Kela "pakottaa" muuttamaan 63 euron takia!
Ja siitä syystä 22m2 pienempään asuntoon huonommalla paikalla! Kyllä ketuttaa!!
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin halvempi olisi pitänyt löytää mutta kun sellaisia ei ole edes olemassa kuin jossain perähikiällä. Ikäni asunut tässä isossa kaupungissa ja kaikki lapset tässä kaupungissa niin en todellakaan lähde jumalanseläntaakse.
Ap
No sun lapset voi sitten kustantaa sulle sen 63 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin halvempi olisi pitänyt löytää mutta kun sellaisia ei ole edes olemassa kuin jossain perähikiällä. Ikäni asunut tässä isossa kaupungissa ja kaikki lapset tässä kaupungissa niin en todellakaan lähde jumalanseläntaakse.
Ap
Sitten et lähde vaan maksat sen ylimenevät osan itse niistä rahoista mistä saat. Ei sen kummempaa.
Ei ole varaa! Mulla jää 20€/kk vuokran ja laskujen jälkeen
On se 30% enemmän kuin 15€. Ja aina voit mennä lisätöihin. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.
Siis pitääkö sun muuttaa 22 neliöiseen asuntoon vai 22 neliötä nykyistä pienempään asuntoon? Molemmat kuulostaa täysin kohtuulliselta.
Oletko kysynyt vuokranantajalta alennusta vuokraan? Siitä ensin lähtisin.
No minua kehottivat hakemaan halvempaa asuntoa 34 euron takia :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö sun muuttaa 22 neliöiseen asuntoon vai 22 neliötä nykyistä pienempään asuntoon? Molemmat kuulostaa täysin kohtuulliselta.
En minä ainakaan muuttaisi mihinkään 22-neliöiseen koppiin. Kuka mieskään nyt alkaisi deittailla naista joka asuu sen kokoisessa luukussa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten et lähde vaan maksat sen ylimenevät osan itse niistä rahoista mistä saat. Ei sen kummempaa.
Ei ole varaa! Mulla jää 20€/kk vuokran ja laskujen jälkeen
Joku on innostunut trollaamaan minua. Joten voitko lopettaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan muuttaisi mihinkään 22-neliöiseen koppiin. Kuka mieskään nyt alkaisi deittailla naista joka asuu sen kokoisessa luukussa??
Enkä myöskään halua asuntoa jossa ei ole parveketta. Tai joka sijaitsee tosi kaukana keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää maksaa itse vuokra. Kuka mies nyt muutenkaan alkaisi deittailla jotain Kela-loista, paitsi joku samanlainen? Kelan ei myöskään kuulu kustantaa jonkun deittailuja.
Vierailija kirjoitti:
22m2 pienempään, 37,5m2 kokoiseen asuntoon siis pitäisi muuttaa.
Ap
Vuokrani ylittää kuntakohtaisen hyväksyttävän rajan muutamalla eurolla. Joka kuukausi joudun sen ilmoittamaan ja kirjoittamaan käsin syyni asua ja kenttään ilmoitan että ei syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi sulla pitäisi olla 59 neliöinen kämppä yksin? Naurettavaa. Tuo 37:kin on liikaa, jos et itse maksa sitä.
Kela katsoo paikkakunnittain missä vuokran hinta katsotaan sopivaksi asumistukeen liittyen ja sen kela maksimissaan maksaa. Jos se menee yli niin joutuu maksamaan ylijäämän itse. Nykyinen hallitus laittoi asumistukileikkurin laulamaan.
Vierailija kirjoitti:
No minua kehottivat hakemaan halvempaa asuntoa 34 euron takia :D :D :D
Ilmoitin että en ole hakemassa enkä aio hakea vaan aion asua jatkossakin asunnossa. Ilmoitus kelpasi ja kaikki on OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi sulla pitäisi olla 59 neliöinen kämppä yksin? Naurettavaa. Tuo 37:kin on liikaa, jos et itse maksa sitä.
jos vuokra on halvempi pienemmäss, mitä se ei aina ole, niin muutto on perusteltu. Se on kymmenessä vuodessa iso säästö maksajalle.
Ei pakota. Maksa itse vuokrasi kuten muutkin. Jos olet noin huono elättämään itsesi että 60 euron takia on muutettava, niin se on sinulle oikein. 60 ege tienaat vaikka pulloja keräämällä jos et muuta keksi.
Kela ei pakota ketään muuttamaan mihinkään.
Tuet voi pienentyä, mutta Kela ei ketään voi pakottaa muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos maksat itse sen 63 euroa. Keräät pulloja tai jotain.
Jos ap saa jostain tienattua 63e/kk, se vähennetään joka kuukausi täysimääräisesti toimeentulotuesta. Hänen ei ole mahdollista parantaa omaa tilannettaan esim pientä työtä tekemällä.
Pulloja keräämään, lapsenvahtikeikkoja, tms. Keksi itse!