Nuoret naiset eivät osaa kävellä
Tänään neljä nuorta naista käveli jalkakäytävällä rinnakkain, eikä väistäneet vastaantullutta vanhempaa ihmistä.
Käytöstavat ovat todella huonot, ei auta Vuittonin laukut eikä Chanelin huivit. Onko se niin vaikeata kävellä oikeata reunaa kuten kuuluu ? Ja pitää toinen puoli vapaana vastaantulijoille.
Kommentit (43)
He väistää sitten aikoinaan. Tiktak kello käy ja nuoruus kohta takana :) oppivat jonossa kävelee ja väistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä onkin hyvä avaus ja asiaa pitäisi selvittää enemmänkin.
Nimittäin! Olen huomannut että nykyään kävellään milloin vasenta, milloin oikeaa laitaa. Oikea laitahan on se ilmeinen tapa ryhmittyä, sillä meillä on oikeanpuolinen liikenne.
Mutta. Maantiellä kävellessä kävellään vasenta laitaa, niin että takaa tuleva auto kohdataan mahdollisimman kaukaa. Päteekö sama pyöräilijöihin?
Olenko minä joku katanankalistelija, jos talsin kevyenliikenteenväylän oikeaa reunaa? Vai miksi törmään nykyään muihin? Kummalla puolella sitä oikein pitäisi nykyään kävellä?
Laki sanoo että kevyenliikenteenväylällä pitää kävellä reunassa mutta kulkija saa itse valita kummassa reunassa.
Ymmärrän, että koiraa taluttaessa
"Voihan koirankin kanssa kävellä oikeaa laitaa ja antaa sen koiran mennä pientareella"
Kävelen koiran kanssa myös tiellä ja on oppinut kulkemaan pientareella. Eli vasenta reunaa on kuljettava.
Helsingissä tosi tyypillistä. Mutta huonotapaisia löytyy kyllä joka ikäluokasta