Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat saavat varmaan 20 sentin korotuksen kuukausipalkkaan

Vierailija
28.02.2025 |

Olettaisin että mäin hulppea korotus on tulossa.

Mun mielestä työntekijät voivat siivota itse. Esim toimistotyössä ehtii viedä roskat ja pyyhkiä pölyt ja lattia 10 minuutissa. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään korotuksia, kun ei ole sille perusteita.

Vierailija
2/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt liioittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin siivooja niin palkankorotus oli aina 0,2-0,4 %.

Vierailija
4/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi koska monikaan työntekijä ei ala pilttuutaan siivoamaan.

Vierailija
5/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä parasta niin siivoojat kuten muutkin vastaavan kaltaiset voidaan irtisanoa todella helposti kun lainmuutos voimaan. Heidän tukenaan ei ole painavaa syytä irtisanomisiin nyt eivätkä tule sitä myöskään saamaan. Sehän on yksi asia mitä PAM esimerkiksi itku kurkussa yrittää ja täysin turhaan. 

Vierailija
6/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana saa muutenkin niin ökypalkkaa, ettei hintojen nousu tunnu missään. *huono läppä*

Vierailija
7/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuoruudessani siivoojana vähän aikaa. Palkkani oli paljon parempi kuin kollegoillani koska tein työni paremmin. En kuulunut liittoon.

Vierailija
8/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten siivoamisellekaan taida löytyä perusteita??

Vierailija
9/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä parasta niin siivoojat kuten muutkin vastaavan kaltaiset voidaan irtisanoa todella helposti kun lainmuutos voimaan. Heidän tukenaan ei ole painavaa syytä irtisanomisiin nyt eivätkä tule sitä myöskään saamaan. Sehän on yksi asia mitä PAM esimerkiksi itku kurkussa yrittää ja täysin turhaan. 

Tällähän niiden palkkoja voidaan polkea entisestään.

Vierailija
10/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman yläkanttiin veikattu, sillä PAM on neuvottelemassa siivoojien palkasta. 

Vierailija
11/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänhän uutisoitiin miten lähes kaikilla naisvaltaisilla aloilla sama tilanne. Tes ei sisällä nykyisin mainintaa painavasta syystä ja sen uutena asiana sinne neuvottelu hyvin vaikeaa. Ne liitot joilla se siellä on ovat poikkeuksetta miesvaltaisia. Naiset saavat jatkossa kenkää paljon helpommin ja heidän vaikeampi pitää puoliaan neuvotteluissa. 

Vierailija
12/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyössä olleena tosiaan itse sai siivota pölyt ja lakaista lattiat, koska siivojat kävivät tyhjentämässä vain roskikset, jossa nyt sattui olemaan 1-2 post it lappua.

Vierailija
13/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alalle kaivataan työvoimaa ulkomailta (eivät mm. turhia kysele oikeuksiensa perään). Samaan aikaan koulutus ja koulutustuet on ajettu alas.

Vierailija
14/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että joku on valmis tarpomaan liassa ja paskassa, kun työvoimapulassa rypevä siivousala pistää nekin vähäiset siivoojat pihalle, koska se voi. 

Vierailija
15/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyössä olleena tosiaan itse sai siivota pölyt ja lakaista lattiat, koska siivojat kävivät tyhjentämässä vain roskikset, jossa nyt sattui olemaan 1-2 post it lappua.

Riippuu siitä, mitä siivouksesta on sovittu ja onko siivoojaa perehdytetty alueelle. Ajankäyttö on voitu myös kokonaisuudessaan suunnitella niin pieleen, ettei siivooja ehdi muuta kuin vaihtaa roskapussit toimistosta.

Vierailija
16/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kuule laitoshuoltajaksi sairaalaan. Siellä tienaa vuorolisillä ja mahdollisilla ylitöillä. Mulla on palkka jo yli 15e tunti ja kahden kuun brutto yli 8500e ylityökorvauksineen ja muine lisineen. Suosittelen. Jos kestää siivota paljon eritteitä ja erilaisia bakteeri/virustauteja,noroa jne. Yksivuorotyöllä ei niin pääse hyville liksoille.

Vierailija
17/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma on pihistellyt siivouksessa viimeisen päälle ja ostanut palvelun joka ei muuhun riitä. 

Vierailija
18/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän siivoatte itse.

Vierailija
19/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojana saa muutenkin niin ökypalkkaa, ettei hintojen nousu tunnu missään. *huono läppä*

Joo ahtaajat lakkoilee kymppitonnin palkalla,koulutus naurettava.

Vierailija
20/48 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten siivoamisellekaan taida löytyä perusteita??

No kerro oi Einstein, mikä liitto nyt on siivoojilta mahtanut olla neuvottelupöydässä? Ei niitä korotuksia jaeta muille kuin liiton alaisille aloille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi