Lomamatkalta kotiin klo 2 yöllä (jos lento on ajoissa) ja seuraavana päivänä töihin
Kommentit (61)
Onnistuu,huolimatta onko aamuvuoro,iltavuoro vai yövuoro. Tosin mä toivon aina lomien jälkeen heti yövuoroa tai iltaa. En ikinä halua loman jälkeen aamuvuoroa,sen olen oppinut. On meillä monesti porukkaa töissä kun on tullu valvottua jo 24 tuntia. Yks sano kerran et se on ollu hereillä jo 36 tuntia, oli niin hoipertelevaa kävelyä sillä kun kahvia haki. Aina ei tuu uni. Mut ei meillä saikkua haeta jos tuli nukuttua vähän huonosti.
Tulin vasta talvilomalta niin, että kone laskeutui seitsemältä aamulla. Siitä kotiin ja työkone auki yhdeksältä. Väsytti kyllä aivan helvetisti, kun en osaa nukkua koneessa. Yritin silti pitää silmiä kiinni, että vähän pysyisi lepäämään.
Entinen pomoni oli sattuneesta syystä innokas Thaimaanmatkailija ja tuli aina aanulla suoraan koneesta töihin. Se tosin sanoi nukkuvansa koneessa.
Pystyn tarvittaessa liukumaan, jos olisinkin kuolemanväsynyt, esim. jos lomalla olisi ollut yksi tai useampi huono yö. Pidän saldopankissa päivän parin verran tunteja, jotta on liukumavaraa. Pidän myös huolen, ettei heti loman jälkeen ole suunniteltu aamupalavereita tai muuta, miksi pitäisi olla paikalla heti, kun muutkin. Pyrin aloittamaan loman jälkeiset työt kevyesti.
Onnistuisi jos olisi pakko. Mieluiten tulen kyllä kotiin päivän aikaisemmin, pesen pyykkiä ja käyn kaupassa, tämä ihan sama miltä lomalta tai mistä olen tulossa.
Vierailija kirjoitti:
No helposti onnistuu. Olen joskus tehnyt töitä nukkumatta laisinkaan. Yksi uneton yö ei kaada maailmaa.
Veikkaan että olet suht nuori. Niin minäkin pysyin ennen valvomaan, eikä toimintakyky häiriintynyt. Asia muuttui kuiteinkin iän karttuessa!
T. 50+
Onnistui. Kuudelta kotona ja seitsemäksi töihin.
Kuka järjestää asian noin huonosti? Jos ei ole lomapäiviä jäljellä, niin voi tuon päivän ottaa vaikka palkattomana. Kun kerran on varaa matkustaa, ei uskoisi että yksi palkaton päivä kaataisi talouden. Lisäksi pitää ottaa huomioon että lento voi olla useita tunteja myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
49
Ok. En itse olisi pystynyt hoitotyöhön menemään 5v sitten vastaavassa tilanteessa. Tosin naisilla vaikuttaa myös vaihdevuosi ikä.
T. N 54v
Ei ikinä - ei nuorena eikä nyt. Mä tarvitsen ehdottomasti ainakin pari päivää palautumiseen kotona, tuo olis aivan karmeaa.
Kyllä lomasta pitää saada nauttia rauhassa loppu saakka ilman, että täytyy juosta sorvin ääreen. Mieluummin jätän koko matkan väliin.
Onnistuu hyvin ja olen näin tehnytkin (mies jäi kotiin lasten kanssa). Mulla muutenkin univaikeuksia ja usein saatan valvoa vaikka klo 3 jos en saa unta. Ja töihin menen silti. Nykyään vielä helpompaa, sillä työni alkavat klo 11. Ennen alkoi 7.
N33
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu hyvin ja olen näin tehnytkin (mies jäi kotiin lasten kanssa). Mulla muutenkin univaikeuksia ja usein saatan valvoa vaikka klo 3 jos en saa unta. Ja töihin menen silti. Nykyään vielä helpompaa, sillä työni alkavat klo 11. Ennen alkoi 7.
N33
Olet vielä kovin nuori. Kyllä tuossa iässä jaksoikin.
T. N 1970
Onnistuisi, koska on liukuva työaika ja mahdollisuus etätyöhön. En varaisi tuollaista lentoa, ellei se olisi ainoa mahdollinen, mutta ei tuo mahdottoman pahalta kuulosta. N57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No helposti onnistuu. Olen joskus tehnyt töitä nukkumatta laisinkaan. Yksi uneton yö ei kaada maailmaa.
Veikkaan että olet suht nuori. Niin minäkin pysyin ennen valvomaan, eikä toimintakyky häiriintynyt. Asia muuttui kuiteinkin iän karttuessa!
T. 50+
Olen 55v!
Vierailija kirjoitti:
Kuka järjestää asian noin huonosti? Jos ei ole lomapäiviä jäljellä, niin voi tuon päivän ottaa vaikka palkattomana. Kun kerran on varaa matkustaa, ei uskoisi että yksi palkaton päivä kaataisi talouden. Lisäksi pitää ottaa huomioon että lento voi olla useita tunteja myöhässä.
Hyvin ehtii tekemään etätöitä. En todellakaan ota vapaata, jos tulen kotiin keskellä yötä lomalta. Samoilla silmillä jaksaa oikein hyvin pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 50+
Olen 55v!
Hyvä sulle ; ). Ehkä et ole kuiteinkaan esim hoitotyössä, vaan jossain vähemmän hetkisessä työssä, veikkaisin...