Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä luuli minua myymälävarkaaksi.

Vierailija
02.03.2025 |

Eivät kiinnostele varastelemiset, anastelemiset eivätkä mitkään muutkaan kepulikonstit. Myyjä oli ynseä eikä hän pyytänyt anteeksi tyyliään epäillä minua rosvoksi. Päätin, että tästä lähtien näytän hänelle kaikki tavarat ja kuitit, jotka minulla sattuvat olemaan mukana silloin, kun asioin kyseisessä puotissa, jossa ei muuten ole säilytyslokerikkoja kasseja, reppuja yms. varten.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös omalla käytöksellä voi vaikuttaa. Itse käyn usein ensin Lidilissä ja sen jälkeen Alepassa. Alepassa ostan vain pari täydennysostosta ja pidän kassini tiukasti olkapäällä ja viivyn siellä vain lyhyen aikaa. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.

Mitä ihmettä? Ei asiakkaan tarvitse mitenkään larpata rehellistä, kyllä siellä kaupassa saa ihan rauhassa tehdä ostoksensa ja viipyä sen aikaa kuin tarvitsee. Itseasiassa ammattimaiset myymälävarkaat toimivat nimenomaan vikkelästi, he tietävät mitä hakevat ja ottavat tuotteet ja poistuvat. Ei kaupassa haahuilu ole ollenkaan mikään hälytysmerkki.

t. myyjä

Viittasin tilanteeseen missä minulla on kassi täynnä toisesta kaupasta ostettuja tuotteita. Toki kaupassa ptää saada haahuilla rauhassa mutta itse en halua sitä tehdä tässä tilanteessa.

Vierailija
42/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen kokemus lähipäiviltä metrossa olleista matkalipuntarkastajista.

Jäin pois metrosta junan viimeisellä pysäkillä odottelemaan seuraavaa metroa, joka ajaa pidemmälle. Minulta oli jo tarkastanut lippuni voimassaolon yksi tarkastajista. Erehdyin sitten seuraavaa metroa odotellessa juttelemaan toisen tarkastajan kanssa metrolaiturilla, koska olen ollut aiemmin töissä joukkoliikenteen asiakaspalvelussa.

Siitä metrovainusta mistä jäin pois laituritasolle, tuli ulos tarkastajien kanssa 3 sekakäyttäjää. Heiltä tarkastajat jäivät kyselemään lippuja. Nämä liputtomat häippäsivät rullaportaisiin, koska "Taksi on odottamassa, kiire!". 

Kun menin seuraavaan metroon ja sain istumapaikan vaunusta, olivat tarkastajat tulleet samaan vaunuun. Se sama tarkastaja jonka kanssa olin jutellut laiturilla pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen laajuudesta ja siitä että liputta on runkolinjoissakin helppo matkustaa, niin halusi tarkastaa UUDESTAAN voimassa olevan lippuni.

Nöyryyttävää käytöstä matkustajaa kohtaan. Olisivat ilmoittaneet metrovartijoille niistä sekakäyttäjistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan huomanneet, kun olette itsepalvelukassalla, niin myyjä tai vartija tulee tuomaan jotain roskaa siihen viereen?  

Joskus olen ihmetellyt kun joku kaupan henkilökunnasta yhtäkkiä säntää heittämään jotain pikkuroskaa, (tyylin joku teipinpalanen) siihen its.p.kassan roskikseen.

Mitä tuollakin yritetään ilmentää? Et hei, me tarkkaillaan, älä vaan varasta, kun ollaan ihan tässä vieressä?  

Ja se roska on vain myyjän/vartijan tekosyy, että kehtaa tulla lähelle.

Olin i.p.kassalla ja vieressäni oli myös toinen ostaja. Tämä toinen tyyppi jostain syystä keskeytti maksamisen ja palasi kauppaan.

Ja välittömästi paikalle juoksi vartija tuomaan jotain pikkuroskaa juuri siihen kassalle. Hän vilkaisi samalla kassanäyttöä.  

Jotekin huvittavaa, että tuo naisvartija pinkoi hädissään kovaa vauhtia toiselta puolelta myymälää tuomaan jotain paperinpalasta roskikseen. 

