Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela "pakottaa" muuttamaan 63 euron takia!

Vierailija
01.03.2025 |

Ja siitä syystä 22m2 pienempään asuntoon huonommalla paikalla! Kyllä ketuttaa!!

Kommentit (122)

41/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt vuokranantajalta alennusta vuokraan? Siitä ensin lähtisin.

Tuskin alentaa. Itse juuri korotin (monta vuotta ollut samat vuokralaiset ilman korotusta, mutta nyt oli ns. pakko, koska vastikkeet nousseet joka vuosi).

Vierailija
42/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö sun muuttaa 22 neliöiseen asuntoon vai 22 neliötä nykyistä pienempään asuntoon? Molemmat kuulostaa täysin kohtuulliselta.

En minä ainakaan muuttaisi mihinkään 22-neliöiseen koppiin. Kuka mieskään nyt alkaisi deittailla naista joka asuu sen kokoisessa luukussa?? 

No sitten pitää maksaa itse vuokra. Kuka mies nyt muutenkaan alkaisi deittailla jotain Kela-loista, paitsi joku samanlainen? Kelan ei myöskään kuulu kustantaa jonkun deittailuja.

Ei työttömyys tee ihmisestä mitenkään huonompaa. Jos joku ei minua sen takia deittailisi, niin arvomaailmamme tuskin kohtaisivat muutenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minulle tulee mietittävää mistä kehitän pienemmän sängyn, ruokapöydän jne. koska tavarani ei enää mahdu tähän pienempään. Että kalliiksi tulee halvempaan muuttaminen. 

Ap

Vierailija
44/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi minulle tulee mietittävää mistä kehitän pienemmän sängyn, ruokapöydän jne. koska tavarani ei enää mahdu tähän pienempään. Että kalliiksi tulee halvempaan muuttaminen. 

Ap

Maksa saatana itte oma asumisesi niin saat asua just siellä missä haluat!

Vierailija
45/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kunnon kilttimies ja jätä ne tatuoidut siipeilijät pois, niin voit nousta menestyjäksi.

Vierailija
46/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut mennä töihin? Siivoustöitä viikonlopuksi esimerkiksi. Niin täällä muutkin joutuvat töissä käymään, että saavat asumisensa ja laskunsa maksettua. 

Vierailija
47/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko sen 63 euroa säästettyä jostain?

Vierailija
48/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö sun muuttaa 22 neliöiseen asuntoon vai 22 neliötä nykyistä pienempään asuntoon? Molemmat kuulostaa täysin kohtuulliselta.

En minä ainakaan muuttaisi mihinkään 22-neliöiseen koppiin. Kuka mieskään nyt alkaisi deittailla naista joka asuu sen kokoisessa luukussa?? 

No sitten pitää maksaa itse vuokra. Kuka mies nyt muutenkaan alkaisi deittailla jotain Kela-loista, paitsi joku samanlainen? Kelan ei myöskään kuulu kustantaa jonkun deittailuja.

Kela-loinen? Aikamoinen nimitys. Suomessa paljon työttömiä ja työmarkkinoilla tilanne heikko

Vierailija
49/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasta se raha jostain

Vierailija
50/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin halvempi olisi pitänyt löytää mutta kun sellaisia ei ole edes olemassa kuin jossain perähikiällä. Ikäni asunut tässä isossa kaupungissa ja kaikki lapset tässä kaupungissa niin en todellakaan lähde jumalanseläntaakse.

Ap

Tyhmäkö olet? Ei tarvitse muuttaa.

Vierailija
51/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kela kehotti asua kalliisti, löysin halvemman mutta se ei kelvannut kun kela virkailija rupesi hankalaksi vetosi mm. Ei saa vaihtaa aluetta ja diipa daapaa. En saanut vakuutta/muuttaa, niin muutto halvempaan ei onnistunut. Joskus kela toimii noin, kehottaa asua kalliisti. Ei siellä osata laskea halvemmaksi tulisi tukea muutto, nyt saa jatkaa tukea kalliiseen vuokraan vain virkailijan asenteen takia. Varmaan tehty muille samat temput. He laskee väärin ajattelee säästää kun tukee kallista vuokraa. Ei vaadita edes alakoulun laskutaitoa. En ole matikkanero mutta laskin muutto olisi tullut halvemmaksi. 

Vierailija
52/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut mennä töihin? Siivoustöitä viikonlopuksi esimerkiksi. Niin täällä muutkin joutuvat töissä käymään, että saavat asumisensa ja laskunsa maksettua. 

Luuletko että pääsee oletko jo itse hakenut? Tuohon otetaan ei suomalaisia koska eivät vaadi palkkaa. Ja vikingille oli 9000 hakijaa tiskaajaksi. Toki voi myös itse yrittää mutta ei pääse haastatteluun asti. Hakijoita enemmän. Moneen ole hakenut en noihin, mutta ei ole tilaa edes haastatteluun asti. Vaikka kuinka yrittää. Ei taida olla työtä johon pääsee vain kävellen sisään, ellei tunne jonkun. 

Vierailija
53/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toimeentuloa vuokraan myös sosiaalitoimistolle jos ei muu tehoa. Voi myös vedota sairauteen tai luottotietoja ei ole, niin saa rauhassa asua vaikka miten kalliisti. 

Vierailija
54/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae toimeentuloa vuokraan myös sosiaalitoimistolle jos ei muu tehoa. Voi myös vedota sairauteen tai luottotietoja ei ole, niin saa rauhassa asua vaikka miten kalliisti. 

Jep. Esim. itselläni maksuhäiriömerkintä niin se rajaa yksityiset vuokranantajat pois heti kättelyssä

Vierailija
55/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kela ketään pakota muuttamaan, jestas sentään. 

Vierailija
56/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun työnantaja on maksanut sinulle palkan, ne ovat sinun rahojasi eivätkä työnantajan. Oletko yksinkertainen vai etkö tiedä miten palkanmaksu toimii?

Vierailija
57/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka vähennetään toimeentulotuesta. Pitäisi olla riittävän hyvin palkattu kokoaikatyö. 

58/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22m2 pienempään, 37,5m2 kokoiseen asuntoon siis pitäisi muuttaa. 

Ap

Apuva!

Asuin päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa olisiko ollut 41 neliötä, ei ollut yhtään ahdasta.

Isän kodissa oli 2 huonetta keittiön lisäksi, 7 lasta. Isoisän kodissa samankokoinen asunto, 9 lasta.

Vierailija
59/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Viimeksi sulla ei ollut ketään lähelläkään, joka pystyy auttamaan muutossa.

Nyt sulla asuu lapset lähistöllä.

Vierailija
60/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sulla auttajia muuttohommiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän