Miksi työkaveri ei puhu minulle?
Eli töissä on yks työkaveri jonka kanssa on jotenkin tosi kiusallista olla töissä kun hän ei puhu yhtään mitään mulle. Itse oon aika ujo mut oon yrittänyt edes vähän jotain puhua mut vastaukset tulee yhdellä sanalla😅 tuntuu että ei pidä musta vai miten te muut ajattelette?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaveri joka ei suostu puhumaan minulle, ja kulkee itkemässä, miten en puhu hänelle.
Aika kiva juoni savustaa ulos talosta.
Mun ystävällä oli tämä tilanne!
MUTTA, se puri tuon itkijän omaan nilkkaan. KOLME työkaveria vaihtui...toinen toistaan ilkeämpiä.
Sai jälkeenpäin kuulla ent työkavereiltaan!
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kaks ujoa yhdessä on aika hiljaista 😅 Mä en edes yritä keksiä puhumista, jos toinen on hiljaa. On ihan fine vaa tehdä töitä yhdes sen ihmeempiä höpöttämättä 😎
Hyvä lause, mutta alapeukku anglismista!
Se on parkkia se😄 Olisko ok, jos siinä olis ollu ok tai okei? 🤔😃
Miksi töissä pitäisi jutella? Siellä tehdään töitä.
Juu, tuttua on. Työkaveri, joka tulee töihin naama norsunvittaralla ja vastailee ykstavuisesti. Välillä moittii työkavereita antaumuksella. Noo, siinäpä mököttää ja niskoja nakkelee. Ei taida kotona asiat olla hyvin. Ikävä vaimo taitaa olla myös luulisin. Enpä häntä viitsi puhuttaa enenpää kuin on tarvis. Eli ei lämpimät tuulet puhaltele hänen ympärillään. Saa olla kyl puolestani rauhassa. No häntä ärsyttää mm. meikäläisen läsnäolo, mut siinäpä.
Töissä tehdään töitä, eikä höpistä joutavia. Jos on oikeaa asiaa, kysy asiallisesti, jos ei vastaa mee kysyy pomolta. Jotku osaa pitää suunsa kiinni ja olla lörpöttelemättä. Keskity siis töissä ollessa työntekoon. En minäkään puhuisi sulle kun olen töihini keskittynyt, paitsi jos koskee työasiaa. Trolli oot.
Hänellä on kiire ja ei ehdi puhumaan. Minäkin teen töitä enkä tykkää jauhaa tyhjästä paskaa.
Joidenkin kanssa on helpompi jutella kuin toisten. On ihmisiä, joiden kanssa voi jutella ihan vain juttelemisen ilosta, ja heitä, jotka juttelevat vain, jos aihe kiinnostaa.
Joko taas joku jolle ei puhuta töissä. On tainnu keksiä muka hyvän aiheen lukemalla vanhoja vauvasivun juttuja. Mistä näitä trollaajia sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Kaks ujoa yhdessä on aika hiljaista 😅 Mä en edes yritä keksiä puhumista, jos toinen on hiljaa. On ihan fine vaa tehdä töitä yhdes sen ihmeempiä höpöttämättä 😎
Ihan sama, suomeksi, ilman anglismia!
No ehkä hän ei halua puhua työaikana. Itse onneksi miesvaltaisella insinöörialalla, niin kukaan ei edes halua muuten vaan jutustella, vaan vain jos täytyy työasiassa jutella niin se. Ja sekin Teamsin kautta, ettei avokonttorissa muut häiriinny höpöttämisestä.
Sun vaivautunut olo on ihan sun oma ongelma, jonka kanssa sun pitää pärjätä. Ja hyväksyä se, että ihmisiä on erilaisia, ja että kaikki ei halua juuri työaikana jutella. Esim. mulla on ADHD, se pikku juttelu hajottaa mun keskittymisen jopa yli tunniksi, niin että työnteko katkeaa ja en pääse taas oikein millään alkuun. Kyllä vatuttaa, jos joku kesken kun olen juuri hyvässä flow:ssa keskittymässä, alkaa jotain small talk turhuutta ja sitten meni taas harvinainen hyvän keskittymisen hetki ohi. Onneksi saan tehdy pääosin etätyötä, joten ei tarvi moista sietää.
a) kokee sinut ärsyttävänä
b) hänkin on ujo
c) hän haluaa keskittyä työntekoon eikä rupatteluun
d) ei koe, että pitäisi puhua enempää kuin lyhyellä kaavalla
e) puhut hänelle väärissä paikoissa: hän on ehkä keskittynyt juuri silloin muuhun eikä ole kykyä sitten vastailla pidemmällä kaavalla
f) joku muu syy
tästä seuraa: kysy häneltä itseltään: mistä me voimme tietää miksi joku tietty ihminen toimii tietyllä tavalla
Puhuuko hän muille?
Mä en puhu töissä juurikaan kuin työasioita, koska jutustelu vie mun keskittymisen työhön. En tavallaan osaa käyttää yhtä aikaa ammattiaivoja ja vapaa-ajan aivoja. :D
Ei kaikkien kanssa jaksa jutella niin paljoa. Anna ajan kulua, olet nuori. Kuulostele ja haistele ilmapiiriä.
Töissä pääasiassa töitä, tauoilla chitchattia mut se on täysin vapaaehtoista. Älä lue liikaa rivien välejä.
Ehkä keskittynee mielummin tekemään työnsä mistä se palkkansakin tulee sen turhanpäiväisen lätinän sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sun työt silti tehtyä?
MIKSI vastasit noin ilkeästi!
Mulla on myös ollut tommonen tollo työkaverina. En sitte senvertaa viitsinyt puhua, ei voi mitään.
Mutta ilkeydelle voi, opettele olemaan hyvä ihminen, aloita itsestäsi.
Peruskäytöstapoihin kuuluu myös toisen henkilökohtaisen tilan kunnioittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, suomeksi, ilman anglismia!
Siis ok on okei, vaikka on angli...englantia? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuttua on. Työkaveri, joka tulee töihin naama norsunvittaralla ja vastailee ykstavuisesti. Välillä moittii työkavereita antaumuksella. Noo, siinäpä mököttää ja niskoja nakkelee. Ei taida kotona asiat olla hyvin. Ikävä vaimo taitaa olla myös luulisin. Enpä häntä viitsi puhuttaa enenpää kuin on tarvis. Eli ei lämpimät tuulet puhaltele hänen ympärillään. Saa olla kyl puolestani rauhassa. No häntä ärsyttää mm. meikäläisen läsnäolo, mut siinäpä.
Kuulostat anopilta.
Päättelee väsyneestä ilmeestä, että nyt on teillä riitaa kotona, kyllä mummo tietää.
Ei ole riitaa, mutta sen sanominen useampaankin kertaan ei häntä vakuuta.
Väsymykseni syy taas ei hänelle kuulu. En voi sille mitään, että väsyneenä en jaksa olla edes tekopirteä.
Sillä on päässä vikaa, ilkeys, kateus