Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä luuli minua myymälävarkaaksi.

Vierailija
02.03.2025 |

Eivät kiinnostele varastelemiset, anastelemiset eivätkä mitkään muutkaan kepulikonstit. Myyjä oli ynseä eikä hän pyytänyt anteeksi tyyliään epäillä minua rosvoksi. Päätin, että tästä lähtien näytän hänelle kaikki tavarat ja kuitit, jotka minulla sattuvat olemaan mukana silloin, kun asioin kyseisessä puotissa, jossa ei muuten ole säilytyslokerikkoja kasseja, reppuja yms. varten.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös omalla käytöksellä voi vaikuttaa. Itse käyn usein ensin Lidilissä ja sen jälkeen Alepassa. Alepassa ostan vain pari täydennysostosta ja pidän kassini tiukasti olkapäällä ja viivyn siellä vain lyhyen aikaa. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
22/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös omalla käytöksellä voi vaikuttaa. Itse käyn usein ensin Lidilissä ja sen jälkeen Alepassa. Alepassa ostan vain pari täydennysostosta ja pidän kassini tiukasti olkapäällä ja viivyn siellä vain lyhyen aikaa. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.

Mitä ihmettä? Ei asiakkaan tarvitse mitenkään larpata rehellistä, kyllä siellä kaupassa saa ihan rauhassa tehdä ostoksensa ja viipyä sen aikaa kuin tarvitsee. Itseasiassa ammattimaiset myymälävarkaat toimivat nimenomaan vikkelästi, he tietävät mitä hakevat ja ottavat tuotteet ja poistuvat. Ei kaupassa haahuilu ole ollenkaan mikään hälytysmerkki.

t. myyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varas saattaa toisaalta liikkua määrätietoisesti.  Painelee nopeasti hyllylle ja juoksee kaljojensa kanssa ulos.  

Kai nyt ostajalla on lupa katsella rauhassa ja vertailla tuotteita. Itse saatan viettää ruokakaupassa tovin, kun tutkin onko tullut mitään uutta valikoimaan, tai ylipäätään haluan kokeilla jotain erilaista.

Vierailija
24/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua joku selvästi jahtaa kaupassa, niin yksinkertaisesti äänestän jaloilla. Vainosta on enää lyhyt matka toimintaan, sillä syyllinen on tuossa kohtaa jo päätetty.

Vierailija
25/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minua joku selvästi jahtaa kaupassa, niin yksinkertaisesti äänestän jaloilla. Vainosta on enää lyhyt matka toimintaan, sillä syyllinen on tuossa kohtaa jo päätetty.

Yleensä kerta riittää ja tulen uudestaan vain jos vastaavaa tuotetta ei saa muualta.

Vierailija
26/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tapahtuu.

Vierailija
27/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pienillä täyteostoksilla Easton-K-Citymarketissa ja päädyin itsepalvelupuolelle ostokset maksamaan. En heti löytänyt korttipinostani oikeaa maksukorttia, joten itsepalvelukassalleni tuli viive ja yllättäen nuori innokas pissisliisa  eli maksujen seuraaja ryntäsi luokseni ja totesi että hän tekee tarkastuksen ostoksistani. TÄH? Olin ymmälläni mutta annoin tämän yli-innokkaan tyypin tuijottaa kahta ostostani, välikyljyspakettia ja lohimedaljonkeja..Typertyneesti tämä yli-innokas totesi että näin menetellään kun on epäselvää. MITÄ EPÄSELVÄÄ? Onko Easton palkannut taas aivottomia zombeja palvelukseensa.

Vierailija
28/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori, myyjä tarkasti taskut kassalla ilman mitään hälyttimen piippauksia tai muitakaan todisteita

Laitonta puuhaa.

Vierailija
29/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan huomanneet, kun olette itsepalvelukassalla, niin myyjä tai vartija tulee tuomaan jotain roskaa siihen viereen?  

Joskus olen ihmetellyt kun joku kaupan henkilökunnasta yhtäkkiä säntää heittämään jotain pikkuroskaa, (tyylin joku teipinpalanen) siihen its.p.kassan roskikseen.

Mitä tuollakin yritetään ilmentää? Et hei, me tarkkaillaan, älä vaan varasta, kun ollaan ihan tässä vieressä?  

Ja se roska on vain myyjän/vartijan tekosyy, että kehtaa tulla lähelle.

Vierailija
30/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita arvostelu.

Vierailija
31/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5? Saat laittaa tavarat reppuun kaupassa kunhan maksat ne kassalla,

Ja toisekseen. KUN et ole varastanut, ei tarvitse ryhtyä minkäänlaiseen kanssakäymiseen henkilökunnan kanssa. Ei ennen eikä jälkeen kassan. Ei edes varashälyttimen soidessa. Poliisia ei kutsuta, eikä se tule vaikka kutsuttaisiin.

Ja kaikki koulutetut vartijat tämän tietävät.

Vierailija
32/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pienillä täyteostoksilla Easton-K-Citymarketissa ja päädyin itsepalvelupuolelle ostokset maksamaan. En heti löytänyt korttipinostani oikeaa maksukorttia, joten itsepalvelukassalleni tuli viive ja yllättäen nuori innokas pissisliisa  eli maksujen seuraaja ryntäsi luokseni ja totesi että hän tekee tarkastuksen ostoksistani. TÄH? Olin ymmälläni mutta annoin tämän yli-innokkaan tyypin tuijottaa kahta ostostani, välikyljyspakettia ja lohimedaljonkeja..Typertyneesti tämä yli-innokas totesi että näin menetellään kun on epäselvää. MITÄ EPÄSELVÄÄ? Onko Easton palkannut taas aivottomia zombeja palvelukseensa.

Me lopetettiin itsepalvelukassojen käyttö ja jonnotetaan. Ei olla töissä kaupassa.

Vierailija
33/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisso!

Vierailija
34/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me lopetettiin itsepalvelukassojen käyttö ja jonnotetaan. Ei olla töissä kaupassa.

Inhoan itsepalvelukassoja. Sitä paitsi: ei niiltä voi ostaa K-18-tavaraa.

Vierailija
35/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan huomanneet, kun olette itsepalvelukassalla, niin myyjä tai vartija tulee tuomaan jotain roskaa siihen viereen?  

Joskus olen ihmetellyt kun joku kaupan henkilökunnasta yhtäkkiä säntää heittämään jotain pikkuroskaa, (tyylin joku teipinpalanen) siihen its.p.kassan roskikseen.

Mitä tuollakin yritetään ilmentää? Et hei, me tarkkaillaan, älä vaan varasta, kun ollaan ihan tässä vieressä?  

Ja se roska on vain myyjän/vartijan tekosyy, että kehtaa tulla lähelle.

Juuri tuon luottamuspulan takia en käytä itsepalvelukassoja, eikä moni muukaan. Muutenkin saa rehellinen asiakas olla kaupoissa varpaillaan, ettei suotta epäiltäisi varkaaksi. 

Vierailija
36/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on kuule rajoitteita!

Vierailija
37/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus taas myyjät ei tee mitään vaikka varashälyttimet soi. Näin kerran, kun joku mies meni lapsen ja kärryjen kanssa itsepalvelukassan läpi ja hälyttimet alkoi huutaa. Mies lapsineen käveli ilmekään värähtämättä kaupasta ulos.  

Yksikään myyjä ei reagoinut ja eikä pahoiteltu aiheetonta hälytystä.  

Vierailija
38/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suurimman osan myymälävarkauksista tekee henkilökunta!

Vierailija
39/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä patongissa ollut hälytin pisti portit piipittämään itsepalvelussa, näytin tuotteen viereisen kassan myyjälle ja tämä oli sillä selvä.

Ei draamaa.

Vierailija
40/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happamille myyjille on kiva käydä maksamassa ostoksia 5 ja 10 sentin kolikoilla.

Kaupalla on velvollisuus ottaa vastaan 20 kolikkoa, ei yhtään enempää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä