Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalon pesutupa ja muiden asukkaiden voimakkaan tuoksuiset pesuaineet

Vierailija
26.02.2025 |

Voi itku. Pitikin viedä oman talon pesutupaan sijauspatjan suojus pestäväksi. Ei mahdu omaan koneeseen. Puhdas toki on, mutta haisee voimakkaasti toisten pesuaineille. Itse käytän hajusteettomia pesuaineita. Heti meni nenä tukkoon ym. 

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pessyt 80 cm leveiden patjojen irrotettavat päälliset omassa 6 kg sivustatäytettävässä koneessa, ihan hyvin ne sinne mahtuvat. 160 cm petarin päällys tuskin mahtuu, sen olen puhdistanut saunassa eli patja yli 60 asteen saunaan yli tunniksi, mieluummin pidemmäksikin ajaksi, tietenkin sillä tavalla aseteltuna, ettei ole vaaraa sen kaatumisesta kiukaaseen päin. Mahdolliset tahrat pois tahrasuihkeella tmv.

Vierailija
82/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialle on tungettu liikaa nykyään keinotekoisia tuoksuja. Ihminen kuormittuu eikä kestä sellaista. Miksi esimerkiksi naamarasvaan pitää tunkea tuoksua, jos sen päälle kuitenkin laitetaan vielä jotain? Miksi apteekin lääkevoiteetkin tarvitsee parfyymia?

Jokaisen oma asia mitä haluaa käyttää. Ei sun ole pakko niitä käyttää.

En käytäkään, mutta kalliimmaksi se monesti tulee. Moni hajustamaton tuote on hintavampi. Eräänlainen markkinarako tämäkin. Ilmeisesti hajustamattomilla tuotteilla on ihan hyvä menekki. 

Ostan vain tuoksuttomia tuotteita, en ole edes vertaillut hintoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö kestä? Sen pitäisi haihtua nopeasti. Vie pesulaan jos ei.

Siis allergiaa ei oo todettu, mutta herkistynyt olen hajuille. Näin autottomana aattelin, että helpompi pestä pesutuvassa. Vaan ei ois pitänyt.

Ettet vain itse turauttanut putelista runsaasti pesuainetta.

Vierailija
84/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pessyt 80 cm leveiden patjojen irrotettavat päälliset omassa 6 kg sivustatäytettävässä koneessa, ihan hyvin ne sinne mahtuvat. 160 cm petarin päällys tuskin mahtuu, sen olen puhdistanut saunassa eli patja yli 60 asteen saunaan yli tunniksi, mieluummin pidemmäksikin ajaksi, tietenkin sillä tavalla aseteltuna, ettei ole vaaraa sen kaatumisesta kiukaaseen päin. Mahdolliset tahrat pois tahrasuihkeella tmv.

Kyse tällaisesta suojasta ja on tosiaan 160200cm. https://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1549/24203/tencel-sijauspatjansuoja…

Vierailija
85/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te hajuista vinkujat voitte asua kerrostalossa, jossa rapussa saattaa tulla vastaan hyvinkin voimakas ruuan tuoksu?

Vierailija
86/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa melkein jokaisella kauppojen omalla halpamerkillä olla nykyään hajusteeton vaihtoehto, joten ei ole hinnasta kiinni. Pikkuhiljaa aletaan havahtua siihen mitä myrkkyä elimistölle on täysin turhat hajusteetkin. Ja jos haluaa tuoksua niin miksi ei käytä jotain laadukasta hajuvettä sen sijaan että haisee Lidlin pesuaineelle? En ole koskaan tajunnut näitä jotka haluavat haista pyykinpesuaineelle. Ja joo, kyllä te haisette vaikka ette itse haista. 

Vierailija
87/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit pessyt 60 asteen ohjelman tyhjällä koneella ensin. Teen aina noin koska pelkään että sieltä tarttuu esim. syyhy.

Mieluummin 90asteen puhdistuspesu ensin.

Kuvitelkaa mitä eritteitä siellä pyörii. Ja jotkut pesee 40asteessa kaiken. 

T. Hoivakodin pyykkituvalla töissä kaiken nähnyt

Vierailija
88/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminä

Vierailija
89/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse tällaisesta suojasta ja on tosiaan 160200cm. https://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1549/24203/tencel-sijauspatjansuoja…

Tuon kyllä saa varmaan rullattua tai taiteltua paremmin kokoon kuin tuon minun varsinaisen petarin päällisen, eli varmaan mahtuu koneesi rumpuun, jos sinulla on sivustatäytettävä kone. Tuo petarin päällinenhän on vetskarilla, eli se on oikeasti yli tuplakokoinen sinun suojukseesi verrattuna. Nuo pienemmät patjanpäälliset mahtuivat hyvin, toki pesin ne yksitellen.