Vierailija
44/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vartijat itsepalvelukassoilla tekee vaan työtään. Kaikkien ammattitaito ei vaan riitä tekemään sitä hienovaraisesti ja virhearvioitakin tulee. Kyllähän se tietysti ärsyttää mutta ei siitä kannata isommin loukkaantua. Lopulta se on kuluttajan etu että varkauksia saadaan vähennettyä.  

Vierailija
45/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pienillä täyteostoksilla Easton-K-Citymarketissa ja päädyin itsepalvelupuolelle ostokset maksamaan. En heti löytänyt korttipinostani oikeaa maksukorttia, joten itsepalvelukassalleni tuli viive ja yllättäen nuori innokas pissisliisa  eli maksujen seuraaja ryntäsi luokseni ja totesi että hän tekee tarkastuksen ostoksistani. TÄH? Olin ymmälläni mutta annoin tämän yli-innokkaan tyypin tuijottaa kahta ostostani, välikyljyspakettia ja lohimedaljonkeja..Typertyneesti tämä yli-innokas totesi että näin menetellään kun on epäselvää. MITÄ EPÄSELVÄÄ? Onko Easton palkannut taas aivottomia zombeja palvelukseensa.

Minulle myyjä teki noin pikakassalla, jossa EPÄILYTTÄVÄSTI LISÄSIN yhden tuotteen ostokseeni. Hän kiirehti taakseni tuijottamaan.  Epäilyttävästi maksoin kaikki ostokseni, kuten aina. 😀 

Vierailija
46/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantyyppinen kokemus lähipäiviltä metrossa olleista matkalipuntarkastajista.

Jäin pois metrosta junan viimeisellä pysäkillä odottelemaan seuraavaa metroa, joka ajaa pidemmälle. Minulta oli jo tarkastanut lippuni voimassaolon yksi tarkastajista. Erehdyin sitten seuraavaa metroa odotellessa juttelemaan toisen tarkastajan kanssa metrolaiturilla, koska olen ollut aiemmin töissä joukkoliikenteen asiakaspalvelussa.

Siitä metrovainusta mistä jäin pois laituritasolle, tuli ulos tarkastajien kanssa 3 sekakäyttäjää. Heiltä tarkastajat jäivät kyselemään lippuja. Nämä liputtomat häippäsivät rullaportaisiin, koska "Taksi on odottamassa, kiire!". 

Kun menin seuraavaan metroon ja sain istumapaikan vaunusta, olivat tarkastajat tulleet samaan vaunuun. Se sama tarkastaja jonka kanssa olin jutellut laiturilla pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen laajuudesta ja siitä että liputta on runkolinjoissakin helppo matkustaa, niin halusi tarkast

Joko hän ei muistanut sinua tai heidän on pakko katsoa kaikkien liput.

Vierailija
47/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus taas myyjät ei tee mitään vaikka varashälyttimet soi. Näin kerran, kun joku mies meni lapsen ja kärryjen kanssa itsepalvelukassan läpi ja hälyttimet alkoi huutaa. Mies lapsineen käveli ilmekään värähtämättä kaupasta ulos.  

Yksikään myyjä ei reagoinut ja eikä pahoiteltu aiheetonta hälytystä.  

Sitten jotain repun kantajia epäillään. 😑 Syynätkää vartijat ja kumppanit joskus niitä lastenrattaita.

Vierailija
48/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus taas myyjät ei tee mitään vaikka varashälyttimet soi. Näin kerran, kun joku mies meni lapsen ja kärryjen kanssa itsepalvelukassan läpi ja hälyttimet alkoi huutaa. Mies lapsineen käveli ilmekään värähtämättä kaupasta ulos.  

Yksikään myyjä ei reagoinut ja eikä pahoiteltu aiheetonta hälytystä.  

Sitten jotain repun kantajia epäillään. 😑 Syynätkää vartijat ja kumppanit joskus niitä lastenrattaita.

Sinne lasten rattaiden alatasolle on kassalla helppo "unohtaa" isompikin tavara kuten vaikka kaljakori. 

Vierailija
49/49 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekis mieli matkia vartijoita. Kävellä niiden perässä ja pysähtyessään nojais vaan lähes selkään kiinni. Miten hän ne siihen tuumais?  

Niillähän on korvanappi, että voi tehdä toisen vartijan kanssa yhteistyötä. Joku latelee neuvoja siihen korvapuhelimeen?  

En tiedä onnistuiskohan seuraaminen ilman, että joku toinen vartija huomaa jos aloittaisi vastaväijymisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän