Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityislääkärissä käynti 715.50€

Vierailija
27.02.2025 |

Hesarissa tänään juttua,kuinka mies oli mennyt Terveystaloon kuumeilun vuoksi. Lääkäri+keuhkortg+lab+toimistomaksu+kantamaksu ym. kuuluvat maksut 715.50€. Seuraavana aamuna soitti lääkäri, velotus puhelusta 81.20. Törkeetä rahastusta.

Kommentit (334)

Vierailija
281/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan ulkomailta aina ison muovikassillisen lääkkeitä. Eri antibiootteja on kahdeksaa eri laatua.Kunnon särkylääkkeitä löytyy tietysti.Ja paljon kaikkea muuta.Itsehoito kunniaan!

Antibioottia saa ostettua kadulta Aasiasta. Mulla on silmät usein tulehtuneet, niin kuljetan vanhoja lääkkeitä tai otan reseptit tyhjiksi ja käytän itsehoitona. Laajakirjosta antibioottia vain, sillä lähtee useimmat pöpöt. 

joo, kadulta aasiassa kannattaakin ostaa lääkkeet. Sitten kun hakeutuu suomessa hoitoon outojen oireiden vuoksi, niin parhaassa tapauksesa voi diagnosointi viivästyä pahemman kerran.

Vierailija
282/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi älytä hommata terveysvakuutus ennen kuin tulee rajoituksia olemassaolevista sairauksista. Julkiseen terveydenhuoltoon ei ole tulossa rahaa ja pahempaan suuntaan mennään tulevaisuudessa varmasti, ja yksityisen hinnat nousevat liian ylös ilman vakuutusta. Tietty vakuutusten hinnat nousevat, mutta kuitenkin alempi kuin muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut kyllä todella hölmö mennessään yksityiselle pelkän kuumeilun takia. 

Kuka menee muutenkaan lääkäriin, edes sinne julkiselle, kuumeeeeen takia? Ja sitten ihmetellään miksi julkisella puolella ovat valtavat jonot.. ei vaan käsitä.

Vierailija
284/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viepä joskus auto korjaamolle ja katso mitä saat 700 eurolla. Erona vielä se, että korjaamolla on rasva-amis mutta lääkärikeskuksessa akateeminen erityisasiantuntija.

Vein kerran jarrujen vuoksi huoltoon ja soitettin että edestä palat ja levyt oli aika loppu että vaihdetaanko. En ajatellut että se kauheasti voisi maksaa mutta jollain ilveellä olivat saaneet 300 euroa kaikkiin osiin menemään. Samat osat olisi itse tilannut alle satasella.

Vierailija
285/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi älytä hommata terveysvakuutus ennen kuin tulee rajoituksia olemassaolevista sairauksista. Julkiseen terveydenhuoltoon ei ole tulossa rahaa ja pahempaan suuntaan mennään tulevaisuudessa varmasti, ja yksityisen hinnat nousevat liian ylös ilman vakuutusta. Tietty vakuutusten hinnat nousevat, mutta kuitenkin alempi kuin muuten.

Mä en saa terveysvakuutusta. Eli se siitä. Menen matkoille sairastamaan. 

Vierailija
286/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee keuhkoröntgeniin ja ällistyy laskusta, tulee uutinen. Naiset saa vuodesta toiseen ihmetellä gynekologilaskuja pelkästä vastaanotosta ja ultrasta, saati sitten jos tarvitaan muita toimenpiteitä. 

Vierailija
287/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuolla vain kotiinsa kun mennä mihinkään lääkäriin missä rahat viedään.

Vierailija
288/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut kyllä todella hölmö mennessään yksityiselle pelkän kuumeilun takia. 

Kuka menee muutenkaan lääkäriin, edes sinne julkiselle, kuumeeeeen takia? Ja sitten ihmetellään miksi julkisella puolella ovat valtavat jonot.. ei vaan käsitä.

kolme päivää sitten hoitaja sanoi minulle chatissa, että jos nousee yhtään kuumetta, niin sitten pitää lähteä välittömästi sairaalapäivystykseen. Eli kyllä toisinaan pitää kuumeen takia lähteä lääkäriin.

Vierailija
289/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuolla vain kotiinsa kun mennä mihinkään lääkäriin missä rahat viedään.

Se on kallista lystiä. Sairastaminen. 

Vierailija
290/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies menee keuhkoröntgeniin ja ällistyy laskusta, tulee uutinen. Naiset saa vuodesta toiseen ihmetellä gynekologilaskuja pelkästä vastaanotosta ja ultrasta, saati sitten jos tarvitaan muita toimenpiteitä. 

Ai tämä olikin sukupuolikysymys ja naisten sortoaihe. No toisaalta, mikä ei olisi nykypäivänä?

Vierailija
291/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kela-eläteille tuo palvelu

Eikä työtä tekeville.

Vierailija
292/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse valitsi myös jäädä röntgeniin yksityisellä. Mä käyn labrat ja rtg:n julkisella, oli ne määrätty missä vaan. Maksan vaan lääkäristä ja toimistomaksun.

Gynekäynti on kalliimpi, mutta en siellä otata papaa tms. vain kierukka kerran on vaihdettu ja senkin hinnan tarkistin etukäteen. Ei tullut yllätyksiä.

Vierailija
293/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellähän ne lääkärit ovat tyhjänpanttina kunnes tulee maksava asiakas. Tyhmempää se on olla kuuliainen kansalainen ja kuolla oikeaoppisesti kuin huolehtia omasta terveydestä. Viikon kuumeilun jälkeen on varmasti suositeltavaa mennä lääkärille, aiemminkin jos on muita oleellisia oireita.

Vierailija
294/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolme päivää sitten hoitaja sanoi minulle chatissa, että jos nousee yhtään kuumetta, niin sitten pitää lähteä välittömästi sairaalapäivystykseen. Eli kyllä toisinaan pitää kuumeen takia lähteä lääkäriin.

Mielestäni soitin johonkin terveysneuvontaan yskän takia. Sain ohjeeksi pullopuhalluksen, kun limaa ei saa kai oikein ulos keuhkoista millään lääkkeillä.  Eikä viruksiin tehoa antibiootti. Sain laboratoriajan ja siitä sitten olisi ollut lääkäriaika. Mutta missasin laboratorion kun olin niin kipeä. Sahaavaa kuumetta. Yskä oli niin syvältä hakkaavaa, että tuli pissat housuun joka kerta, kun yskäisin. 

Sitten kun en enää kestänyt, niin menin yksityiselle. Sinänsä kyllä typerää kärsiä monta viikkoa. Kun sain antibiootit, niin olo parani. Kyllä antibioteilla kuulemma pystyykin nujertamaan viruksen. 

Mutta joo, terveysneuvonnasta aina sama virsi. Flunssa ei ole syy tulla terveyskeskukseen. Sairasta kotona. 

Yksityisiltä lääkäreiltä saa lääkkeitä paremmin. 

Vierailija
295/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellähän ne lääkärit ovat tyhjänpanttina kunnes tulee maksava asiakas. Tyhmempää se on olla kuuliainen kansalainen ja kuolla oikeaoppisesti kuin huolehtia omasta terveydestä. Viikon kuumeilun jälkeen on varmasti suositeltavaa mennä lääkärille, aiemminkin jos on muita oleellisia oireita.

Mulle on monta kertaa sanottu terveysneuvonnassa, että flunssa ei ole syy tulla lääkäriin. Hae kuumetta alentavaa, buranaa jne. Jos kuume nousee yli 40 astetta, niin ota buranaa. 

Ihan kuin julkisella eivät haluaisi määrätä lääkkeitä ihmisille. 

Yksityiseltä olen saanut flunssaankin aina jonkun oloa helpottavan lääkkeen. 

Vierailija
296/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi yksityisellä, että näkökyky 2 millistä kiinni eli kun on herpes silmässä ei voi odottaa sen leviämistä kauaan. Lääkärin sanoi, että ei edes seuraavaan päivään ja minut lähetettiin toiseen kaupunkiin julkiselle samana päivänä,  koska minulla ei ole vakuutusta ja olen työtön. Onneksi sain ansiosidonnaista tuolloin.

Päivystys ei siis suostunut ottamaan vastaan omassa kaupungissa.

Jos olet työmarkkinatuella eikä ole tilillä rahaa niin millä maksat yksityisellä laskun.

Se maksetaan heti käynnin yhteydessä.

Ja julkisen päivystyksen hoitajat ja lääkärit ei suostu ottamaan päivystykseen.

Aikuiset maksav

Työtön ei saa luottokorttia.

Ja olen ollut joka vuosi määräaikaisissa töissä.

Eli voidaan sitten sanoa, että asfalttimiehet eivät myöskään koskaan ole olleet  töissä.

Sossupummeja jotka makaavat kotona.

Jos olet asfalttimies niin sinut luokitellaan pitkäaikaistyöttömäksi, suurin osa vuodesta kotona niinkuin muutkin työttömät.

Vierailija
297/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tuo juttu olisi ollut niin, että eläinlääkärissä käynti maksoi 712 euroa? Luulenpa, että siinä olisi vaan maksettu nikottelematta, kun mamin rescue on pipi. Mutta jos itseen pitää laittaa 712 euroa, niin heti juttu hesariin? Eläkeläismies sai kuitenkin palvelua, tuskasta tuloksiin tunnissa ilman jonottelua jossain vetoisessa terveyskeskuksessa, jossa olisi ehkä todettu vaan, että joku flunssa sulla on, tule kolmen päivän päästä uudestaan jos oireet jatkuu.

Eihän hän ole voinut olla tietämätön, että yksityisellä joutuu maksamaan itse.

Eläinlääkäritkin aina kertoo kustannusarviot ennen kuin tekee mitään mikä maksaa lisää perus-vastaanottokäynnin lisäksi. Ja asiakas saa kustannukset kuultuaan päättää, teettääkö tutkimuksen tai hoidon vai ei.

Sitähän tämä Terveystalon asiakaskin tässä valitti, ettei hänelle kerrot

Näin juuri. Kävin nyt talvella pitkästä aikaa gynellä ja yritin etukäteen selvittää mitä maksaa, nettisivuilta ei saanut pääteltyä. Viimeksi oli maksanut lähes 200 e ja arvelin, että menee nyt yli. Joo, meni yli 300 e!

Kissan käytin hammaskiven poistossa ja hinta oli ihan selvä, kun netistä katsoin. Kesken operaation soittivat ja sanoivat, että kaksi hammasta pitäisi poistaa ja kysyivät saako sen samassa nukutuksessa nyt tehdä. Kyselin summittaista hinta-arviota ja mukisematta se sanottiin. Ja hampaat sitten poistettiin. Ei mitään epämääräisiä mutinoita ja salamyhkäisyyttä. Maksoi n. 500 e, rokotukset mukana ja lääkkeet.

Minusta tuo oli suhteessa edullinenkin gyneen verrattuna, kun oli pitkä aika, kirurginen hampaanpoisto, kaksi avustajaa eläinlääkärillä. Gyne jutteli, teki sisätutkimuksen ja rutiiniultran.

Vierailija
298/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sairastin keuhkokuumeen, ja soitin jälkitarkastusajan julkiselle. Silloin hoitaja sanoi, että kyllä me täällä julkisella keuhkokuume hoidetaan. Sentään. Sain jälkiröntgeniin ajan. Mutta olin terve, tunsin itseni terveeksi. Turha käynti. Tuli mieleen, että oliko jonkinlainen hyvittelykäynti. 

Mistä minä olisin voinut tietää, että minulla on keuhkokuume? Kun hoitaja ohjeisti, että flunssa ei ole syy tulla lääkäriin. Puhaltele pulloon, niin olo helpottaa. 

Vierailija
299/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kuumejuttuun lisään, että mulla oli usea päivä selittämätöntä kuumeilua. Lisäksi akka aivan sippi, kun kuume oli 38+ astetta. Työterveyteen menin yksityiselle, kun se oli meillä duunissa annettu vaihtoehdoksi.

Lääkärit tutki ja totes, että otetaan pieni verikoe. Ok. Sitten odoteltiin tovi vastauksia ja tilailtiinkin kiireetöntä lanssa kuljetusta sairaalaan. Olikin ruusu. Kolme vuorokautta osastolla tipassa. Sen aikaa, että kuume laski ja pysy poissa. Kotiin vielä kuukauden kuuri syötäväksi. Se oli tiukassa se ruusu.

Mulla se ei siis oireillut muutoin kuin kuumeella. Ei ollut kipuja, eikä turvotuksia, haavoja tai punaista ihoa.

Vierailija
300/334 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni soitin johonkin terveysneuvontaan yskän takia. Sain ohjeeksi pullopuhalluksen, kun limaa ei saa kai oikein ulos keuhkoista millään lääkkeillä.  Eikä viruksiin tehoa antibiootti. Sain laboratoriajan ja siitä sitten olisi ollut lääkäriaika. Mutta missasin laboratorion kun olin niin kipeä. Sahaavaa kuumetta. Yskä oli

Jos antibiootti auttaa, niin silloin on viruksen lisäksi joku bakteeri-infektio syntymässä, vai voiko joku linkata todellista tietoa antibiooteista virustaudeissa. Onko ihan uusi juttu? T. Lääketutkimuksessa vuosia työskennellyt.🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan