Kerrostalon pesutupa ja muiden asukkaiden voimakkaan tuoksuiset pesuaineet
Voi itku. Pitikin viedä oman talon pesutupaan sijauspatjan suojus pestäväksi. Ei mahdu omaan koneeseen. Puhdas toki on, mutta haisee voimakkaasti toisten pesuaineille. Itse käytän hajusteettomia pesuaineita. Heti meni nenä tukkoon ym.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa on pesutuvan seinällä kyltti, jossa pyydetään käyttämään hajusteettomia aineita allergioitten takia.
Monissa pesutuvissa on tuollainen lappu nykyään, mutta voitte arvata noudattaako muualta tulleet sitäkään ohjetta, päin vastoin, käyttävät niitä kaikista voimakkaimpia lemuaineita.
Hommasin oman koneen koska en halua että vaatteet ja muut tekstiilit löyhkää miltään hajupommiaineilta.
Mä pesen aina taloyhtiön koneessa koiran ja kanin pedit yms. Ei viitti omaa konetta karvoilla paskoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen aina taloyhtiön koneessa koiran ja kanin pedit yms. Ei viitti omaa konetta karvoilla paskoa.
Meidän taloyhtiössä joku pyykkäsi lemmikkien petejä ja alustoja pyykkituvassa ja kaikkien pyykit oli sen jälkeen karvoissa. Joku sai siitä touhusta tarpeekseen ja kävi ilmeisesti nakkaamassa ne roskikseen.
Kannattaa laittaa sitä hajusteellistakin pyykkainetta maltillisesti. Ei tarvi lotrata sen kanssa. Mulla on oma mitta kun menen alakerran koneelle. Huuhteluainetta laitan vain hivenen että lakanapyykki on pehmeää ja tuoksuu hyvälle. Nykyaikaiset pyykkianeet eivät tuoksu enää niin voimakkaalle. Olen huomannut. Oli merkki mikä hyvänsä. Huuhteluaineet onkin sitten eri juttu.