Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela "pakottaa" muuttamaan 63 euron takia!

Vierailija
01.03.2025 |

Ja siitä syystä 22m2 pienempään asuntoon huonommalla paikalla! Kyllä ketuttaa!!

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja keräämään, lapsenvahtikeikkoja, tms. Keksi itse!

Vierailija
22/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin halvempi olisi pitänyt löytää mutta kun sellaisia ei ole edes olemassa kuin jossain perähikiällä. Ikäni asunut tässä isossa kaupungissa ja kaikki lapset tässä kaupungissa niin en todellakaan lähde jumalanseläntaakse.

Ap

No sun lapset voi sitten kustantaa sulle sen 63 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin halvempi olisi pitänyt löytää mutta kun sellaisia ei ole edes olemassa kuin jossain perähikiällä. Ikäni asunut tässä isossa kaupungissa ja kaikki lapset tässä kaupungissa niin en todellakaan lähde jumalanseläntaakse.

Ap

Sitten et lähde vaan maksat sen ylimenevät osan itse niistä rahoista mistä saat. Ei sen kummempaa. 

Ei ole varaa! Mulla jää 20€/kk vuokran ja laskujen jälkeen 

On se 30% enemmän kuin 15€. Ja aina voit mennä lisätöihin. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.

Vierailija
24/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö sun muuttaa 22 neliöiseen asuntoon vai 22 neliötä nykyistä pienempään asuntoon? Molemmat kuulostaa täysin kohtuulliselta.

Vierailija
25/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt vuokranantajalta alennusta vuokraan? Siitä ensin lähtisin.

Vierailija
26/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua kehottivat hakemaan halvempaa asuntoa 34 euron takia :D :D :D 

Vierailija
27/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö sun muuttaa 22 neliöiseen asuntoon vai 22 neliötä nykyistä pienempään asuntoon? Molemmat kuulostaa täysin kohtuulliselta.

En minä ainakaan muuttaisi mihinkään 22-neliöiseen koppiin. Kuka mieskään nyt alkaisi deittailla naista joka asuu sen kokoisessa luukussa?? 

Vierailija
28/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten et lähde vaan maksat sen ylimenevät osan itse niistä rahoista mistä saat. Ei sen kummempaa. 

Ei ole varaa! Mulla jää 20€/kk vuokran ja laskujen jälkeen 

Joku on innostunut trollaamaan minua. Joten voitko lopettaa. 

Ap

Vierailija
29/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan muuttaisi mihinkään 22-neliöiseen koppiin. Kuka mieskään nyt alkaisi deittailla naista joka asuu sen kokoisessa luukussa?? 

Enkä myöskään halua asuntoa jossa ei ole parveketta. Tai joka sijaitsee tosi kaukana keskustasta. 

Vierailija
30/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten pitää maksaa itse vuokra. Kuka mies nyt muutenkaan alkaisi deittailla jotain Kela-loista, paitsi joku samanlainen? Kelan ei myöskään kuulu kustantaa jonkun deittailuja.

Vierailija
31/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22m2 pienempään, 37,5m2 kokoiseen asuntoon siis pitäisi muuttaa. 

Ap

Vierailija
32/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrani ylittää kuntakohtaisen hyväksyttävän rajan muutamalla eurolla. Joka kuukausi joudun sen ilmoittamaan ja kirjoittamaan käsin syyni asua ja kenttään ilmoitan että ei syitä.

Vierailija
33/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sulla pitäisi olla 59 neliöinen kämppä yksin? Naurettavaa. Tuo 37:kin on liikaa, jos et itse maksa sitä.

Vierailija
34/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakota. Maksa itse se.

Vierailija
35/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela katsoo paikkakunnittain missä vuokran hinta katsotaan sopivaksi asumistukeen liittyen ja sen kela maksimissaan maksaa. Jos se menee yli niin joutuu maksamaan ylijäämän itse. Nykyinen hallitus laittoi asumistukileikkurin laulamaan.

Vierailija
36/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minua kehottivat hakemaan halvempaa asuntoa 34 euron takia :D :D :D 

Ilmoitin että en ole hakemassa enkä aio hakea vaan aion asua jatkossakin asunnossa. Ilmoitus kelpasi ja kaikki on OK.

Vierailija
37/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sulla pitäisi olla 59 neliöinen kämppä yksin? Naurettavaa. Tuo 37:kin on liikaa, jos et itse maksa sitä.

jos vuokra on halvempi pienemmäss, mitä se ei aina ole, niin muutto on perusteltu. Se on kymmenessä vuodessa iso säästö maksajalle.

Vierailija
38/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakota. Maksa itse vuokrasi kuten muutkin. Jos olet noin huono elättämään itsesi että 60 euron takia on muutettava, niin se on sinulle oikein. 60 ege tienaat vaikka pulloja keräämällä jos et muuta keksi.

39/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei pakota ketään muuttamaan mihinkään.

Tuet voi pienentyä, mutta Kela ei ketään voi pakottaa muuttamaan.

Vierailija
40/122 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos maksat itse sen 63 euroa. Keräät pulloja tai jotain.

Jos ap saa jostain tienattua 63e/kk, se vähennetään joka kuukausi täysimääräisesti toimeentulotuesta. Hänen ei ole mahdollista parantaa omaa tilannettaan esim pientä työtä tekemällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä