Minua on itkettänyt tänään eiliset Oval Officen rähinät
Olen ihan aikuinen ihminen. En voi sille mitään, että olen itkenyt tänään monta kertaa eilisen Trumpin ja Vancen Zelenskylle järjestämän kurmootuksen vuoksi. Minulla käy sääliksi ukrainalaisia, jotka jäävät täysin omilleen kun Elon Musk vetää SpaceX:n avun pois ukrainalaisilta.
Olenko ainoa, joka on näin herkkä aikuinen?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Samoin tällä, olen itkenyt tänään. Olen herkkä aikuinen ihminen, mitä siinä tilanteessa oli väkivaltaa. Sanasotaa. Hyökkäyksiä, kiusaamista, alistamista, hyväksikäyttöä, huutamista...
Sydän hakannut ja stressioireita ollut ja jäänyt pyörimään mieleen ne lauseenpätkät ja se tunnelma. Masentunut fiilis.
Otin sen henkilökohtaisesti. Se kosketti minua mitä tapahtui.
Olen sodan uhri, minkäkin.
Voi kyynel 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei vain voida jäädä parkumaan. Vaan on rakennettava Euroopasta vahvempi. Yhdessä. On hyväksyttävä puolustusmenojen kasvu ja m-muuton lasku. Koska muutoin ei kohta ole maanosaa jossa aito demokratia toimii.
Ai että tätä idealismin kukkasta. Suomessa ei porukka pysty edes siihen, että tarhan portti pitää sulkea ja EU:n Ursulaa ei kukaan ole saanut johtajakseen äänestää. Se siitä yhdessä tekemisestä ja aidosta demokratiasta.
Älä sinä saatana aliarvioi tätä kansaa tiukan paikan tullen. Hyppää sinä vaikka kaivoon, jos pelottaa.
Kyllä tämä pellekansa on nähty. Ihan täysiä nollia. "Jos pelottaa" -- ai että mikä pläjäys taas, mistä tätä viisautta sikiää.
Trump haluaa muka rauhaa?! No sanoisi ystävälleen Putinille, että lopettaa yksipuolisen hyökkäyssotansa ja palauttaa itsenäiselle Ukrainalle sen omat maa-alueet takaisin.
Siten se rauha tulee, niin helppoa!
Sama juttu veli venäläisten kanssa. Jos rauhaa haluavat, lopettaisivat hyökkäämisensä.
Oli niin pahan mielen keskustelu 😔
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vertaistuesta. Oli rankkaa katsoa illalla.
Trump ja Vance ovat karmeita olentoja mutta silti yllätti miten typeriä ja törkeitä he osaavat olla. Sivistymättömiä moukkia, epäihmisiä.
Ei näillä ole sielua.
Täti rauhoittuu ja kutoo vaan niitä villasukkia, niillähän ne sodat voitetaan 🤣😂
Oletteko ihan sekaisin? Koko homma on käsikirjoitettu jo vuosia sitten. Ennen hyökkäystä 2022.
Luuletteko että länsimaat olisivat tunnustaneet Venäjän miehittämät alueet Kiovaa myöten vaikka hyökkäys olisi onnistunut kuten spekuloidaan?
Luuletteko ettei Putin tiennyt mitkä sotaoikeudenkäynnit ja kauppasaarrot olisivat alkaneet? NATO ei ole hetkauttanut Putinia missään vaiheessa.
Luuletteko ettei Yhdysvaltijen erikoisjoukot kasaisi tiimiä joka tiputtaa kaverin hengiltä heti jos niin haluaisi?
Karseaa käytöstä kyllä mutta tosiasia vaan on se että ukrainalla ei ole valinnan varaa. Zelenskyin on pakko ottaa soppari vastaan tai ukrainaa ei kohta enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei vain voida jäädä parkumaan. Vaan on rakennettava Euroopasta vahvempi. Yhdessä. On hyväksyttävä puolustusmenojen kasvu ja m-muuton lasku. Koska muutoin ei kohta ole maanosaa jossa aito demokratia toimii.
Ai että tätä idealismin kukkasta. Suomessa ei porukka pysty edes siihen, että tarhan portti pitää sulkea ja EU:n Ursulaa ei kukaan ole saanut johtajakseen äänestää. Se siitä yhdessä tekemisestä ja aidosta demokratiasta.
Älä sinä saatana aliarvioi tätä kansaa tiukan paikan tullen. Hyppää sinä vaikka kaivoon, jos pelottaa.
Kyllä tämä pellekansa on nähty. Ihan täysiä nollia. "Jos pelottaa" -- ai että mikä pläjäys taas, mistä tätä viisautta sikiää.
Iiigoreita kaatui NLn aloittamissa Suomea vastaan hyökkäyssodissa 1939-1944 moninkertaisestin meitä enemmän. Raatteentie, Tali-Ihantala jnejne. Ei suomalaista pelota vaan tarttuu toimeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump haluaa rauhaa. Sanoi sen sen verran moneen kertaan, että ei jäänyt epäselväksi mökin mummollekaan.
Halusi Aatukin rauhaa, että kaikki nostaisivat hänelle kädet pystyyn. Tekeekö se hänestä jotenkin hyvän ihmisen?
Milloinkohan te tajuatte että joku joutuu aina alistumaan.
Ei ole mitään tasapelejä. Ja ei eletään missään sadussa jossa paha saa palkkansa.
Ei todellakaan rauhaa Venäjän ehdoilla, vaan rauha niin, että Eurooppa ja USA laittavat Putinin täysin polvilleen. Se on täysin mahdollista, jos siihen on vain halua. Euroopan isoilta mailta puuttuu halua ja nyt USA:ltakin puuttuu halua.
Ei me voida, kun itkettää niin kauheesti. Mutta jos joku muu menisi paneen niitä hanuriin eikun polvilleen. Itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Samoin tällä, olen itkenyt tänään. Olen herkkä aikuinen ihminen, mitä siinä tilanteessa oli väkivaltaa. Sanasotaa. Hyökkäyksiä, kiusaamista, alistamista, hyväksikäyttöä, huutamista...
Sydän hakannut ja stressioireita ollut ja jäänyt pyörimään mieleen ne lauseenpätkät ja se tunnelma. Masentunut fiilis.
Ymmärrän tuon, ja on hyvä, että ihmiset tuntevat noin. Mutta tuosta tunteesta on osattava myös päästää irti ja miettiä kylmän rationaalisesti keinoja Putinin hirmuhallinnon murentamiseksi. Ja se tehdään omasta mielestäni seuraavasti:
-Annetaan Ukrainalle turvatakuut.
-Kehitettään Euroopalle yhteinen puolustus ja hankitaan reippaasti uusia tarvikkeita ja pelotteita. Eurooppa voi tehdä aivan yhtä vahvan armeijan kuin USA, jos haluaa.
-Eristetään Venäjä kaikesta ja kaikki kaupankäynti kielletään.
-Lopetetaan ihmisten ottaminen tänne L-idästä. He vain pilaavat yhteiskuntamme ja aiheuttavat eripuraa ja vähentävät puolustustahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalotoveri. Seuraan aktiivisesti maailmanpolitiikkaa. Ja erityisesti Ukrainan kohtalo on koskettanut. En pystynyt sitä järkyttävää Trumpin ja Vancen riitelyä Zelelle edes katsomaan loppuun. Olin aivan järkyttynyt. Ajattelin etukäteen, että jos tästä tapaamisesta nyt vihdoinkin seuraisi Ukrainalle hyvää. Totuuden nimissä on sanottava, ette mennyt Zelelläkäön kaikki eilen putkeen..mutta ymmärtäähän tuon. Sotaa käyvän maan presidentti, 3 vuotta jo kovassa paineessa..
Mutta kylmästi pystyt lähettämään ukrainalaiset miehet kuolemaan sodassa jo neljättä vuotta. Onko sullakaan ihan prioriteetit kunnossa.
Niin Suomikin lähetti nuoret puolustamaan isänmaata. Js äidin.
Vierailija kirjoitti:
Karseaa käytöstä kyllä mutta tosiasia vaan on se että ukrainalla ei ole valinnan varaa. Zelenskyin on pakko ottaa soppari vastaan tai ukrainaa ei kohta enää ole.
