Yksityislääkärissä käynti 715.50€
Hesarissa tänään juttua,kuinka mies oli mennyt Terveystaloon kuumeilun vuoksi. Lääkäri+keuhkortg+lab+toimistomaksu+kantamaksu ym. kuuluvat maksut 715.50€. Seuraavana aamuna soitti lääkäri, velotus puhelusta 81.20. Törkeetä rahastusta.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
yksityislääkäriasemien hinnat ovat ryöstöä eikä tuollaisiin palveluhin tahdo olla yksinasuvalla varaa. Minusta hinnoittelun pitäisi olla läpinäkyvää ja hinnat pitäisi kertoa etukäteen asiakkaalle. Mun mielestä on aika järjetöntä, että tähän lääkäriasemien toimintaan ei puututa, vaan jotenkin sitä vaan pidetään itsestäänselvyytenä et lääkärit saavat rahastaa ihan miten paljon haluavat.
Olisiko aika kouluttaa huomattavasti enemmän lääkäreitä. Ottaa vaikka ne pääsykoevalinnassa muutaman pisteen päähän jääneet sisään koulutukseen.
miten niin yksinasuvalla ei olisi varaa: kyllä minulla ainakin olisi, mutta en ole niin tyhmä, että maksan lääkärikäynnistä satoja euroja, kun terveyskeskuslääkäriltakin saa lääkäripalvelut (tai työterveydestä). Muutenkin menen lääkäriin yleensä vasta sitten, kun tarvitsen reseptiä johonkin tai lähetteen sairaalaan, niin miksi niitä sitten menisin yksityiselle hoidattamaan. Reseptit saa jo todettuihin sairauksiin uusittua suoraan netistä ja sitten jos on joku uusi oire (vaikka joku virtsis), niin netistä saa myös lähetteen labraan ja sitten jos virtsis on, niin reseptikin tulee ilman lääkärin fyysistä vastaanottoa.
ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan, se, joka maksaa...
virhe oli ettei kerrottu hintoja, kaikki testit ja lisät maksaa tosi paljon.mun yksityinen lääkäri kertoo hinnat etukäteen mitä maksaa ja kysyy sitten haluaako testin tms. ja saan päättää. taisi olla kusettaja lääkäri ja tarpeetttomia juttuja papalle tehty.
yksityisen labrat on kalliita ja ne on erikseen maksettava.moni ei tiedä tätä välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
virhe oli ettei kerrottu hintoja, kaikki testit ja lisät maksaa tosi paljon.mun yksityinen lääkäri kertoo hinnat etukäteen mitä maksaa ja kysyy sitten haluaako testin tms. ja saan päättää. taisi olla kusettaja lääkäri ja tarpeetttomia juttuja papalle tehty.
yksityisen labrat on kalliita ja ne on erikseen maksettava.moni ei tiedä tätä välttämättä.
Jos ei tiedä, niin se menee sitten samaan kategoriaan kuin ihmiset, jotka eivät tiedä, että eläimiä ei saa kuivata mikroaaltouunissa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin sairaalassa työkokeilussa niin en saanut mitään rokotusta, koska työkokeiluun ei kuulu työterveyshuoltoa.
Olin sairaalassa töissä siis ilman mitään rokotuksia.
Ai jaa. Ja olitko potilastyössä vai joku kansliahlö?
Rokotukset hankitaan itse. Paitsi jos on työsuhteessa silloin kun ruvetaan hlökuntaa esim vuosirutineihin kuuluvasti inf. vastaan rokottaa.
Ostan ulkomailta aina ison muovikassillisen lääkkeitä. Eri antibiootteja on kahdeksaa eri laatua.Kunnon särkylääkkeitä löytyy tietysti.Ja paljon kaikkea muuta.Itsehoito kunniaan!
Yleislääketieteen erikoislääkärinä, joka on myös privaatissa toiminut, jäin miettimään että olikohan noi kaikki tutkimukset tarpeellisia potilaan hoidon kannalta. Esim toi viruksen taudinaiheuttajan testaaminen 199 eurolla ei todennäköisesti vaikuta potilaan saamaan hoitoon.
Törkeää rahastamista. Ei mitään rajaa. Sitten siirretään nämä palkkiot holding yhtiöihin ja nostetaan kevyellä verotuksella osinkona ulos. Näin toimii yhtälö. Esim. Mulla oli 15min aika varattu ja asiassa oli kulunut 5min olisi minulla ollut vielä toinen asia. Lääkäri kehtasi sanoa että aika vain yhtä asiaa varten. No päätin istua siellä koko maksamani ajan piruuttani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus just pumppasi lisää rahaa yksityisille terveysjäteille.
Juu, jaetaan suoraan osinkoina omistajille. Näin se nyt on!
Suosikaa pieniä yksityisiä, eikä näitä kolmea ylihintaista jättiä!
Se vaan että jos ja kun tarvit labraa niin sitä ei pienillä asemilla ole. Saati kuvantamista.
Mut yksityinen on lähettänyt julkisen labraan, maksaa sekin mutta vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mehän emme tiedä, mikä vastaavan kustannus on julkisella.
Suurin piirtein samaa luokkaa. Toivottavasti vähän aukeaa ihmisten silmät, mitä sairastaminen maksaa. Jos ja kun mennään jenkkimalliin, niin on hommattava vakuutus. Eikä kannata joka nuhan takia lähteä päivystykseen.
Mulla maksoi Mehiläisessä keuhkokuumeen hoito 470 € noin vuosi sitten. Siinä oli lääkärin palkkio ja röntgen.
Labroja ei otettu. Sain antibioottitabletteja, jotka tehosivat muutaman päivän sisään. Keuhkokuume voi olla virus- tai bakteeriperäistä. Nykyään ei kuulemma enää erotella kummasta johtuu. Näin informoi lääkäri.
Sain Terveystalon lääkäriltä puhelun kahden käynnin jälkeen, mutta hän ei veloittanut soitosta mitään. Hän sanoi etukäteen että soittaa, ja tarkisti puhelussa miten hoito toimii. En edes tajunnut että puhelu voisi maksaa. Tämä tapahtui puoli vuotta sitten.
Lääkäri hoiti verenpaineeni kuntoon, johon huono työterveys ei kyennyt 10 vuoden aikana. Olin tosi tyytyväinen, mutta tämän ketjun luettuani vielä tyytyväisempi. Kaksi käyntiä maksoi yhteensä hieman alle 200 ja välissä labrat julkisella.
Aivan normaali yksityisen lääkäriaseman veloitus. Kirpaisee, jos ei ole osannut varautua summaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitä muuta kuvittelit? Yksityinen lääkäriasema veloittaa jokaisesta pikku pieraisustakin.
Kävin viime syksynä Mehiläisen gynekologilla ja hän halusi ottaa papa-kokeen, sen saman joka kuuluu maksottomiin joukkoseulontoihin. Maksoi 193e. Koko käynti 580e.
Gynelle ei edes julkiselle taida päästä kovinkaan helposti.
Olen itsekin katsonut hintoja niin hpv+papa, ultra, 30min lääkärin aika, toimisto ja kantamaksu on juurikin tuota 580-660e luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleislääketieteen erikoislääkärinä, joka on myös privaatissa toiminut, jäin miettimään että olikohan noi kaikki tutkimukset tarpeellisia potilaan hoidon kannalta. Esim toi viruksen taudinaiheuttajan testaaminen 199 eurolla ei todennäköisesti vaikuta potilaan saamaan hoitoon.
