OIkeastiko on olemassa ihmisiä, jotka eivät ulkomaan matkoilla syö ravintoloissa?
Kommentit (68)
Kaipa jotkut käkkii jossain huoneistohotlassa tai villassa ja laittaa itse.
Ei tulis meille mieleenkään, aamupala, mieluiten buffa, hotellissa, muuten ravintolassa tai joskus haetaan jotain leipomosta tms ja leikitään piknikkiä.
Kotona (2. koti ulkomailla) useinmiten, ehkä kerran viikossa ravintolassa. Upeat ruokatarpeet torilta ja tilamyymälöistä ja eikun grillaamaan!
Kuitenkin 2kk kerrallaan reissussa, lähes 6kk vuodessa tulisi vähän kalliiksi ravintolassa koko sakilta (max 12 henkeä)
Jos ollaan muualla reissussa vkl- viikko niin 2x päivässä ravintolassa, pidemmillä matkoilla aina oma huvila/airbnb ja ainakin osa ruuista tehdään itse. Nautimme ruuanlaitosta.
Itse reissaan usein yksikseni ja se oikeassa ravintolassa istuminen on jotenkin kiusallista yksinään.
Ostan yleensä joko kaupasta jostain tai sitten paikallista "pikaruokaa" eli ei mitään mäkkiä, mutta sellainen, jonka saa helposti eikä sellaista pöydässä palveltavana istumista.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa jotkut käkkii jossain huoneistohotlassa tai villassa ja laittaa itse.
Ei tulis meille mieleenkään, aamupala, mieluiten buffa, hotellissa, muuten ravintolassa tai joskus haetaan jotain leipomosta tms ja leikitään piknikkiä.
Olet uusavuton. Et varmaan yksin matkusta minnekään koska olet avuton.
Joillakin saattaa olla sellainen tiukka ruokavalio, että eivät yksinkertaisesti uskalla syödä ravintolassa, kun ei voi olla satavarma, mitä ruoka sisältää tai ei sisällä.
Yleensä on sen verran tekemistä, että ei ehdi kykkiä ravintoloissa.
Syön kotona eli hotellihuoneessa. Onko siinä jotain kummallista? Inhoan airbnb-asuntoja, mutta monissa hotelleissa saa huoneen keittiöllä tai ainakin mikrolla. Lisäksi on vaihtoehtona tilata huonepalvelusta ruoat.
Mulla on niin herkkä maha ja suolisto, että en uskalla syödä mitään "epämääräistä". Hotellin aamiainen vielä menettelee tyyliin kahvia, vehnäsämpylää marmeladilla ja tuoremehua. Haen kaupasta sellaista mitä saatan syödä ja kokkaan itse tai syön sellaisenaan. Viimeksi kun tein sen virheen, että söin ulkomailla ravintolassa, niin vietin viisi päivää ja neljä yötä hotellihuoneessa kivuissa ja kuumeessa, oksensin ja ripuloin. Lääkäriäkin tarvittiin.
Olen ollut kahdessakin asunnossa vuokralla kimpassa Virossa. Silloin tehtiin vain aamiaiset kämpillä. Oli tietysti hiukopalaa aina saatavilla jääkaapissa samoin kun nykyään hotellilla. Mutta kyllä syömässä käydään kaupungilla. Ruoka ja juoma ja varsinkin valmiina ruokapaikoissa ja baareissa ym. on tosi edullista. Joskus on viety joulukinkku ja paistettu siellä ja jätetty jääkaappiin seuraaville tulijoille kun on ensin syöty oma osamme. Viikon matkalla muutama kymppi sinne tänne, ihan sama. Hotellin aamiaisella pärjää pitkään iltaan.
Riippuu kohteesta. Esim Lontoossa ja New Yorkissa en ole vaivautunut ravintolaan koska kaikki ihan tupaten täynnä ja varmaan pitäisi etukäteen varata. Eikä siellä ruoka erityisen kiinnostavaa.
japanissa ja Koreassa taas paljonkin käynyt ravintoloissa koska tykkään erityisesti näiden ruoista.
Itse yleensä ostan marketista vaikka patonkeja ja syön hotellihuoneessa
Riippuu kohteesta. Jos olen yksin reissussa, syön yksinomaan ulkona mutta jos suolistosairas puoliso on mukana, täytyy aika usein tehdä vähintään aamupala itse.
Etelänmatkoilla olen ollut yleensä puolihoidolla, eli aamiainen ja illallinen hotellin buffetissa jota jotkut snobbailijat eivät välttämättä laske ravintolaksi. Päivällä olen sitten käynyt syömässä tai vähintään kahvilla paikallisissakin, paitsi jos olen mennyt patikkapolulle niin sitten on ollut eväät mukana. Hotellihuoneesta pitää löytyä vähintään jääkaappi ja vedenkeitin, jotta saa aamukahvit keitellä ja juomia säilytettyä kylmässä.
Olen myös tehnyt autolla road trippejä Lappiin, Ruotsiin ja Norjaan ja lämmitellyt sapuskaa ja kahvia Trangialla levähdyspaikoilla. Toki olen näillä reissuilla ravintoloissakin (lue: tienvarren huoltiksilla) syönyt kun sellainen tulee sopivasti vastaan.
siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh... siis öööh...
Jos majapaikassa on keittiö niin tehdään itse ruuat.
Lapseni on reissaja, ei matkustelija
Esim. viimeksi reissasi Länsi-Afrikan läpi. Ei ollut rafloja. Eikä hotelleja
Sitten matkoilla toki syö myös ravintoloissa.
Ruisleivät, voit ja maijot otettava Kuopion Prismasta mukkaan jos lähtöö ulukomaelle. Ee kelepoo paekalliset evväät siellä.
Kaikki mun vanhemmat sukulaiset kokkaavat ruokansa itse. Eivät siis mene ikinä hotelliin vaan aina huoneistohotelliin missä keittiö.