Ei tämä niin yksinkertaista ole. Se että Trump yrittää harrastaa uuskolonialismia Belgian Kuningas Leopoldin tyyliin ei ole se millä asia ratkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon, ja on hyvä, että ihmiset tuntevat noin. Mutta tuosta tunteesta on osattava myös päästää irti ja miettiä kylmän rationaalisesti keinoja Putinin hirmuhallinnon murentamiseksi. Ja se tehdään omasta mielestäni seuraavasti:
-Kehitettään Euroopalle yhteinen puolustus ja hankitaan reippaasti uusia tarvikkeita ja pelotteita. Eurooppa voi tehdä aivan yhtä vahvan armeijan kuin US
Juuri näin. Venäläiset kyllä lopulta antavat periksi, kun USA ja Eurooppa yhdessä näyttävät venäläisille näiden paikan. Ja se paikka on nurkassa häpeämässä. Venäjä ei millään mittarilla ole suurvalta kuin pinta-alansa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ihan sekaisin? Koko homma on käsikirjoitettu jo vuosia sitten. Ennen hyökkäystä 2022.
Luuletteko että länsimaat olisivat tunnustaneet Venäjän miehittämät alueet Kiovaa myöten vaikka hyökkäys olisi onnistunut kuten spekuloidaan?
Luuletteko ettei Putin tiennyt mitkä sotaoikeudenkäynnit ja kauppasaarrot olisivat alkaneet? NATO ei ole hetkauttanut Putinia missään vaiheessa.
Luuletteko ettei Yhdysvaltijen erikoisjoukot kasaisi tiimiä joka tiputtaa kaverin hengiltä heti jos niin haluaisi?
Jatkan vielä että todennäköisesti se kesti kauemmin kuin oli suunniteltu. Tarkoitus oli ilmeisesti onnistua tässä jo Bidenin kaudella.
Tappiot sen vuoksi toki huomattavasti suuremmat kuin koskaan kohdataan tunnustaa mutta näin allekirjoitetaan lopulta ne Vladin aina toivomat alueet josta pääsee kätevästi etenemään taas näkymättömästi peltojen ja metsien reunaan harjoitusten tai erityisoperaatioiden nojalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kehitettään Euroopalle yhteinen puolustus ja hankitaan reippaasti uusia tarvikkeita ja pelotteita. Eurooppa voi tehdä aivan yhtä vahvan armeijan kuin US
Nyt vaaditaan kylmää päättäväisyyttä maamme turvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Ai niin, se talvisota. Joo, mut kun ne oli kovia jätkiä silloin. Tekivät raakaa fyysistä maatyötä, metsätöitä, nähneet oikeasti nälkää. Nöyriä ja kiitollisia pienestä. Tämä possukansa, joka täällä nykyään elää ei ole sama kansa enää. Sodan käynyt pappa ei muuten koskaan puhunut ryssistä tai lahtaamisesta. Nöyrä oli ja kunnioittava asenne. Mutta käytöstavathan ei nykysuomalaisten päähän mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en voinut olla miettimättä Trumpin punaista solmiota ja kuinka sitä pitäisi kiristää ja kunnolla.
Ylipitkä solmio, roikkui syvällä haaroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä pellekansa on nähty. Ihan täysiä nollia. "Jos pelottaa" -- ai että mikä plä
NL aiheutti itse Suomen kansan yhtenäistymisen Talvisodan aloittamisellaan. Nyt Putinin Venäjä on jo hävinnyt pelin. Suomi on Natossa jolla on Manner-eurooppalainen ja Brittien saarten ydinasepelote turvanaan.
Vierailija kirjoitti:
Teki kyllä kipeää katsoa Oval Officen tapaamista. Trump ja Vance olivat kuin koulukiusaajia tölvimässä uhriaan. Että kehtaavat, aikuiset ihmiset.
Törkeitä tyyppejä todellakin. Potkivat maassa makaavaa ja vaativat kiitollisuutta ja anteeksipyyntöä. Samanlaisia kuin koulukiusaajat. Oksettavaa sakkia.
Kiitos vertaistuesta. Oli rankkaa katsoa illalla.
Trump ja Vance ovat karmeita olentoja mutta silti yllätti miten typeriä ja törkeitä he osaavat olla. Sivistymättömiä moukkia, epäihmisiä.
Ei näillä ole sielua.