materiaaleja ja syntyy jätettä.
Ennemmin tai myöhemmin paikat (esim meret ja pellot) saastuvat piallle lopulisesti ja sitä ennen saattaa tietyt materiaalit loppua kokonaan joten aika suuper kuplan puhkeaminen on aika pian tiedossa.
Nyt puhutaan ruoan kulutuksesta, eikä ylikulutuksesta. Se ruoan syöminen kallimmalla ravintolassa/kahvilassa ei kuluta luonnonvaroja sen enempää, kuin sen hankkiminen kaupasta kotiin ja laittaminen itse eväiksi. Kahvi termoksessa itse tehtynä ei myöskään ole sen ekologisempaa, kuin kahvilassa juotuna.
Lasten ruokailut on halpoja, kun niistä maksaa ikävuosien mukaan.
Köyhät jollain automatkoilla käy. Lentsikalla kohteeseen ja siellä ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitähän kaikki pitää nykypäivänä itsestään selvyyksinä. Sitten ollaan kateellisia sille sukupolvelle, joka teki kakaroilleen eväät ja ne syötiin levähdyspaikalla. Kusella käytiin puskassa ja joissain oli jopa ulkohuussi.
Ja nukuttiin lomamatkalla jossain sukulaisen lattialla tai teltassa pihalla sen sijaan, että olisi jossain hotellissa tai airbnb:ssa, kuten nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät jollain automatkoilla käy. Lentsikalla kohteeseen ja siellä ravintolaan.
Oikeasti köyhällä ei ole sitä autoakaan.
Mitäs ihmettä sillä sulle on väliä. Eiköhän jokainen tee niin kuin parhaaksi näkee.
Siinä on just se idea, että rahaa on.
Muut syyt ovat:
Pääsee jaloittelemaan
Voi käydä vessassa
Autoa ei sotketa eväillä.
Nämä tulee ensimmäisenä mieleen. Avaaja voi itse pohtia mitä muita syitä tähän ideaan on.
Suuri osa suomalaisista ei osaa säästää pienissä (eikä suurissa) asioissa ja sitten itketään kun on aina rahat loppu vaikka syyllinen löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Muut syyt ovat:
Pääsee jaloittelemaan
Voi käydä vessassa
Nämä tulee ensimmäisenä mieleen. Avaaja voi itse pohtia mitä muita syitä tähän ideaan on.
Nämä kaikki voi tehdä ilmankin että tuhlaa rahaa ylihinnoiteltuun rasvasuolasontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se muuta toista syödä seivovasta pöydästä kuin jotain kuivia leivänkänttyjä. Jos reissuun lähtee niin silloin pitää olla myös pätäkkää.
Miksi omat eväät olisi kuivia leivänkänttyjä?
Omat eväät ovat yleensä parempia, kuin abc:n vitriinissä. Mutta tosiaan, jos haluaa lounastaa, niin eväsleivät eivät ole parasta lounasruokaa.
Siinä on ideaa paljonkin ja jos ap ei itse tajua syitä niin olkoon tajuamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut syyt ovat:
Pääsee jaloittelemaan
Voi käydä vessassa
Nämä kaikki voi tehdä ilmankin että tuhlaa rahaa ylihinnoiteltuun rasvasuolasontaan.
Eihän sitä ole edes pakko pysähtyä abc:llä syömään rasvasuolasontaa. Pienellä suunnittelulla voi poiketa motarilta kaupunkiin hyvään lounasravintolaan.
Abc:n seisovasta pöydästäkin voi syödä terveellisesti, vaikka eihän se kotiruuan veroista ole.
Meillä ainakin syödään asuntovaunureissuilla aina omia ruokia ja eväitä. Saa juuri sitä mitä haluaa, heti ja halvalla - ja parasta kaikessa, paljon terveellisempää. Tauoille on mukava pysähtyä sopiville levareille, jossa voi jaloitella.
Puistattaa ajatus jostakin 5 euron kahvista tai 20e pikku ateriasta.
Ja vielä enemmän huvittaa ajatus siitä, että on köyhä, jos ei ole varaa tuhlata. Itselläni on reilu kolmekymppisenä jo kahden sijoitusasunnon verran nettovarallisuutta osakerahastoissa. Yhdellä tutulla onkin jo vähän enemmän sijoitusvarallisuutta yrityskaupoistaan, ja tyyppi ei hänkään leveile omistuksillaan, vaikka reissaakin paljon, omistaa useampia vapaa-ajan asuntoja ympäri maailmaa ja muuta pikkukivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oy Suomi Ab ei pysy hengissä sillä, että ei kuluteta. Kulutus on se, mikä pitää ne rattaat pyörimässä.
Ne itsetehdyt eväätkö on varastettuja? Jos tarvikkeet ostettu kaupasta, eikö se ole kuluttamista?
Varmaan leipäjonosta haettu evästarvikkeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut syyt ovat:
Pääsee jaloittelemaan
Voi käydä vessassa
Mites se eväiden syönti hoidetaan talvella? Minä en ainakaan anna kenenkään syödä autossa yhtään mitään ja pakkasessa ei ole kovin kiva ruokailla. Kun luultavasti ei ole talviulkoiluun sopiva vaatetus automatkalla?
Olen tehnyt hyvät eväät mukaan liikkuessani autolla tai jopa laivamatkalla. Pysähdyttyäni autolla käyn vain vessassa ja eväät syön siististi eväspurkki leivän alla suojana. Liikun vain siistien ihmisten kanssa eli mukanaolijatkin osaavat syödä siististi autossa.
Luulen että yksi syy on ajan puute. Kun lähdetään reissuun perheen kanssa, siihen liittyy niin paljon muutakin järjestelyä ja pakkaamista, ettei enää jää aikaa eväiden tekoon, tai edes kaupassa käyntiin että hakisi jotain mukaan otettavaa. Eihän leipien teko ja kahvin keittäminen termokseen kauan kestä, mutta joskus se saattaa olla se viimeinen pisara.
Ei niitä eväitä tarvitse syödä liikkuvassa autossa. Voi pysähtyä sinne iänikuisen aabeeseen pihaan syömään eväät ja vessassakin voi käydä samalla.