Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret naiset eivät osaa kävellä

Vierailija
27.02.2025 |

Tänään neljä nuorta naista käveli jalkakäytävällä rinnakkain, eikä väistäneet vastaantullutta vanhempaa ihmistä. 

Käytöstavat ovat todella huonot, ei auta Vuittonin laukut eikä  Chanelin huivit. Onko se niin vaikeata kävellä oikeata reunaa kuten kuuluu ? Ja pitää toinen puoli vapaana vastaantulijoille. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oot tarkkaan katsonut heidän asusteet. 

Vierailija
2/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan oot tarkkaan katsonut heidän asusteet. 

Pakko, kun piti pysähtyä miettiessään mistä kohtaa nämä teinibossleidit ohittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehet törmää näihin ja kenen  syy?

Vierailija
4/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No semmoisia ne ihmiset on. Milloin on teinityttöjä, milloin mummoja, milloin miehiä, milloin teinipoikia, mutta keskellä tietä kävellään tai seisotaan rupattelemassa eikä varmaan väistetä ellei ihan meinaa päälle ajaa pyörällä. 

Vierailija
5/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen woman-dindedongeling ilmiö kyseessä. Pitäisi vahvistaa nuorten tyttöjen käytöskoulutusta ja liikennesääntöjen opettelua.

Vierailija
6/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kävellään jalat sisäänpäin jota ennen pidettiin vähän tyhmän oloisena.

Vierailija
7/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä onkin hyvä avaus ja asiaa pitäisi selvittää enemmänkin.

Nimittäin! Olen huomannut että nykyään kävellään milloin vasenta, milloin oikeaa laitaa. Oikea laitahan on se ilmeinen tapa ryhmittyä, sillä meillä on oikeanpuolinen liikenne.

Mutta. Maantiellä kävellessä kävellään vasenta laitaa, niin että takaa tuleva auto kohdataan mahdollisimman kaukaa. Päteekö sama pyöräilijöihin?

Olenko minä joku katanankalistelija, jos talsin kevyenliikenteenväylän oikeaa reunaa? Vai miksi törmään nykyään muihin? Kummalla puolella sitä oikein pitäisi nykyään kävellä?

Vierailija
8/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne väistää, jos vaan menee kohti. 

Vierailija
9/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia pidetään introvertteinä. Yksin onkin usein katse tiukasti maassa tai puhelimessa mutta sitten kun on kavereita niin siitä pitää ottaa kaikki ilo irti rehvakkaasti.

Vierailija
10/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen pysynyt uhmakkaasti "omalla kaistallani" ja pieni törmäyshän siinä tuli. Ei kukaan kaatunut, mutta meni tytöiltä pasmat sekaisin. Jotain "vittua" huusivat perään, mutta annoin olla. Haluan vain kävellä kaupungilla normaalisti. 

Vierailija
11/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä onkin hyvä avaus ja asiaa pitäisi selvittää enemmänkin.

Nimittäin! Olen huomannut että nykyään kävellään milloin vasenta, milloin oikeaa laitaa. Oikea laitahan on se ilmeinen tapa ryhmittyä, sillä meillä on oikeanpuolinen liikenne.

Mutta. Maantiellä kävellessä kävellään vasenta laitaa, niin että takaa tuleva auto kohdataan mahdollisimman kaukaa. Päteekö sama pyöräilijöihin?

Olenko minä joku katanankalistelija, jos talsin kevyenliikenteenväylän oikeaa reunaa? Vai miksi törmään nykyään muihin? Kummalla puolella sitä oikein pitäisi nykyään kävellä?

Riippuu liikennemerkistä. 

Vierailija
12/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen asento kävellessä paljastaa. Jos jalkaterät kääntyy sisäänpäin on kyseessä takapillu, ulospäin etupillu.

Vierailija
13/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut jo pidemmän aikaa outoa ajattelutapaa, että sillä osoitettaisiin valtaa ja asemaa, kun pakotetaan muut väistämään jonnekin veetun katuojaan. Vaikka sillä osoitetaan vain huonoa käyttäytymistä ja sivistymättömyyttä.

Ulkomailla miljoonakaupungeissa käydessä suurin järkytys on ollut siinä, kuinka siellä kaikki pyrkivät huomioimaan muut julkisilla paikoilla ja sujuvoittamaan kaikkien jalankulkijoiden liikkumista. Jopa rikkaat pyytävät anteeksi, jos vahingossa vähän hipaisevat käsivartta ohi mennessään. Siellä ei ollut päinkävelijöitä ainakaan vielä muutama vuosi sitten.

Vierailija
14/43 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet väistä 

Vierailija
15/43 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/43 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset iltasadut sieltä.

Vierailija
17/43 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen asento kävellessä paljastaa. Jos jalkaterät kääntyy sisäänpäin on kyseessä takapillu, ulospäin etupillu.

Oieaoppisesti jalkaterät pitää olla suoraan eteenpäin. Olen aina kävellyt noin ja sain yhdeltä ammattilaiselta kiitosta, että harvat kävelevät oikein. Näin kävellessä vältytään nilkan kudosten vaurioilta.

Vierailija
18/43 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua tulee vastaan ryhmä joka ei väistä niin pysähdyn ja odotan kunnes nmua väistetään. Kerron siinä samalla että teistä jonkun kuuluu väistää koska kävelette vierekkäin. Joka kerta nämä typerykset jää suu auki tuijottamaan. Tiktok aivot. Ei voi muuta todeta.

Vierailija
19/43 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut lastenvaunuja työntäessä, että silloinkaan ei väistetä oikealle puolelle tietä. Odotetaan, että minä väistän vasemmalle heidän tieltään.

Vierailija
20/43 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin tätä tekee miehet. Kaikenikäiset miehet kun heitä kulkee ryhmänä enemmän kuin kolme. Silloin kaikki muut väistävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä