Paras selityksenne, kun on soitettu ylitöihin.
Kerran pomo soitti, että tarvittaisiin ylitöihin. Ei yhtään huvittanut, kun pitkävapaa oli juuri alkanut ja 4 yötä takana.
En oikein muuta keksinyt niin sanoin voivani kyllä tulla, mutta olen juonut 15 kaljaa. En minä mitään ollut juonut, mutta ei tarvinnut lähteä ylitöihin. 🤗
Kommentit (20)
"Tuun, jos saan Pegen😍" Sain 🤩
Juntit taas alapeukuttaa. Varmaan jotain l3stoja, jotka kauhistelee ja pöyristyy.
Vastaisin: en tule.
Ylityöt ovat edelleen vapaaehtoista toimintaa!
Vierailija kirjoitti:
Juntit taas alapeukuttaa. Varmaan jotain l3stoja, jotka kauhistelee ja pöyristyy.
Alapeukutan sitä, ettei ole reippautta sanoa vain suoraan, että en valitettavasti pääse tulemaan. Työnantajalle ei kuulu syy, ylimääräiset työt ovat vapaaehtoisia.
Siis miksi pitäisi selitellä? Sanoo vaan ettei pääse.
Olen kännissä ja jos vielä soitatte niin alan työttömäksi.
Ei ole autoa käytettävissä, puoliso tarvitsee. Oli kesäloman viimeinen viikko. Lupasi taksikyydin mutta perui kun kerroin nouto osoitteen, olisi tullut mökiltä 470km. Luuli että olen kotona, 16km töistä.
Mulle kelpaa raha joten todennäköisesti menisin töihin. Riippuu vähän siitäkin häiriköidäänkö työpaikasta jatkuvasti vai ono kyseessä satunnainen oikea tarve. Jos häiriköinti on jatkuvaa blokkaan työnumeron vapaalle ö'htiessä. Kerran jouduin näin tekemään, onneksi ei tarvinnut siellä kauaa kärsiä kunnes löytyi parempi työ. Onneksi nykyään on sen verran fiksu työnantaja ettei turhia soittele perään, ainakaan vapailla oleville.
Viime lauantaina sanoin vain "en pääse", eipä sitä tarvi selitellä.
Kaksi kertaa soitettiin ylitöihin ja olin mökillä. Sanoin suoraan, että olen tunnin päästä kotona ja käyn suihkussa sekä puen työvaatteet, niin ehkä 1,5 tunnin päästä olen paikalla. Ajojärkkäri totesi kummallakin kerralla, ettei tarvitse sitten enää kuljettajaa, kun vuoro lähtee 45 minuutin päästä... Muuten kyllä lähdin ylitöihin, kun oli yleensä sunnuntaina tarve...
Mitä sitä selittelemään. Kerron, että tällä kertaa en pääse. Joskus kiristän jotain lisäetuja. "Voin tulla, jos otat pois epämieluisan vuoron/ koulutuspäivän/ vahvistat vapaapyyntöni"
Ylitöistä ei makseta tarpeeksi, en tule.
Vastaan:" Joo, minkälaisella hälytysrahalla?" Olen tehnyt ja teen kyllä jos siitä myös maksetaan. Raha kelpaa aina, ja olen osaava työntekijä, joten ylityöt eivät tuota ongelmia.
N. 500€:n bruttopalkalla vapaapäivä ylitöissä. Lähtisitkö ap?
Ei selitys vaan tosiasia. Veroja menisi 55% ja mätkyjä siihen päälle 1000€/v. Kun vähentää matkat ja syömiset jää tappiolle.
Olen ihan toisella paikkakunnalla, junalla.