Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisten tuki yksityiselle lääkärille

Vierailija
27.02.2025 |

Hallituksen ajatus että yli 65v pääsevät yksityiselle lääkärille  yleisen hinnalla ei ole taaskaan loppuun asti mietitty. Jos esim eläkeläinen menee valittamaan flunssaa ja hengen ahdistusta, joutuu lääkäri teettämään myös laboratorio tutkimuksia (verikoe ym, ym) jotka ovat yksityisellä monin kertaisesti kalliimpia, eli pieni tuloisilla ei edes ole varaa mennä yksityiselle vastaanotolle.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eläkeläisten tuki. Se on yli 65 vuotiaiden tuki. Minä vammauduin pahasti onnettomuudessa, enkä saa tuota osa-työkyvyttömyyseläkkeestä huolimatta.

En kyllä saa mitään muitakaan eläkeläisten alennuksia.

Vierailija
2/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, ja kuten tiedämme, yksityislääkärit määräävät hyvin hanakasti tutkimuksia. Niihin toki pääsee heti saman katon alla, mutta voi luoja miten paljon ne kaikki verikokeetkin maksavat. Useimmiten yksityislääkäriin hakeudutaan kuitenkin nimenomaan siksi että on tarvetta erikoislääkärin, kuten gynekologin, vastaanotolle.

Esim. TT-kuvaus on erikoissairaanhoidossa maksuton, yksityisellä se maksaa tonnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eläkeläisten tuki. Se on yli 65 vuotiaiden tuki. Minä vammauduin pahasti onnettomuudessa, enkä saa tuota osa-työkyvyttömyyseläkkeestä huolimatta.

Totta. Kaikki yli 65-vuotiaat eivät ole eläkeläisiä eivätkä kaikki eläkeläiset ole yli 65-vuotiaita.

Vierailija
4/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkös juuri kirjoittanut että tuki koskisi yli 65v

Vierailija
5/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkös juuri kirjoittanut että tuki koskisi yli 65v

Katso aloituksesi otsikko.

Vierailija
6/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, ja kuten tiedämme, yksityislääkärit määräävät hyvin hanakasti tutkimuksia. Niihin toki pääsee heti saman katon alla, mutta voi luoja miten paljon ne kaikki verikokeetkin maksavat. Useimmiten yksityislääkäriin hakeudutaan kuitenkin nimenomaan siksi että on tarvetta erikoislääkärin, kuten gynekologin, vastaanotolle.

Esim. TT-kuvaus on erikoissairaanhoidossa maksuton, yksityisellä se maksaa tonnin.

Oletko kuvannut koko vartalosi päästä varpaisiin tonnilla, itse kävin magneettikuvauksissa niska/pää   joka maksoi noin 300€ yksityisellä

Vierailija
7/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuvannut koko vartalosi päästä varpaisiin tonnilla, itse kävin magneettikuvauksissa niska/pää   joka maksoi noin 300€ yksityisellä

Olen käynyt kokovartalon TT-kuvauksessa ja PET-TT:ssä vain HUSissa enkä ole maksanut niistä mitään, mutta koska lähisuvusta löytyi vatsan alueen syöpää, siskoni hönkäisi Mehiläiseen ja kuvautti itsensä. Kuvaus on kalliimpi ilman lähetettä. Tsekkaa huviksesi konsultaatioiden hinnat.

Vierailija
8/8 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kokovartalon TT-kuvauksessa ja PET-TT:ssä vain HUSissa enkä ole maksanut niistä mitään, mutta koska lähisuvusta löytyi vatsan alueen syöpää, siskoni hönkäisi Mehiläiseen ja kuvautti itsensä. Kuvaus on kalliimpi ilman lä

Ainakin Kouvolassa on lähetettä tai ei sama hinta magneetti kuvauksissa yksityisellä.