Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltaa...

16.09.2008 |

Kyllä päivät vaan menee niin nopeesti, ettei mitään enää ehdi. Lukemassa olen aina iltaisin käynyt, mutta mitään en kyllä muista :/

Pi-Ki:lle kuitenkin tsemppiä, toivottavasti saat asiat taas järjestymään ja elmän hymyilemään!

Vaatetuspohdintaa oli käyty, ja siihen kanssa kannan korteni kekoon. Viime viikolla yht´äkkiä tajusin, että Aino on varmaan ollut päiväkodissakin ulkona ihan kylmissään, kun en tajunnut laittaa kunnolla välivaatetta mukaan (eikä kyllä olis vielä ollutkaan mitään sopivaa). Itse kun ei oo "vahtimassa" tyttöä, niin tulee oikeesti ihan tyhmä olo, kun on pitänyt lasta liian vähissä vaatteissa. Muutenkin kun itse puen Ainon pihalle yleensä periaatteella "mieluummin liikaa kuin liian vähän". Loppuviikosta kipitin sitten ostamaan fleece-setin ja kaivelin mummin kutomia villahousuja ja paitaa esiin, toivottavasti nyt on ollut paremmin! Vaikka just tänään puhuin yhden hoitajan kanssa, että Ainollakin on ulkona aina nenä punaisena, mutta niinhän sillä onkin aina, riippumatta onko muuten kylmä tai lämmin...

Ja kengät on luku sinänsä, millähän varusteilla sitä oikein pitäisi lastansa "ulkoiluttaa"?! Ainolla on nyt ollut vk-haalarin alla sisävaatteet (pk:ssa yleensä sukkikset tms., hame tai mekko ja lyhythihainen aluspaita sekä ohut pitkähihainen trikoopaita) sekä fleece housut ja takki. Kädessä on nyt ollut reima minitec vk-rukkaset ja päässä puuvillapipo. Jotenkin "hirvittää" nyt jo fleeceasua laittaa haalarin alle, mutta ilmankin on liian kylmä, kun asteita on täälläkin ollut vaan vajaa 10. Kenkinä meillä on kuukausi sitten ostetut richterin event-kalvolliset kävelykengät, jotka ei kyllä ole hirmuisen lämpimät enää näille keleille... Jonkinlaista villasekoitesukkaa olen koittanut aina laittaa päviäkotiinkin mukaan, että laittaisivat ulkoillessa Ainolle jalkaan. En sitten tiedä mikä on käytäntönä tuolla meidän pk:ssa, että vaihdetaanko sukkia kokonaan vai laitetaanko "sisäsukkien" päälle sitten vai antavatko olla samat sukat vaan vai mitä... Mä oon kyllä antanut miehelle ohjeeksi laittaa "ukosukat" kenkien päälle aamulla, kun jättää Ainon tarhaan, että löytyisivät sitten ulos lähtiessä. Mitäs kenkiä ja sukkia muut näillä keleillä käytää hoidossa/ kotona?

Mitäs muuta... Tosiaan, ei kyllä mitään meinaa ehtiä kun käy töissä, vaikka onkin lyhyet päivät. Miten sellaset perheet oikein ehtii mitään, joissa vanhemmat on "oikeissa töissä" ja lapsi hoidossa iltapäivään saakka?! :) Aino tuntuu viihtyvän päiväkodissa hyvin ja töissäkin on ihan kivaa, eli siinä suhteessa kaikki hyvin ;) Eikä pahemmin olla vielä (kop kop) sairasteltukaan, mitä nyt Ainolla on ollut enemmän tai vähemmän nuhaa siitä saakka kun meni hoitoon, mutta sekin lienee kuuluu asiaan.

Nyt ei oikein enempää irtoo, pitänee koota ajatukset ja jatkaa joku toinen ilta ;) Hyvää syksyä vantuille kumminkin!!

t. Ope ja Aino 1v 11kk (itseasiassa juuri tänään!)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla