Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OIkeastiko on olemassa ihmisiä, jotka eivät ulkomaan matkoilla syö ravintoloissa?

Vierailija
28.02.2025 |

Missä te syötte?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis öööh... ei kai kukaan enää syö ravintoloissa, se on niin 80-lukua.

Vierailija
22/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mukana ruisleipää ja riittävästi nödeä , kyllä niillä muutaman viikon pärjää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai,,Pattayalla laitan ruuat aina itse ja sitten kiertelen museot ja temppelit jokapäivä, aikasten nukkumaan että jaksaa saman uusiksi seuraavana päivänä.

T.setämies, pattayan kävijä vuodesta 2005

Vierailija
24/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piknik tai kokataan leirintäalueella tai tehdään aamusta eväitä mukaan. Mun mielestä ravintolassa syöminen on ajan ja rahan tuhlausta. Mä olen Pariisissa käynyt pahimpaan nälkään Mäkkärillä.

Vierailija
25/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ravintolassa. 

Vierailija
26/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan työn puolesta. Inhoan ravintolaruokaa. Lomamatkoilla teemme ruuat usein itse.

Vierailija
27/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse reissaan usein yksikseni ja se oikeassa ravintolassa istuminen on jotenkin kiusallista yksinään.

Ostan yleensä joko kaupasta jostain tai sitten paikallista "pikaruokaa" eli ei mitään mäkkiä, mutta sellainen, jonka saa helposti eikä sellaista pöydässä palveltavana istumista.

Etelän maissa pikkukahvilatkin tuppaa olemaan näitä pöytään palvelevia, joita mun kaltainen perisuomalainen introvertti ei niin hirveästi fanita. Paikallisia tapoja ei niin hyvin tuntevana tulee helposti tehtyä joku nolo moka, tai sitten señorita kantaa kysymättä pöytään muutakin kuin on tilattu eikä tiedä uunotetaanko nyt turistia vai oliko tuo ihan normaalia. Lisäksi pöytään palveltavana menee enemmän aikaa kun lähtiessä pitää vielä laskuakin odotella.

Vierailija
28/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa jotkut käkkii jossain huoneistohotlassa tai villassa ja laittaa itse.

Ei tulis meille mieleenkään, aamupala, mieluiten buffa, hotellissa, muuten ravintolassa tai joskus haetaan jotain leipomosta tms ja leikitään piknikkiä. 

Olet uusavuton. Et varmaan yksin matkusta minnekään koska olet avuton.

Miten yksin matkustaminen liittyy tähän? Reissaan myös yksin, käyn ravintoloissa koska haluan ja voin, eikä huvita kokata. Käyn myös ihan tässä kotikulmilla ravintoloissa. 

Vierailija
29/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleensä tyttö vie mut syömään eri paikkoihin, minä tietysti maksan.

Vierailija
30/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lähde lomalle tekemään kotitöitä.

Vierailija
31/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei New Yorkista tai Lontoosta löydy kiinnostavaa ruokaa tai ei jaksa varata pöytää niin on kyllä korvien välissä vikaa

Vierailija
32/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta matkusteluun kuuluu myös nk. ruokakulttuuri. Toki monissa rantakohteissa voi olla ties mitä "irkkubaaria" aitojen "paikallisten tavernojen" sijasta, mutta kaupunkilomilla osa viehätystä on paikallisten ruokien syöminen.

Jos menee vaikka Unkariin, niin mielellään sitä maistaa (muutamassakin eri paikassa) gulassikeittoa sen sijaan että kokkaa jotain itse. Tai Italiassa maistelee aitoa gelatoa sen sijasta että ostaa marketista saman jäätelöpuikon mitä omasta lähikaupasta saa...

Ymmärrän jos jollain todella herkkä maha, pahat allergiat tmv. mutta en ymmärrä miksi ns. "normaali" ihminen ei haluaisi tutustua myös paikallisiin ruokiin. Tapaan myös etsiä paikkoja joissa syö paikallisia, yleensä hinnatkin edullisemmat. 

Ajatellaan vaikka jotain viinilehtikääryleitä, en koskaan ole sellaisia tehnyt, mutta mielelläni syön matkoilla kun sellaisia tarjolla on. Tuntuisi hassulta vähentää jotain "lihapullat&muusi" tyyppistä 'suomalaista' ruokaa reissun päällä.

Vierailija
33/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lomakohteesta. Hotellilomalla yleensä syömme ravintolassa ainakin kerran päivässä aamiaisen lisäksi. Lounas on yleensä joku helppo patonki tms jossain matkan varrella.

Tuttavien luona laitamme ruokaa yhdessä ja syömme pääasiassa heillä, joskus ehkä paikallisessa pubissa. 

Vierailija
34/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan saatan syödä ravintolassa, mutta muuten joku kahvilan välipala tai kaupasta mikroruokaa ym. huoneeseen. Ikävintä on aina etsiä ruokapaikkaa, kun mikään finedining ei tule kyseeseen eikä pitsaa tai burgeria viitsi syödä joka päivä.

Vierailija
35/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vegaani, niin ei ole monessa paikassa ravintoloissa oikein syötävää. Siksi syön yleensä jotain vaan mitä saa kaupasta sopivaa. En muutenkaan kyllä välittäisi istua yksin missään a la carte -ravintoloissa odottelemassa ruokaa. Kun ei mulle ruoka muutenkaan ole mikään nautinto vaan ihan vain polttoainetta, ihan sama mitä se on jos nälkä menee.

Vierailija
36/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään kahdenlaisia lomia, joko täyshoito ja syödään vaan hotellilla tai pienellä budjetilla eli kokataan itse tai korkeintaan haetaan jotain edullista mäkkisafkaa. En käy Suomessakaan ravintoloissa eikä ole semmoista kiinnostusta ruokaan, että haluaisi kokeilla jotain paikallisia ruokia yms.

Vierailija
37/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin syön, kaupunkilomilla saatan syödä, mutta esim. etelän rantakohteissa en kyllä mene ravintoloihin yksin naisena, yleensä saa vähän liikaa huomiota henkilökunnalta, milloin minua säälitään, milloin yritetään "piristää", milloin tarjotaan naapurin aikamiespoika-Jorgosta mulle mieheksi kun ei mulla raukalla vielä miestä ole :D

Vierailija
38/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina ulkomailla ruoan itselleni ja miehelleni. Paikallinen ruoka on lähes aina holvattu pilalle kaiken maailman yrteillä ja mausteilla. Pahimpana näistä kynsilaukka. Henki haisee vielä joulunakin kun erehtyy syömään.

Vierailija
39/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissaan työn puolesta. Inhoan ravintolaruokaa. Lomamatkoilla teemme ruuat usein itse.

Ravintolaruoka onkin sellainen yhtenäinen konsepti, jota kannattaa inhota ja syödä patonkia huoneessa. Pojot tälle!

Vierailija
40/68 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööööööööö siis missä maassa on suorastaan järkevää että katsoo missä syö ja kokemus osoittaa jo olet lasaretissa 5pv kun haukkaat oikeata paskaa