Maaliskuun palkasta säästötilille 671 €, onko se sinusta paljon vai vähän?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Entä paljonko saat kesäkuun tiilistä? Itse tiedän vasta kuukauden lopussa. Helmikuulta jäi 870€ eläkkeestä.
Kesäkuun tilistä menee säästöön 768 € + lomarahat siirrän aina automaattisesti joulua varten eri tilille.
Riippuu palkasta. Itsellä menee reilu tonni joka kuukausi.
400 kuussa menee työnantaja ei osakkeisiin, TS pidätetään palkasta
Sain nyt helmikuussa 1000e säästöön ja edellisestäkin tilistä jäi säästöjen jälkeen käyttämättä. Elän todella niukasti ja tarkoitus on säästää rahaa.
varmaan keskimääräistä suurempi summa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä paljonko saat kesäkuun tiilistä? Itse tiedän vasta kuukauden lopussa. Helmikuulta jäi 870€ eläkkeestä.
Kesäkuun tilistä menee säästöön 768 € + lomarahat siirrän aina automaattisesti joulua varten eri tilille.
Tarkka budjetti, entä jos meneekin yksi tölkki enempi maitoa, tai joku kallistuu?
En osaa sanoa onko vähän vai ei, mutta ihailen "välinpitämättömyyttä", että maltat laittaa noin epämääräisiä summia. Jos nyt siis kyse on ihan vaan rahansiirroista, eikä esim osakkeiden ostamisesta.
Maksoin eilen kaikki laskut ja laitoin toiselle tilille osuuden sähköstä ja vakuutuksista. Tein muutaman fb myynnin ja tilillä on rahaa n 250 e. Ei aina hirveesti naurata. Lainaa jäljellä n 4 vuotta.
Miten olet MAALISKUUN palksasta saanut säästöön kun YHTÄÄN päivää maaliskuuta ei vielä ole kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet MAALISKUUN palksasta saanut säästöön kun YHTÄÄN päivää maaliskuuta ei vielä ole kulunut.
Se on palstan provo.
ei meillä laiteta rahoja pankkiin, vaan ostetaan kultaa. siinä sentään arvo säilyy kun euro ja usd romahtaa.
Paljon! Minulla on 60euroa tilillä ja 2 viikkoa vielä palkkapäivään
Säästöön saatava summa riippuu täysin henkilön tuloista ja pakollisista menoista. Aloittajan säästösummasta on mahdotonta sanoa mitään, kun ei tieä tuon enempää.
Mikä nyt kenellekin on paljon. Vastavalmistuneena ei juuri säästöön jäänyt, kun oli iso asuntolaina ja kaikenlaisia hankintoja. Baarissakin tuli siihen aikaan käytyä.
Nyt, viisikymppisenä, on velaton asunto, joten 4000€/kk netosta jää 2000€ säästöön.
Ei tuo minusta iso summa palkasta ole mutta parempi kuin ei yhtään. Suunnilleen sama summa jää itsellä työttömänä.
Aika paskasti.
Kirjanpito-ohjelmani mukaan tämä vuosi tähän mennessä on 61599,42 € ylijäämäinen (tulot - menot).
Helmikuun tilistä laitoin (automaattiset siirrot)
60€ ylimääräiseen lainanlyhennykseen
200€ tosen pankin parempikorkoiselle säästötilille
40€ lapsen rahastoon
200€ omiin rahastohin
Ja kun laskuja ei tässä kuussa juuri ollut siirsin vielä 1600 pois käyttötililtä.
Maanantaina tulee vielä vuokratulot, siitä rahasta laittanen puolet jemmaan.
Maaliskuullekaan ei ole odotettavissa mitään ylimääräisiä menoja, päinvastoin lainan korko tippuu prosentin verran 3. päivä (ja ylimääräinen lyhennys suurenee jatkossa saman summan).
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun tilistä oli viime vuonna puolet pois palkatonta vapaata ja sillä piti elää heinäkuu ja maksaa kesäkuun luottokorttiostot...ei tainnut mennä säästöön kuin vakio 500€. Jos pomolle sopii niin sama kuvio ensi kesänä eli loma, lomarahat vapaaksi ja 2-4 vko palkatonta.