olisiko ollut vaarana, että potilas joutuu sairaalahoitoon? Kun sairastuin itse nfluenssaan, niin tk:ssa ottivat viljelynäytteen selvittääkseen mistä on kyse. Yritin itse vastustella, kun en kauheasti tykkää siitä tikulla syvälle nenään -näytteen ottamisesta, mutta lääkäri selvitti, että pitää selvittää, koska sinulla voi nyt olla korkeampi riski joutua sairaalaan tämän kanssa (sairastan astmaa ja tuolloinkin oli jo hengitys vaikeaa ja kuume korkea). tuo lääkri vielä vastasi tk:ssa kaikista infektiopotilaista.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää rahastamista. Ei mitään rajaa. Sitten siirretään nämä palkkiot holding yhtiöihin ja nostetaan kevyellä verotuksella osinkona ulos. Näin toimii yhtälö. Esim. Mulla oli 15min aika varattu ja asiassa oli kulunut 5min olisi minulla ollut vielä toinen asia. Lääkäri kehtasi sanoa että aika vain yhtä asiaa varten. No päätin istua siellä koko maksamani ajan piruuttani.
Et sitten ajatellut, että sen jälkeen, kun lähdet huoneesta ulos, niin sen lääkärin pitää vielä kirjata tietoihisi käynti, sen löydökset ja hoitosuunnitelma. Siihen se 10 minuuttia helposti menee...
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaali yksityisen lääkäriaseman veloitus. Kirpaisee, jos ei ole osannut varautua summaan.
Ainakin mulle on aina kerrottu, mitä mikin maksaa. Ja välillä lääkärit ovat etsineet mahdollisia matkavakuutusdiagnooseja, jotta kulut menee sinne.
Synkkää, kun ei ole työterveyttä. Julkiselle on vaikea mennä, kun niillä on kiire. Ja aina on sellainen olo, ettei saisi tulla kuormittamaan hoitajia ja lääkäreitä.
Kun otetaan yksityisen palveluntarjoajan palvelu kysymättä hintoja, niin eihän se auta kun maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan ulkomailta aina ison muovikassillisen lääkkeitä. Eri antibiootteja on kahdeksaa eri laatua.Kunnon särkylääkkeitä löytyy tietysti.Ja paljon kaikkea muuta.Itsehoito kunniaan!
Antibioottia saa ostettua kadulta Aasiasta. Mulla on silmät usein tulehtuneet, niin kuljetan vanhoja lääkkeitä tai otan reseptit tyhjiksi ja käytän itsehoitona. Laajakirjosta antibioottia vain, sillä lähtee useimmat pöpöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitä muuta kuvittelit? Yksityinen lääkäriasema veloittaa jokaisesta pikku pieraisustakin.
Kävin viime syksynä Mehiläisen gynekologilla ja hän halusi ottaa papa-kokeen, sen saman joka kuuluu maksottomiin joukkoseulontoihin. Maksoi 193e. Koko käynti 580e.
Gynelle ei edes julkiselle taida päästä kovinkaan helposti.
Olen itsekin katsonut hintoja niin hpv+papa, ultra, 30min lääkärin aika, toimisto ja kantamaksu on juurikin tuota 580-660e luokkaa.
Vuotohäiriöt, lapsettomuustutkimukset, virtsankarkailu, laskeumat siinä muutama lähetekriteeri julkisen puolen gynelle. Vuotohäiriöt ovat todella yleisiä. Esimerkiksi, jos yhtäkkiä ilmaantuu välivuotoja eikä kyse ole yksittäistapauksesta, niin ne pitää tutkia (silloin pitää sulkea syövän mahdollisuus pois), tai jos on liian runsaat kuukautiset, niin ne pitää hotaa (vähän hyvinvointialueesta riippuu, että missä vaiheessa potilas laitetaan sitten julkiksen puolen gynelle. omasta terveyskeskuksesta lähtetään runsaasti vuotavat naiset "heti" gynen puolelle sairalaan, koska meidän tk;ssa ei ultrata muuta kuin kierukoiden paikallaan olo ja vuotohäiriöissä pitää aina kuitenkin tehdä ne poissulkututimukset ennen lääkitystä tai hoitoa.
ei kelakaa yksistyislääkärien maksuja maksa.