Henkilökohtainen mielipiteesi: Onko maaliskuu sinusta kevättalvi- vai kevätkuukausi?
Virallisesti se on kevätkuukausi, mutta ennen saattoi olla mahdottomasti lunta ja pakkasia vielä. Minä lasken sen vielä kevättalveen, vaikka aurinko alkaa paistaa.
Entä sinä? Kumpaan sisäistät maaliskuun?
Mielellään tieto Etelä- Keski- vai Pohjois-Suomesta. Haluaisin tietää vaikuttaako tuo.
Kommentit (30)
Huhtikuu on kuukaisista julmin, maaliskuu luo luntaan auringonvalon säteilyssä.
Vierailija kirjoitti:
Talvi: joulu-tammi-helmi
Kevät: maalis-huhti-touko
Kesä: Kesä-heinä-elo
Syksy: Syys-loka-marras
Ei voi olla niin vaikeaa.
Juuri näin. Termiset vuodenajat on sitten asia erikseen.
Kovin on aikaisessa nyt luonto. Huomasin pihasyreenissä jo silmut. Voi voi, jos takatalvea pukkaa maaliskuussa ja sitähän tulee aina. Siinä jää syreenin kukinta sitten huonoksi. Mustarastas lauloi jo tammikuulla niin kauniisti keskellä yötä, kun oli lauhat kelit jo silloin. - Etelä-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Talvi: joulu-tammi-helmi
Kevät: maalis-huhti-touko
Kesä: Kesä-heinä-elo
Syksy: Syys-loka-marras
Ei voi olla niin vaikeaa.
Näin se on. Ei tästä tarvitse taistella. Eikä siihen kuulu se, että joskus on syyskuu kuuma tai maaliskuussa tulee lunta.
Kevätkuukausi on. Olen Etelä-Suomesta.
Kevättalvi. Tavanomaisesti hyvä hiihtokuukausi vielä.
Ei maaliskuu ole Suomessa koskaan ollut kevätkuukausi, vaan takatalvea. Kevätkuukausia ovat huhti- ja toukokuu.
Vierailija kirjoitti:
Kevätkuukausi on. Olen Etelä-Suomesta.
Viime talvena oli etelässä kovat pakkaset ja pysyvä lumi maaliskuussa. Huhtikuu myös enimmäkseen luminen. Vappuna tuli vielä lunta. Sellainen "kevätkuukausi" sinun maaliskuusi.
Masliskuun alussa olen syntynyt ja mielestäni kevät alkaa silloin. Riippumatta siitä onko minkä verran lunta tai pakkasta.