Tapaus unohdettu Eeva Joenpelto: Oletko sinä koskaan kuullut hänestä?
Yksi Suomen merkittäviä kirjailijoita, joka jostain syystä on vaipunut unohduksiin. Aikansa merkittävä vaikuttaja, Kekkosten perheystävä, kirjansa olivat myyntimenestyksiä, hänet palkittiin urallaan kaikilla merkittävimmillä kirjallisuuspalkinnoilla, kuten Finlandia-palkinnolla, valtion kirjallisuuspalkinnolla ja Pro Finlandialla.
Eilen itse kuulin hänestä ensimmäistä kertaa. Koskaan ei mainittu Joenpellon nimeä, teoksia, tai uraa lukiossa eikä edes yliopistossa. Oletko sinä kuullut Eeva Joenpellosta, tai lukenut teoksiaan? Ajatuksia? Miksi Eeva Joenpelto unohdettiin?
Kommentit (64)
Kohta ei oikeastaan enää ole muuta vaihtoehtoa kuin lukea vanhempaa kirjallisuutta. Tekoäly valtaa kirjamarkkinat, ellei ole jo vallannut. Wannabe-kirjailijat eivät koskaan tunnusta, että ovat käyttäneet tekoälyä, mutta lattea ja kliseinen teksti paljastaa.
Mulla yli 10 Eeva Joenpellon kirjaa hyllyssä, kaikki luettu useampaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla yli 10 Eeva Joenpellon kirjaa hyllyssä, kaikki luettu useampaan kertaan.
Mikä on sinusta niistä paras ja miksi? Jos pitäisi valita yksi Joenpellon teos, jonka lukee.
Martina Aitolehti ja Sara Sieppi ovat molemmat aikamme Bestseller -kirjailijoita. Martina julkaisi Taisteluni ja Sieppi Oliks sulla vielä jotain -muistelmateoksen.