Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette orbanisoineet kotityöt ja kumpi tekee mitäkin?

Vierailija
28.02.2025 |

Vaimoni mielestä minun pitäisi tehdä puolet kotitöistä (siivous, pyykki, silittäminen, ruuanlaitto). Vaimo on kotona lapsemme 1,5v kanssa.

Minä en pysty tekemään enempää kuin nyt jo teen perhemme hyväksi. Teen vaativaa työtä, jossa työpäivät saattavat venyä pitkiksi eikä varsinaista työaikaa ole. Lisäksi autan vaimoni isän yrityksessä iltaisin ja viikonloppuisin ilman palkkaa. Teen kaikki kodin korjaustyöt, toteutan vaimon suunnittelemat sisustusprojektit, hoidan puutarhan, pidän huolta perheen talousasioista, rahoista, sijoituksista, huollatan ja pidän kunnossa meidän molemmat autot. Lisäksi pidän huolta kaikesta elektroniikasta, päivitän tietokoneet, teen kaikki muut ostokset paitsi vaimon jutut ja lapsen vaatteet. Minulla ei riitä aikaa enää vaimoni tarkoittamiin kotitöihin ja lisäksi ihmettelen mitä kaikki minun tekemäni työ sitten on?

Mitä mieltä olette tästä? Mitä sanoisitte vaimolleni? Kirjoittakaa vastauksenne ketjuun, niin näytän sen vaimolleni, kun asiasta seuraavan kerran tulee keskustelua.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisähommissa mies tekee sen, mitä käsken ja lisäksi oma-aloitteisesti kaikki korjaukset, remontit ja huollot. Hänellä on niihin soveltuva koulutuskin, joten ulkopuolisia tekijöitä meillä ei usein näy. Hänen reviirille kuuluu myös laskunmaksu ja sopimusten kilpailutus, "elektroniikan päivitys", lasten pyörät, sukset, luistimet, tietokoneet,  isompien hankintojen tekeminen, lasten harrastusten tukeminen. Myös wilmaviestintä on miehen vastuulla. Ulkohommissa mies tekee kaikki, kodin remontit, lumityöt, polttopuut, matonpesu ja autorempat mukaanlukien, paitsi satunnaiset pikkuhommat, jotka harvoin delegoi mulle. Silti hänellä jää vapaa-aikaa useimmiten paljon enemmän kuin mulla, sillä omat tekemiseni tapahtuvat joka päivä tai vähintään joka viikko, esim. ruokaostokset, ruuanlaitto, siivous ja pyykinpesu. Näissä mulla on vetovastuu ja mies toimii käskyläisenä.

Hommien lukumäärä ei ratkaise, vaan tuntimäärä.

Vierailija
22/26 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoja on niin moneen junaan. Meillä minä (vaimo) hoidan tiskit, pyykit, kodin siivoamisen ja ruuat. Mies hoitaa silloin lasta kun minä teen edellämainittuja jos on kotosalla. Lapsemme on nyt 1,5v ja työnjako ollut alusta asti sama: ennen lasta,  vauva-ajan ja nyt kun vauva on päiväkodissa ja minä opiskelemassa. Toimii meillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ole syy ettei voi tehdä kotitöitä. Olen tehnyt 15 tuntisia päiviä ja vielä kotitöitä sen jälkeen kuten imurointia ja pyykin pesua. Minäkin teen remontit jos tarvii mutta remonttia ei tehdä joka kuukausi todellakaan ja tietokoneet päivittää lähes itsensä joten siihen ei mene aikaa. Jos et ehdi tekee kotitöitä niin sitten vähennät muita töitä sillä koti tulee aina kaiken edelle.

Vierailija
24/26 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietenkin siivoaa jolla on huonommat hermot eikä siis kestä sotkuja, meillä mies. Pyykin pesusta ja silityksestä tykkään niin paljon että teen itse, muut hommat tekee se joka ehtii ja jaksaa ja kyseisen työn parhaiten hallitsee 

Vierailija
25/26 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sotkija sotkee ja toinen siivoaa?

Vierailija
26/26 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko keskustella asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi