Auttakaahan, mikä olisi paras paikka myydä käsin tehtyjä neuleita?
Olen aika tuotteliasta sorttia neulojaksi, ja jos/kun ei ole tilattuja töitä tehtäväksi, niin kutimet on silti käsissä kyllä joka päivä jokusen tunnin.
Puoliso tuossa hymähti että joka paikka pursuaa neuleita.
Missä niitä kannattaisi myydä? Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia sometilejä tai -alustoja käytössä, nytkö niihin täytyisi sitten lähteä mukaan?
Vinkkejä?
Kommentit (25)
Helsingin Tuomaanmarkkinat, jos sinulla on PALJON tuotteita kerättynä vuoden ajalta. Tai vaihtoehtoisesti pieni myyntitiski ja oman kaupunkisi joulutori / joulukylä / joulun avaustapahtuma / joulun alla toripäivä yleensä. Siellä ihmisillä on ostohousut jalassa ja sellaisetkin ihmiset ostamassa, joita et mistään torista tavoita. Saat lyhyellä ajallisella myynnillä hyvät tuotot.
Tori,fi on aivan turha nykyisin, ja facebookista pitäisi löytää joku ryhmä jossa on ostajia (ei myyjiä). Facebookin se perus marketplace on vaan huijariostajien paikka.
Joissakin facebookin neuleryhmistä voi myydä, sitten messuilla ja myyjäisissä. Ota huomioon mallisuoja ja verotus. Joskus myyjäisissä on sukkia joissa on mallisuojattu kuvio ja sellaisia ei saa myydä
Vierailija kirjoitti:
Eipä niistä kukaan ole valmis maksamaan mitään, tee omaksi iloksi ja lahjoiksi
Paljon olen antanut läheisille lahjaksi, toki vain niille jotka ovat joko voimakkaasti vihjailleet, tai ihan suoraan sanoneet, että olisi mieluinen lahja. Paljon on myös omassa käytössä, en omista ainuttakaan tehdasvalmisteista neulepaitaa tai villasukkaparia. Eikä kyllä omista mieskään.
Silti tuota valmista kertyy nurkkiin.
Ajattelin ottaa seuraavaksi työn alle parisängyn päiväpeiton tuottavuuden hidastamiseksi 😅
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon olen antanut läheisille lahjaksi, toki vain niille jotka ovat joko voimakkaasti vihjailleet, tai ihan suoraan sanoneet, että olisi mieluinen lahja. Paljon on myös omassa käytössä, en omista ainuttakaan tehdasvalmisteista neulepaitaa tai villasukkaparia. Eikä kyllä omista mieskään.
Silti tuota valmista kertyy nurkkiin.
Ajattelin ottaa seuraavaksi työn alle parisängyn päiväpeiton tuottavuuden hidastamiseksi 😅
ap
Ei millään pahalla, mutta kuulostaa ihan kauhealta.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin facebookin neuleryhmistä voi myydä, sitten messuilla ja myyjäisissä. Ota huomioon mallisuoja ja verotus. Joskus myyjäisissä on sukkia joissa on mallisuojattu kuvio ja sellaisia ei saa myydä
Tuota mallisuojaa olen myös pohtinut, ja sen myötä piirrellyt ihan omiakin kirjoneule- ja pitsimalleja.
Eräs käyttämäni sivusto sallii yksittäisten töiden sekä tilaustöiden myynnin, kunhan mainitsee mallin lähteen. Sitä olen noudattanut kyllä.
ap
Miten usein sitten heität noita roskiin? Vai täytyykö niitä säästää, koska olet ne tehnyt?
Jos olet itse piirtänyt malleja, mikset pistä niitä myyntiin niitä malleja?
KUKAAN EI OSTA. On v 2025 ja kaikki koneilla tehty on laadukkaampaa ja kestävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Miten usein sitten heität noita roskiin? Vai täytyykö niitä säästää, koska olet ne tehnyt?
Siis kenen niitä pitäisi säästää tai heittää roskiin? Tekijän vai saajan?
Etsy. Siellä minä olen myynyt omia ja äitinikin tekemiä käsitöitä. Just myin islantilaisvillapaidan 330 euron hintaan.
Minä ostaisin mielelläni villapaidan.
En osaa käyttää mitään sometilejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse piirtänyt malleja, mikset pistä niitä myyntiin niitä malleja?
Hyvä idea tuokin, mutta kun olen itselleni niitä ohjeita rustannut johonkin kirjekuoren nurkkaan, niin ne pitäisi kirjoittaa puhtaaksi, jotta joku toinenkin pystyy niistä ottamaan selvän. Mutta tosiaan, tuota en ole tullut ajatelleeksi, laitan korvan taakse!
ap
Vierailija kirjoitti:
Etsy. Siellä minä olen myynyt omia ja äitinikin tekemiä käsitöitä. Just myin islantilaisvillapaidan 330 euron hintaan.
Kiitos! Tutustun tuohon Etsyyn!
ap
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Tuomaanmarkkinat, jos sinulla on PALJON tuotteita kerättynä vuoden ajalta. Tai vaihtoehtoisesti pieni myyntitiski ja oman kaupunkisi joulutori / joulukylä / joulun avaustapahtuma / joulun alla toripäivä yleensä. Siellä ihmisillä on ostohousut jalassa ja sellaisetkin ihmiset ostamassa, joita et mistään torista tavoita. Saat lyhyellä ajallisella myynnillä hyvät tuotot.
Tori,fi on aivan turha nykyisin, ja facebookista pitäisi löytää joku ryhmä jossa on ostajia (ei myyjiä). Facebookin se perus marketplace on vaan huijariostajien paikka.
Noista Helsingin Tuomaanmarkkinoista on ollut jo hiukan puhetta muiden harrastajien kanssa, että josko pienellä porukalla otettaisiin yhteinen myyntipaikka. Silloin myyntipaikan hinta jakautuisi, eikä kenelläkään tarvitsisi yksin olla ihan tuhottomasti valmista tuotetta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin mielelläni villapaidan.
En osaa käyttää mitään sometilejä.
Juuri näin. Sinulla on tarve tuotteelle, jonka minä pystyisin valmistamaan, mutta kumpikaan meistä ei ole somessa, emme siis kovin helposti kohtaa
ap
Ai että naurattaa nuo venäjätrollit jotka JOKAISEEN neuleketjuun tulee huutamaan ettei kukaan muka halua neulottuja sukkia. Niillä vissiin otti tosi koville se Ukrainalle järjestetty sukkakeräys palstalla.
Tuota etsyä mäkin suosittelen. Ja kannattaa myydä kansainvälisesti, useimmat ostajat ainakin mulla ulkomailta. Googlaamalla "Etsy kaupan perustaminen" tms saa lisätietoa miten onnistuu. Helppoa on, jos myynti on alle 15 000 euroa vuodessa, koska ei tarvi rekisteröityä ALV-velvolliseksi tai mitään.