Maaliskuun palkasta säästötilille 671 €, onko se sinusta paljon vai vähän?
Kommentit (30)
Muistutan että omaa kulutusta säätämällä voi vaikuttaa laskujen loppusummiin..
Vierailija kirjoitti:
Miten olet MAALISKUUN palksasta saanut säästöön kun YHTÄÄN päivää maaliskuuta ei vielä ole kulunut.
No se helmikuun viimisenä päivänä tullut palkka on maaliskuun käyttöraha. Toiset budjetoi säästö edellä ja tietää tuloksen. Toiset ihmettelee puolivälissä seuraavaa palkaa että mihin ne rahat hävisi.
En tule saamaan maaliskuunKAAN tilistä mitään säästöön. Kaikki mikä tulee, menee ja suurin osa mennyt jo kun olen laskulle tilannut tavaraa+käyttänyt luottokorttia helmikuussa.
Kun omat tulonsiirtoni ovat tällä hetkellä päätoimisena työnhakijana noin 1000€ josta noin 68% menee asumismenoihin (=vuokra, sähkö ja vesi) niin kyllähän tuo 671€ säästöön laitettavaksi kuullostaa ja vaikuttaa huomattavalta summalta saada säästöön. - Itse olen hyvilläni, että toistaiseksi olen selvinnyt j a pärjännyt ilman, että tilini olisi mennyt miinukselle ja olen saanut toistaiseksi kaikki ns. pakolliset menot maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä paljonko saat kesäkuun tiilistä? Itse tiedän vasta kuukauden lopussa. Helmikuulta jäi 870€ eläkkeestä.
Kesäkuun tilistä menee säästöön 768 € + lomarahat siirrän aina automaattisesti joulua varten eri tilille.
Tarkka budjetti, entä jos meneekin yksi tölkki enempi maitoa, tai joku kallistuu?
On tosiaan hassua euron päälle pelata. Köyhistely on viety huippuunsa. Jonkilainen ankaruus on äärimmäistä. Ja täysin turhaa!
Pyrin 700e/kk. Aina ei onnistu ja välillä säästöillä hankitaankin jotain.
Paljon on, ihme jos saan edes 170 e.
Vanhuuteen pitää varautua kuten lääkärit lääkkeet hammaslääkärit tekohampaat kuin apuvälineet kuin muu. Kun vanhenee työkyky vähenee ja puolittuu. Nuoret menee ohi työpaikoilla ja koulutus muuttuu taas 30-40 vuoden päästä tämä on vanhaa. Toivotaan että nuoret pääsee näistä 5 vuotta voimassa ainoastaan korteista ja passista eroon sillä nekin maksaa. Kerran saatu kortti aina voimassa. Voidaan toki kerrata jos täytyy oppi. Kortin hinnalla ostaa viikon ruuan. Säästöön saa eniten jos syö halparuokaa ja tarjoukset. Puolet lähtee kk ruoka ostoihin menevästä rahasta. Jättää osan karkeista pois ostaa omenoita.
Niin totta . Tämän kuun rahalla maksetaan vuokra vesi sähkö jne. Mikä jää jos ei osta mitään koko kuussa. Paitsi ruuan ellei sitä ole varastossa kaapeissa. Sen verran jää. Jätä ostamatta herkut kuukauden ja säästät.
Maaliskuun? Maksetaanko sulle siis etukäteen?
Ja miks laitat säästötilille? Ite lähetin helmikuun palkasta 625 euroa osakevälittäjän tilille ja maanantaina käytän rahat + tilille tulleet osingot (eli n. 700 euroa ) uusien osakkeiden ostamiseen. Niin kasvaa omaisuus ja palkanmaksajasta riippumattomat tulot.
Jos säästötilille ei makseta kunnollista korkoa on rahan säilöminen siellä typerää. Laita ne rahat töihin