Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kukaan kokeillut nenähuuhtelua?

Vierailija
08.03.2007 |

nenäkannulla tai ilman. Kauhee nuha ja olo ihan tukkoinen. Kokeilin suolavedellä huuhtelua ja nyt ainakin on tukkoinen olo ja äänikin ihan honottava?

Pitäisikö huuhtelu uusia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulen että ekalla kerralla käytiti liian vähän vettä. Siksi kannu on hyvä kun vesi virtaa koko ajan eikä tule taukoja

Vierailija
2/14 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhassa useammin. Jotenkin se " desinfioi" nenän sisällä paikkoja ja tuntuu että helpompi hengittää. Ja oikein räkäisessä nuhassa se kuivattaa nenää, ei valu niin hurjasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee tota koko ajan ja suosittelee.

Vierailija
4/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt kaipaisin vähän omia kokemuksia ja neuvoja

Vierailija
5/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienkö sit tehnyt jotain väärin, vai onko onneton yhteensattuma, mutta kolmannen huuhtelukerran jälkeen iski korvatulehdus. antibiootit vei kivun mutta nyt on korvat tukossa ja toinen särisee viidettä päivää.

mun oma tulkinta on se, että 35 vuoden aikana nenäonteloihin kerääntynyt räkä lähti liikkeelle ja tulehdutti korvat.

joten sarvikuono saa odottaa pakkauksessaan jonnin aikaa.

ja nyt ymmärrän paremmin, miksi lapsi kitisee korviaan. voi nekku mikä kokemus.

Vierailija
6/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti olisi vaan onneton yhteensattuma :)

Meinaan olisin niin vakuuttunut vielä tässä vaiheessa...meni nimittäin lääkäriin hermot kun meinasi että pitää olla viikko kuumeessa ennenkun sieltä apua heruu. Siksi innostuin tästä huuhtelusta.

Vierailija
7/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle korvalääkäri suositteli sitä myös ikävän korvatulehduksen jälkihoitoon (kun oli korva ihan tukossa).

Siitä tulee ihana, hyvä olo, vaikka itse huuhtelu ei niin mukavalta tunnukaan. Kannattaa kokeilla!!

Vierailija
8/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lienkö sit tehnyt jotain väärin, vai onko onneton yhteensattuma, mutta kolmannen huuhtelukerran jälkeen iski korvatulehdus. antibiootit vei kivun mutta nyt on korvat tukossa ja toinen särisee viidettä päivää.

mun oma tulkinta on se, että 35 vuoden aikana nenäonteloihin kerääntynyt räkä lähti liikkeelle ja tulehdutti korvat.

joten sarvikuono saa odottaa pakkauksessaan jonnin aikaa.

ja nyt ymmärrän paremmin, miksi lapsi kitisee korviaan. voi nekku mikä kokemus.

Ei sinun poskionteloihisi mitään räkää vuosia kerry... Hupaisa ajatuskin.

Muistithan kuitenkin myös tyhjätä ne sieraimet? Siinä kannattaa olla tarkka, ettei nenään jää rutkasti suolaliuosta lillimään - sen kanssa ei parane ainakaan ulos lähteä.

Vierailija
9/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on siis ollut nuha viimeiset 4 viikkoa.

Mut kiva kuulla että joku lääkäri suosittelee sitä korvatulehduksen hoitoonkin, taidapa antaa sille uuden mahdollisuuden jos ei korvat pian aukea.

Xandris:

Ei sinun poskionteloihisi mitään räkää vuosia kerry... Hupaisa ajatuskin.

Muistithan kuitenkin myös tyhjätä ne sieraimet? Siinä kannattaa olla tarkka, ettei nenään jää rutkasti suolaliuosta lillimään - sen kanssa ei parane ainakaan ulos lähteä.

Vierailija
10/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kans niistin...mikä se olikaan oikea tapa tyhjentää kaikki vedet pois?

Vierailija
11/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sarvikuonon ohje löytyy myös netistä.

t. se onneton korvatulehduksen hankkinut

Vierailija
12/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluuko asiaan että vettä myös nielee? ainakin ekalla kerralla tuntui että pakko välillä aina nielaista. Ja siksipä mua alkoikin jo vähän yököttää.

Vierailija
13/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ainakin sarvikuonon ohje löytyy myös netistä.

t. se onneton korvatulehduksen hankkinut

Vierailija
14/14 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitten uudestaan,lääkeruiskulla edelleen mutta isommalla vesimäärällä. Ja hoksasinkin sen nielemisjutun, enää ei tuntunut siltä.

Pitäiskö liman siis valua samalla veden kanssa, vai sitten myöhemmin kun niistää? Ja jos toinen puoli selvästi tukossa, kummasta sieraimesta tulisi vesi laittaa, tukossa olevaan vai juuri siihen toiseen?

Tyhmiä kysymyksiä vaan kun eka kertalainen oon

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä