Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapaus unohdettu Eeva Joenpelto: Oletko sinä koskaan kuullut hänestä?

Vierailija
27.02.2025 |

Yksi Suomen merkittäviä kirjailijoita, joka jostain syystä on vaipunut unohduksiin. Aikansa merkittävä vaikuttaja, Kekkosten perheystävä, kirjansa olivat myyntimenestyksiä, hänet palkittiin urallaan kaikilla merkittävimmillä kirjallisuuspalkinnoilla, kuten Finlandia-palkinnolla, valtion kirjallisuuspalkinnolla ja Pro Finlandialla.

Eilen itse kuulin hänestä ensimmäistä kertaa. Koskaan ei mainittu Joenpellon nimeä, teoksia, tai uraa lukiossa eikä edes yliopistossa. Oletko sinä kuullut Eeva Joenpellosta, tai lukenut teoksiaan? Ajatuksia? Miksi Eeva Joenpelto unohdettiin?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joenpelto päihittää mennen tullen nykyiset ns kirjailijat. Ja on mielestäni typerää että kun joku juontaja tai opettaja kirjoittaa yhden teoksen, häntä aletaan heti tituleeraamaan kirjailijaksi. Suurin osa nykykirjoittajista tuottaa aikamoista potaskaa jota ei lue kukaan.

Martina Aitolehti ja Sara Sieppi ovat molemmat aikamme Bestseller -kirjailijoita. Martina julkaisi Taisteluni ja Sieppi Oliks sulla vielä jotain -muistelmateoksen.

Vierailija
62/64 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei oikeastaan enää ole muuta vaihtoehtoa kuin lukea vanhempaa kirjallisuutta. Tekoäly valtaa kirjamarkkinat, ellei ole jo vallannut. Wannabe-kirjailijat eivät koskaan tunnusta, että ovat käyttäneet tekoälyä, mutta lattea ja kliseinen teksti paljastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yli 10 Eeva Joenpellon kirjaa hyllyssä, kaikki luettu useampaan kertaan. 

Vierailija
64/64 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yli 10 Eeva Joenpellon kirjaa hyllyssä, kaikki luettu useampaan kertaan. 

Mikä on sinusta niistä paras ja miksi? Jos pitäisi valita yksi Joenpellon teos, jonka lukee.