Vierailija
90/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia kotiin sellaisia hajuste pusseja vaatekaappiin. Aina hyvä tuoksu ja vessaan . Niitä on ihania männyn kuin kukkien tuoksuja. Ettei paska haise hien kanssa pahasti . Pierut. Monen hengitys haisee kauheelle. Jalat jalka hiki ihan kauheinta. Jonkun kengät kemiaa heti eteisessä. Hiki haisee joskus bussissa kun joku ei käy suihkussa. Hirveä haju. Joskus joku on syönyt niin kauheasti mausteita että ne puskee läpi ja haisee. Itämailla kun käy niin mausteet haisee voimakkaasti ja huumeet yleensä imelä haju. Mutta täällä myös voi haista ruoka joku tulee töistä ravintolasta ja haisee. Pesuaineet haisee. Pesutuvilla käy todella kymmeniä ihmisiä. Ja hajut ei kyllä tartu kenenkään toisen pyykkiin . Pesu ohjelmat on niin että viimeiseksi huutelut joten ei voi enää haista saati tarttua. Puhtaus kyllä haisee raikkaalle. Ja nyt kun menette kukkakauppa ohi kannattaa vähän haistella niitä. Voittaa paskan ja hien hajun kuin pahan hengityksen kuin jalkahien. Ja asunnoissa sen kissankusen hajun tai koiran hajun. On kuulkaa eroa hyvällä tuoksulla kuin pahalla hajulla. 

Vierailija
91/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia kotiin sellaisia hajuste pusseja vaatekaappiin. Aina hyvä tuoksu ja vessaan . Niitä on ihania männyn kuin kukkien tuoksuja. Ettei paska haise hien kanssa pahasti . Pierut. Monen hengitys haisee kauheelle. Jalat jalka hiki ihan kauheinta. Jonkun kengät kemiaa heti eteisessä. Hiki haisee joskus bussissa kun joku ei käy suihkussa. Hirveä haju. Joskus joku on syönyt niin kauheasti mausteita että ne puskee läpi ja haisee. Itämailla kun käy niin mausteet haisee voimakkaasti ja huumeet yleensä imelä haju. Mutta täällä myös voi haista ruoka joku tulee töistä ravintolasta ja haisee. Pesuaineet haisee. Pesutuvilla käy todella kymmeniä ihmisiä. Ja hajut ei kyllä tartu kenenkään toisen pyykkiin . Pesu ohjelmat on niin että viimeiseksi huutelut joten ei voi enää haista saati tarttua. Puhtaus kyllä haisee raikkaalle. Ja nyt kun menette kukkakauppa ohi kannattaa vähän haistella niitä. Voittaa paskan ja hien hajun kuin pahan hengityksen kuin jalkah

Aika sekavaa settiä tää sun kirjoitus. Onko kaikki hyvin?

Vierailija
92/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te hajuista vinkujat voitte asua kerrostalossa, jossa rapussa saattaa tulla vastaan hyvinkin voimakas ruuan tuoksu?

Se ei ole kemikaali.

Vierailija
93/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon kyllä saa varmaan rullattua tai taiteltua paremmin kokoon kuin tuon minun varsinaisen petarin päällisen, eli varmaan mahtuu koneesi rumpuun, jos sinulla on sivustatäytettävä kone. Tuo petarin päällinenhän on vetskarilla, eli se on oikeasti yli tu

On päältätäytettävä kone.  Saishan sen sinne jotenkin sullottua ehkä, mutta ei mitään järkeä. Ei peseytyisi kunnolla enkä halua rikkoa pesukonetta

Vierailija
94/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miten te tuoksuyliherkät selviätte luonnon tuoksuista? Voitteko olla lähellä syreenipensaita niiden kukkiessa? Entä Tuomi, ruusu, laventeli tai muut yrtit? Ne kuitenkin tuoksuvat hyvinkin voimakkaasti kukkiessaan?

voi olla. Kyse on siitä, että hajusteet on tehty synteettisesti. Niissä ei ole mitään luonnollista.

Vierailija
95/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa upouusi avaus! Tästähän ei ole koskaan puhuttu.

Vierailija
96/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole kemikaali.

Kuten myski.

Vierailija
97/104 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sellaiset yleensä kannattaa ropsia ulkona. Kuin myös peitot lakanat sitä varten on ulkona ihan paikka. Punkit ja luteet kuin täit saa kyytiä. Rautasänky on paras suoja .  Hyvä vaihtaa tyynykin uuteen välillä. Lakanat kuuluu pestä 60-90 asteessa. Eikä ne hajut tartu . Mutta kun koululaisten päissä on täit ja on syyhyjä. Niin siksi jätä koneen kansi auki kun olet lopettanut. Punkkeja tulee lemmikkien mukana ja kenkien ulkoa. Siksi on välillä otettava ropsiminen kuin vähintään 60-70 asteen pesu housut kuin muu. Kun silittää siinä kuolee muutama ötökkä. Hajut on nyt niin että maapallo on täynnä väriä ja hajua. Hyvät hajut suorastaan ilahduttaa kuin vaikka siniset keltaiset kukat. Pesuaineet ei kyllä paljon haise enää huuhtelun jälkeen. Että voisit lopettaa jo ihmisten kiusaamisen sinulla. Saunassa mökillä voi metalli vadissa keittää alushousut matojen munista kuin satiaisista. Kyllä kai metallisia vateja vielä saa ostaa. Suurin osa on pelkoja mitä ihmiset kokee eri asioita kohtaan. 

Vierailija
98/104 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kemiallisilla yhdisteillä pestyt vaatteet millekään puhtaalle haise, vaan lähinnä joillekin myrkylle. Mutta joo, jatkakaa vaan käyttöä.

"Puutärpätti ja petrokemian yhdisteet ovat itse asiassa yleisimpiä hajusteiden raaka-aineita. Siinä missä herkistymättömät vielä haistavat havumetsän tai ruusun tuoksun, hajusteyliherkät saavat nuhaa, päänsärkyä, huimausta, pahoinvointia ja migreeniä haistaessaan todelliset raaka-aineet.

Hajustekemikaalit aiheuttavat kasvavalle ihmisjoukolle allergisia oireita, astmaa ja migreeniä. Joidenkin yhdisteiden on havaittu toimivan hormonien kaltaisesti, jolloin ne voivat häiritä ihmisen omaa hormonitoimintaa. Esimerkiksi synteettisen myskin on useissa ulkomaisissa tutkimuksissa havaittu lisäävän rintasyövän riskiä estrogeenin kaltaisten yhdisteidensä vuoksi.

Kansainvälisissä tutkimuksissa on lisäksi havaittu joidenkin yhdisteiden kertyvän rasvakudokseen ja äidinmaitoon. Useat hajustekemikaalit ovat haihtuvia yhdisteitä, jotka niin ikään voivat pilata sekä sisä- että ulkoilmaa. Esimerkiksi petrokemikaaleista johdetun synteettisen myskin ainesosat säilyvät pitkään ympäristössä ja pilaavat myös veden."

Vierailija
99/104 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue koko ketjua. Monissa Prismoissa on 24pesulat missä kone laittaa valmiiksi hajusteettoman pesuaineen. Maksaa ehkä kympin pestä isompi tekstiili. Tuuleta ensin vuorokausi ja vie sitten uuteen pesuun. Ohjelmat kestää noin puoli tuntia. Pesen itse myös pesutuvassa missä joka toisella on sitä Lidlin halvinta haisevaa ainetta, koneesta en ole huomannut hajun tarttuvan mutta kuivaushuoneesta kyllä. Hajun kestän mutta jos joku on muuttanut hometalosta ja vaatteet ummehtuneet niin silloin vien asuntoon tai ulos kuivumaan. 

Vierailija
100/104 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sellaiset yleensä kannattaa ropsia ulkona. Kuin myös peitot lakanat sitä varten on ulkona ihan paikka. Punkit ja luteet kuin täit saa kyytiä. Rautasänky on paras suoja .  Hyvä vaihtaa tyynykin uuteen välillä. Lakanat kuuluu pestä 60-90 asteessa. Eikä ne hajut tartu . Mutta kun koululaisten päissä on täit ja on syyhyjä. Niin siksi jätä koneen kansi auki kun olet lopettanut. Punkkeja tulee lemmikkien mukana ja kenkien ulkoa. Siksi on välillä otettava ropsiminen kuin vähintään 60-70 asteen pesu housut kuin muu. Kun silittää siinä kuolee muutama ötökkä. Hajut on nyt niin että maapallo on täynnä väriä ja hajua. Hyvät hajut suorastaan ilahduttaa kuin vaikka siniset keltaiset kukat. Pesuaineet ei kyllä paljon haise enää huuhtelun jälkeen. Että voisit lopettaa jo ihmisten kiusaamisen sinulla. Saunassa mökillä voi metalli vadissa keittää alushousut matojen munista kuin satiaisista. Kyllä kai metallisia vateja vielä saa ostaa. Suurin o

Nyt oli kyllä niin sekava kirjoitus, että putosin kärryiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän