Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun nyt sain diagnoosin keuhkoahtaumataudista, on veemäistä

Vierailija
26.02.2025 |

kun nillitetään tupakanpoltosta. Aiheesta tietty, mutta miksi?

Lihavalle jos nillittää sokerista niin saa turpiin.

Diabetesta sairastavalle jos nillittää sokerista, niin saa turpiin.

Tupakointi on syvältä, mutta ikänsä polttaneet eivät siitä eroon pääse, vaikka jotkut jaksaa nillittää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Tulet kuolemaan joko armeliaasti sydänkohtaukseen tai sitten helvetin hitaasti tukehtumalla.

Vierailija
2/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Kauanko poltit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et aio lopettaa tupakointia, miksi sitten vaivaat sairaanhoitoa tupakoinnista johtuvilla ongelmillasi? Kai ymmärrät, että että viet lääkärin työaikaa jonka voisi käyttää sellaisen ihmisen auttamiseen, joka haluaa parantua ja on valmis tekemään oman osuutensa.

Vierailija
4/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä vaan. Tulet kuolemaan joko armeliaasti sydänkohtaukseen tai sitten helvetin hitaasti tukehtumalla.

Tukehtumalla taidan mennä. Koska muuten oon terve.

Vierailija
5/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et aio lopettaa tupakointia, miksi sitten vaivaat sairaanhoitoa tupakoinnista johtuvilla ongelmillasi? Kai ymmärrät, että että viet lääkärin työaikaa jonka voisi käyttää sellaisen ihmisen auttamiseen, joka haluaa parantua ja on valmis tekemään oman osuutensa.

Ei mun tupakointi vie enää yhtään vaivaa, Yksi lääke, joka vain helpottaa oireita. Loppu tulee tukehtumalla lääkkeestä huolimatta.

Tätä ennen en ole sairaanhoitoa rasittanut, koska olen muuten terve.

Vierailija
6/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi nyt on kuulema Suomen ilmassa tavallista enemmän pienhiukkasia, jotka on kulkeutuneet tuulien mukana Itä- ja Keski-Euroopasta, nekin pahentaa keuhkosairaitten tilannetta. Ja meillä nillitetään, että täällä ei tehdä tarpeeksi ilmaston hyväksi. Mitä hyötyä, kun muualta tulee saasteita tänne kuitenkin...

Vierailija
7/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee kyllä eroon, jos vain on tarpeeksi tahtoa. Tiedän vaikka kuinka monta jotka on päässet eroon tupakasta.

Vierailija
8/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Kauanko poltit?

Olen 66v ja polttanut lapsesta asti.

Vierailija
9/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee kyllä eroon, jos vain on tarpeeksi tahtoa. Tiedän vaikka kuinka monta jotka on päässet eroon tupakasta.

Ei paljon motiivia ole enää tässä iässä. Kun siitä ei ole enää mitään hyötyä.

Vierailija
10/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provohan tämä.

Vierailija
11/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet ravaamaan päivystyksessä pahenemisvaiheiden vuoksi, kontrolleissa spirometriassa jne. Tuo on kallis ja kammottava tauti. Jos et kerran halua lopettaa tupakointia, eikö olisi parempiakin tapoja tehdä itsemurha.

Vierailija
12/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 ja polttanut 40 vuotta. Eräs heroiiniriipuvainen kaverini sanoi, että heroiinistakin pääsee helpommin eroon kuin tupakasta. Vahva koukutus, eikä auta jeesustelut ja kehotukset "vaan lopettaa". 

Vierailija
13/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät hyvin, että keuhkosairaan olisi parempi lopettaa tupakointi kuin jatkaa sitä. Lääkäri, joka ei tästä puhu, ei hoida osuuttaan. Toki voit jatkossa kertoa tietäväsi asian, ja että et halua keskustella tupakoinnin lopettamisesta. Ei keuhkoahtaumatautia sairastavaa jätetä hoitamatta, vaikka hän tupakoisi - tietenkään. Happilaitehoitoa, siis kannettavaa happisäilötä ei voitane antaa tupakoivan käyttöön.

Vierailija
14/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 provohan tämä.

Varmasti sinun mielestäsi, ethän sinä koskaan sairastu.

Vierailija
15/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nortti huuleen ja kaljaa koneeseen..

Vierailija
16/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet ravaamaan päivystyksessä pahenemisvaiheiden vuoksi, kontrolleissa spirometriassa jne. Tuo on kallis ja kammottava tauti. Jos et kerran halua lopettaa tupakointia, eikö olisi parempiakin tapoja tehdä itsemurha.

Sprimometria tehdään vain viiden vuoden välein. Kuntoa testataan Cat-testillä.

Tupakoinnin lopettaminen ei enää auta. Tauti etenee kuitenkin.

Vierailija
17/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54 ja polttanut 40 vuotta. Eräs heroiiniriipuvainen kaverini sanoi, että heroiinistakin pääsee helpommin eroon kuin tupakasta. Vahva koukutus, eikä auta jeesustelut ja kehotukset "vaan lopettaa". 

Miksi minä sitten pääsin tupakasta eroon kertaheitolla ilman mitään ongelmia? Poltin 20 vuotta askin päivässä, sitten vain tunsin kyllästyneeni siihen jatkuvaan yskimiseen ja limaiseen kurkkuun ja päätin että nyt saa riittää. Lopetin polttamisen kokonaan ihan saman tien, ja kun olin ollut joku pari viikkoa ilman, olin jo suunnilleen unohtanut että ylipäänsä koskaan poltinkaan.

Vierailija
18/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät hyvin, että keuhkosairaan olisi parempi lopettaa tupakointi kuin jatkaa sitä. Lääkäri, joka ei tästä puhu, ei hoida osuuttaan. Toki voit jatkossa kertoa tietäväsi asian, ja että et halua keskustella tupakoinnin lopettamisesta. Ei keuhkoahtaumatautia sairastavaa jätetä hoitamatta, vaikka hän tupakoisi - tietenkään. Happilaitehoitoa, siis kannettavaa happisäilötä ei voitane antaa tupakoivan käyttöön.

Jos sairastaa keuhkoahtaumatautia, niin ei siinä tupakoinnin lopettaminen enää auta.

Vierailija
19/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Hirveä tauti ja kamala loppu. Lisähapen kanssa saa jopa vuosia kitua kotona. Loppu tulee tulehtumalla. 

Vierailija
20/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä sitten pääsin tupakasta eroon kertaheitolla ilman mitään ongelmia? Poltin 20 vuotta askin päivässä, sitten vain tunsin kyllästyneeni siihen jatkuvaan yskimiseen ja limaiseen kurkkuun ja päätin että nyt saa riittää. Lopetin polttamisen kokonaan ihan saman tien, ja kun olin ollut joku pari viikkoa ilman, olin jo suunnilleen unohtanut että ylipäänsä koskaan poltinkaan.

Polta viiskymmentä vuotta ja tuu sitten pätemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme