Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela "pakottaa" muuttamaan 63 euron takia!

Vierailija
01.03.2025 |

Ja siitä syystä 22m2 pienempään asuntoon huonommalla paikalla! Kyllä ketuttaa!!

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut mennä töihin? Siivoustöitä viikonlopuksi esimerkiksi. Niin täällä muutkin joutuvat töissä käymään, että saavat asumisensa ja laskunsa maksettua. 

Palkka vähennetään toimeentulotuesta. Pitäisi olla riittävän hyvin palkattu kokoaikatyö. 

ei vähennetä. toimeentulotuki on VIIMEINEN jota maksetaan TÄYDENTÄMÄÄN muita tuloja. SIITÄ ei vähennetä mitään.

Vierailija
82/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pakota. Korkeintaan kehottaa. Voit myös itse maksaa ylimenevän osuuden omasta pussistasi. 

63 euroa tuista on paljon. Se on 1,5 viikon ruokakauppaostokset.  

Kehoitus on käytännössä pakko, koska ei voi maksaa sitä itse. 

Tolla rahalla saa vetää tosissaan kuin sika kaurapuuroa ja Prisman kotimaista hernekeittoa 1,5 viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin todellakin myy torissa vanhat perintöhuonekalusi ja osta pienempää tilalle.

Vaihtelu virkistää.

Vanhoilla perintökaluilla rahoittaa hyvin nykyisen kämpänkin vuokria. Myy huonekalut ym pois ja sijoittaa ne vuokraseiniin. 👍

Vierailija
84/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela pakota, vaan ihan voit vapaasti jäädä asumaan. Mitä jos kokeilisit maksaa itse oman vuokrasi, kuten muutkin aikuiset ihmiset? 

Mitä? Olen vasta 36 vuotias.

Se kirjoitetaan 36-vuotias. Eli kirjoitustaitoakaan ei ole. Kyllä hävettäisi olla tuon ikäinen, eikä vielä aikuistunut sen vertaa että maksaisi omat kulunsa itse.

Tuossa ei kirjoita ap, sillä minä olen jo +50v. 

Oikea Ap!

Vierailija
85/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela pakota, vaan ihan voit vapaasti jäädä asumaan. Mitä jos kokeilisit maksaa itse oman vuokrasi, kuten muutkin aikuiset ihmiset? 

Se kirjoitetaan 36-vuotias. Eli kirjoitustaitoakaan ei ole. Kyllä hävettäisi olla tuon ikäinen, eikä vielä aikuistunut sen vertaa että maksaisi omat kulunsa itse.

Oikea Ap!

Ei kun paranee vain 😂 ihanko oikeasti olet yli viiskymppisenä vuokralla jossakin ja vieläpä valtion tukiasunnossa?  Naapurin koirakin häpeää sua !

Vierailija
86/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea Ap!

Täh? Etkö sä olekaan ikuinen 38-vuotias??????

Vierailija
87/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nö Kelpaako se tukiasunto Kemijärvellä? Tääl on nakkikioskikin ja 3 kauppaa.

Vierailija
88/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut mennä töihin? Siivoustöitä viikonlopuksi esimerkiksi. Niin täällä muutkin joutuvat töissä käymään, että saavat asumisensa ja laskunsa maksettua. 

Palkka vähennetään toimeentulotuesta. Pitäisi olla riittävän hyvin palkattu kokoaikatyö. 

ei vähennetä. toimeentulotuki on VIIMEINEN jota maksetaan TÄYDENTÄMÄÄN muita tuloja. SIITÄ ei vähennetä mitään.

Tutustu tuen periaatteisiin. Se lasketaan sillä tavalla, että henkilölle jää perusosan verran kuukaudessa käytettäväksi ja sitä laskettaessa todellakin vähennetään kaikki tulot tuen määrästä. 

Vierailija
89/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos maksat itse sen 63 euroa. Keräät pulloja tai jotain.

Jos ap saa jostain tienattua 63e/kk, se vähennetään joka kuukausi täysimääräisesti toimeentulotuesta. Hänen ei ole mahdollista parantaa omaa tilannettaan esim pientä työtä tekemällä. 

onhan jo se oman tilanteensa parantamista etta ei enää TARVITSE niin paljoa toimeentulotukea.

Se ei paranna henkilön taloudellista tilannetta valitettavasti ollenkaan. 

Vierailija
90/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu tuen periaatteisiin. Se lasketaan sillä tavalla, että henkilölle jää perusosan verran kuukaudessa käytettäväksi ja sitä laskettaessa todellakin vähennetään kaikki tulot tuen määrästä. 

Eli SINÄ et ymmärrä. EI OLE MITÄÄN "vakio toimeentulotukea", josta voitaisiin VÄHENTÄÄ jotain vaan se toimii JUURIKIN NIIN että ENSIN lasketaan henkilön KAIKKI tulot ja varat yhteen, tästä vähennetään HYVÄKSYTYT MENOT. Tätä lukua verrataan niihin määriteltyihin euromääriin. Jos vertailun tulos on negatiivinen maksetaan TÄYDENNYSTÄ toimeentulotukena, jos 0 tai positiivinen  ei makseta mitään.

Eli toimeentulotukena maksettava summa toki riippuu niin saaduista tuloista kuin hyväksyttävistä menoista, mutta se TUKEA itsessään ei pienennetä tulojen mukaan vaan MAKSETTAVA SUMMA muuttuu noiden muuttujien mukaan (menojen ja tulojen). Silti on väärin sanoa että tulot vähentävät toimeentulotukea, ei vähennä, se vertailuluku (perusosa) on AINA SAMA tuloista riippumatta.

Vierailija
91/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos maksat itse sen 63 euroa. Keräät pulloja tai jotain.

Jos ap saa jostain tienattua 63e/kk, se vähennetään joka kuukausi täysimääräisesti toimeentulotuesta. Hänen ei ole mahdollista parantaa omaa tilannettaan esim pientä työtä tekemällä. 

onhan jo se oman tilanteensa parantamista etta ei enää TARVITSE niin paljoa toimeentulotukea.

Se ei paranna henkilön taloudellista tilannetta valitettavasti ollenkaan. 

parantaapas. Hän ei joudu enää turvautumaan toimeentulotukeen niin paljoa. -> taloudellinen tilanne on siis tuon verran parempi.

Vierailija
92/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI todellakaan pakota!!   Kuinka monta eri aloitusta tästäkin pitää vielä tehdä.  Maksat itse vaan hieman enemmän. Niinkuin teen minäkin. Itsellä sijainti on kaikki kaikessa, haluan asua aivan keskustassa.ja asun jatkossakin.

Vierailija
93/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut toisten rahoilla, he päättävät. 

Eli työnantajat saa päättää missä työntekijä asuu?

Oootko vassu pummi vähän tyhmä?

työntekijä on tehnyt töitä ja työnantaja maksanut siitä eli kummatkin ovat hyötyneet rahallisesti onko outo käsite toi työ?

Vierailija
94/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI todellakaan pakota!!   Kuinka monta eri aloitusta tästäkin pitää vielä tehdä.  Maksat itse vaan hieman enemmän. Niinkuin teen minäkin. Itsellä sijainti on kaikki kaikessa, haluan asua aivan keskustassa.ja asun jatkossakin.

Päivittäinen tuki itku menossa taas.

Vierailija
95/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tuki-itkijät  ne vaan jaksaa itkeä. Käyttäisivät senkin ajan vaikka töiden hakuun.  Niin,  ja Kela EI TODELLAKAAN pakota ketään muuttamaan yhtään mihinkään.

Vierailija
96/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kela sanonut mitään kun asutaan 160 neliön omakotitalossa vaimon kanssa.

Vierailija
97/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihteeks taas kela pakottaa paska aloitus.

Vierailija
98/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kela sanonut mitään kun asutaan 160 neliön omakotitalossa vaimon kanssa.

Meillä sama homma. Asumme kahden 120 neliöisessä talossa. Kela ei ole käskenyt yhtään mitään. Mut ei me ollakaan toimeentulotukea haettu tai saatu.

Talon lämmityskulut plus jätemaksu plus vesi ja käyttösähkö on kuukautta kohden hieman yli 300 euroa kuukautta kohden.

Vierailija
99/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole rahaa tai halua maksaa yli menevää osaa niin muuta pienempään ja halvempaan pummi

Vierailija
100/122 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ite vuokrasi, niin saat asua missä haluat eikä kukaan pakota muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän