Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun nyt sain diagnoosin keuhkoahtaumataudista, on veemäistä

Vierailija
26.02.2025 |

kun nillitetään tupakanpoltosta. Aiheesta tietty, mutta miksi?

Lihavalle jos nillittää sokerista niin saa turpiin.

Diabetesta sairastavalle jos nillittää sokerista, niin saa turpiin.

Tupakointi on syvältä, mutta ikänsä polttaneet eivät siitä eroon pääse, vaikka jotkut jaksaa nillittää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät hyvin, että keuhkosairaan olisi parempi lopettaa tupakointi kuin jatkaa sitä. Lääkäri, joka ei tästä puhu, ei hoida osuuttaan. Toki voit jatkossa kertoa tietäväsi asian, ja että et halua keskustella tupakoinnin lopettamisesta. Ei keuhkoahtaumatautia sairastavaa jätetä hoitamatta, vaikka hän tupakoisi - tietenkään. Happilaitehoitoa, siis kannettavaa happisäilötä ei voitane antaa tupakoivan käyttöön.

Jos sairastaa keuhkoahtaumatautia, niin ei siinä tupakoinnin lopettaminen enää auta.

Kyllä se oloa helpottaa, kun keuhkojen kuormitus siltä osin vähenee. Lisäksi on  kaikkia koskevien tupakkahaittojen ilmenemisen väheneminen pitkäaikaissairaalla ihmisellä, jonka keuhkot eivät toimi normaalisti.

Vierailija
22/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen taas asialla ja mammat lähtee heti juttuun mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 54 ja polttanut 40 vuotta. Eräs heroiiniriipuvainen kaverini sanoi, että heroiinistakin pääsee helpommin eroon kuin tupakasta. Vahva koukutus, eikä auta jeesustelut ja kehotukset "vaan lopettaa". 

Miksi minä sitten pääsin tupakasta eroon kertaheitolla ilman mitään ongelmia? Poltin 20 vuotta askin päivässä, sitten vain tunsin kyllästyneeni siihen jatkuvaan yskimiseen ja limaiseen kurkkuun ja päätin että nyt saa riittää. Lopetin polttamisen kokonaan ihan saman tien, ja kun olin ollut joku pari viikkoa ilman, olin jo suunnilleen unohtanut että ylipäänsä koskaan poltinkaan.

En tiedä. Ehkä siksi, että minulla ei ole mitään oireita. Tiedän, että se tappaa, mutta poltan silti. 

Vierailija
24/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Hirveä tauti ja kamala loppu. Lisähapen kanssa saa jopa vuosia kitua kotona. Loppu tulee tulehtumalla. 

Kiitos. Lisähappea ei saa jos polttaa. Räjähdysvaara, happi ja tuli.

Vierailija
25/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin 40 vuotta ja sen jälkeen, kun olin tehnyt päätöksen lopetuksesta, niin yllättävän helposti ja nopeasti pääsin lopullisesti eroon tupakoinnista vieroituslääkkeen avulla. Reseptin vieroituslääkkeeseen saa myös julkisesta terveyden huollosta, ei tarvitse jonottaa lääkäriaikaa voit varata ajan hoitajalle joka laittaa reseptipyynnön eteen päin ja ainakin itse sain reseptin nopeasti. Kokonaisuudessaan lopetusprosessi kesti kohdallani runsaan kuukauden, nikotiini poistui elimistöstä nopeasti ja vaikein asia oli päästä eroon tavasta käydä tupakalla. Itse olin parveketupakoitsija ja minun piti oikein opetella käymään siellä parvekkeella ilman sitä tupakkaa ja aluksi meninkin sinne nakertelemaan porkkanaa tai syömään palan tummaa suklaata. 

Vierailija
26/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoahtaumatautiin liittyy se yskiminen. 

Mut ap on trolli. Pakko olla. 

Vierailija
27/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Hirveä tauti ja kamala loppu. Lisähapen kanssa saa jopa vuosia kitua kotona. Loppu tulee tulehtumalla. 

Kiitos. Lisähappea ei saa jos polttaa. Räjähdysvaara, happi ja tuli.

Tiedän. Hoidan työkseni. Kyllä se hapen loppumisen tunne on saanut kaikki lopettamaan röökin. Kun henki ei kulje enää filtterin läpi niin ei ole vaihtoehtoja.. 

Vierailija
28/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoahtaumatautiin liittyy se yskiminen. 

Mut ap on trolli. Pakko olla. 

Miksi olisi trolli?

Etkö usko sairauteen?

Vierailija
29/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsija ei saa happirikastinta kotiin, happi ja tuli kun eivät oikein sovi yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi