Hei enkun, osaajat, saisinko apua
Mun pitäisi kirjoittaa tämän tyyppinen lause norjalaiselle chattikaverille: "en kestä miten ihana..." Oon autossa nyt (en aja itse juuri nyt) enkä löydä hyvää käännöstä itse. Voisiko joku kiltti auttaa?
Kommentit (19)
I can't stand how nice guy you are ;)
Tällä lähtee hyvä vonkale..
Vierailija kirjoitti:
I can't stand how lovely...
Mielestäni lovely sana tossa kuulostaa jotenkin 'tyylivirheeltä'. Kirjoittaisin mielummin vaikka how great... varsinkin jos kirjoittaja on mies...
I cant' stand you lovely being. Pus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lovely sana tossa kuulostaa jotenkin 'tyylivirheeltä'. Kirjoittaisin mielummin vaikka how great... varsinkin jos kirjoittaja on mies...
Riippuu tyksin kontekstista, mahdoton sanoa kun ei tiedä miten lause jatkuu.
I'm dyeying because your so wonderfull.
I cant' stand you without having SEX, you see ;)
Mie en kestä -tyyppinen lähestymistapa on itsessään outo ja liian suomalainen. Miksei mene vaan suoraan asiaan: you're such a treat.
Vierailija kirjoitti:
Mie en kestä -tyyppinen lähestymistapa on itsessään outo ja liian suomalainen. Miksei mene vaan suoraan asiaan: you're such a treat.
Tai: ..such a fool cod.
I can't take It cause you are so lovely.
Vierailija kirjoitti:
I cant' stand you lovely being. Pus!
Englantiin latinasta lainattu sana pus on suomeksi visva, joten sen käyttöä pusuttelun ilmauksena kannattaa ehkä välttää.
I'm falling apart. This is so lovely.
Et saa. Määki oon ny autossa enkä voi kirjottaa mitää. Manuaaliloota ja pitää koko ajan veivata.
Sano koko lause ja mitä sillä tarkoitat. Asiayhtys pitää tietää jotta käännökseen saa oikean sävyt, muutoin se pahimmillaan voi kuulostaa ironiselta. Toisaalta, jos vastaanottaja on Norjalainen eikä ymmärrä englantia syvällisemmin, niin huonompikin käännös menettelee.
Börja med att lära dig ditt modersmål.
Vierailija kirjoitti:
Börja med att lära dig ditt modersmål.
Detta håller jag med! Jättebra!
I cant take how sweet that guy are. Ihana sanalle on eri vaihtoehtoja kääntäjässä.