Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: työtön filosofian maisteri: -se jatkuva nöyryytys ja alentuvuus, jota työttömänä kohtaa, on täysin sietämätöntä

Vierailija
26.02.2025 |

Ihmisarvoisen kohtelun ei pitäisi olla työstä kiinni, mutta sitä se todellakin on, työtön maisteri avautuu

-Tuntemattomat ihmiset kokevat asiakseen kertoa, kuinka sinun tulisi ottaa itseäsi niskasta kiinni. Hallitus leikkaa ihmisiä kilometritehtaalle, ja päälle valtiovarainministeri naljailee, että kuritukset kohdistuvat vain niihin, jotka voivat tehdä tilanteelleen jotain, työtön maisteri pukahtaa

-Työtöntä ei kunnioita kukaan. Työllisyyspalveluiden silmissä olet ongelma, jota on valvottava ja patistettava kuukausittain. Sinulle annetaan kaavamaisia tehtäviä ja määrätään tapaamisaikoja kysymättä aikatauluistasi, työtön maisteri harmittelee

-Jos et ilmesty paikalle sinulle määrättyyn aikaan kuin vanki, sinua rangaistaan. Oletus on, että työttömänä sinulla ei ole suunnitelmia eikä muuta elämää ja aikasi on vapaasti käytettävissä, työtön maisteri laukoo

Kommentit (322)

Vierailija
101/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, miten paljon vihaa monella kirjoittajalla tuntuu sisällään olevan. 

Suomalaiset pitävät vihan sisällään; muualla palaisivat tällaisella kohtelulla jo autot kaduilla.

Vierailija
102/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt vuoden työttömänä ollut pitkäaikaistyötön enkä tunnu kelpaavan oikein minnekään. En kuitenkaan koe et mua mitenkään nöyryytettäs tai alistettais. Haen töitä mitä haen ja omavalmentaja soittelee aina välillä. Seuraavaksi katsotaan yhdessä löytyskö joku täsmäkoulutus mulle. 

Mä nyt tietty muutenkin olen vähän kovanahkainen, välinpitämätön enkä jaksa loukkaantua siitä jos joku toinen on idiootti. 

Tää nyt on tätä. Toki nämä hallituksen ja edeltäjien työttömien kyykytys byrokratiat on melko perseestäja turhia, mut mitäpä sitäkään itkemään. Elelen omaa elämääni, treenailen, kirjoitan kirjaa ja haen töitä. 

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. 

Ei näin. Työtön hakee työtä, vain ja ainoastaan hakee työtä, ei mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut ystävällistä ja asiallista palvelua TE-toimistossa. Ihan elämänmakuisia keskusteluja on käyty ja mietitty ratkaisuja tilanteisiin. Työkin lopulta löytyi, siitä iso kiitos.

Vierailija
104/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on outoa, että varataan vaan aika kysymättä yhtään mitään ja jos sinne ei mene niin saa karenssin. Mullekin kilahti vaan puhelimeen tällainen viesti reilu viikko ennen tuota ajankohtaa.

"Hei! Sinulle on varattu aika työnhakukeskusteluun, työllistymissuunnitelman päivittäminen ke 14.2.25 klo 11.00"

Tuo on vain ehdotus. Pitää ilmoittaa, jos aika ei käy, niin sovitaan parempi aika. Ja voihan sitä vaikka sairastua siinä viikon mittaan, ettei pääse, vaikka olisi ollut menossakin. Älkää nyt olko ihan lampaita. 

Miksi se ei sitten ole ehdotuksen muodossa? Viestissä ei myöskään lukenut, että ajan voi siirtää. Aika vahvasti tuosta välittyi "minä määrään sinut tulemaan tänne x ajankohtana".

Vierailija
105/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli pääaineena tällä maisterille?

Tämä mies on karjalainen jonka mielestä suomalaiset ovat rasisteja. Oli jossain vakituisessa työssä vielä pari vuotta sitten, mitä lie tapahtunut kun on nyt työtön.

https://eurooppanuoret.fi/artikkelit/eurooppanuorten-paasihteeriksi-tuo…

Linkatut tekstit lukemalla en ihmettele hetkeäkään jos työllistyminen on haastavaa.

Vierailija
106/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lmoitin työkkäriin että joudun leikkaukseen. Ilmoitin siitä viikkoa ennen ja silti sain karenssin kun en mennyt tapaamiseen. Sitten ne väitti että olen työkyvytön kun jalka leikattiin ja minun olisi pitänyt mennä kuntoutavaan työhön.

Etkös sä ollu työkyvytön sen leikkauksen jälkeen, vai luomiko siitä jalasta poistettiin? 

Vierailija
107/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullit on tulossa eli vientialoilta loppuu työpaikkoja.

3 lapsen isä saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Vierailija
108/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos USA

No, ei kai vientialoilla työskentelevillä omistusasuntoja ole.

Vierailija
109/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se maisteri mitään lappua kaulassaan kanna: OLEN TYÖTÖN

Jos kantaa, niin kyllä saa ihan itse itseään syyttää 

Vierailija
110/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset pitävät vihan sisällään; muualla palaisivat tällaisella kohtelulla jo autot kaduilla.

Minkälaisella kohtelulla? Avaisitko hieman 

Vierailija
111/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä töihin jos ketuttaa pienet tuet

Vierailija
112/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vaikuttamaan, että kansalaispalkka on ainoa ulospääsy yhteiskunnan tilanteesta. Jokaiselle kuukausittain maksettava summa, joka korvaa KAIKKI muut yhteiskunnan rahalliset tuet ja etuudet. Kansalaispalkan päälle sitten jokainen saisi tienata mitä haluaa ja pystyy. Tämä lopettaisi esim. työttömien kyykyttämisen kokonaan.

Vierailija
113/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina saanut ystävällistä ja asiallista palvelua TE-toimistossa. Ihan elämänmakuisia keskusteluja on käyty ja mietitty ratkaisuja tilanteisiin. Työkin lopulta löytyi, siitä iso kiitos.

Mulla on myös pelkkää hyvää sanottavaa siitä henkilöstä, joka sieltä joskus soittaa. 

Minkälaisia nämä työttömät ovat, jotka saavat jossain mystisessä paikassa muka huonoa kohtelua? Ottaako filosofian maisteri jotkut nimettömät nettikeskustelut henkilökohtaisesti? Sittenhän filosofian koulutus on hänellä mennyt täysin hukkaan, jos ei ymmärrä etteivät keskustelut ole kehenkään henkilökohtaisesti kohdistettuja 

Vierailija
114/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työkkärin virkailija voisi tietää, että työttömällä on kehitysvamma, jos ei ole diagnoosia?

Lääkärit ja terveydenhoitajat ovat jättäneet diagnoosit tekemättä.

Se on vaan laiska koulussa. Tulee vähän huonoja numeroita.

Yhdelläkään opettajalla ei raksuta, että hetkinen voisikohan......

Jokaiselle suomalaiselle ei voi keksiä diagnoosia, vaikka se nyt niin kovasti muotia onkin 

Vierailija
115/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa vaikuttamaan, että kansalaispalkka on ainoa ulospääsy yhteiskunnan tilanteesta. Jokaiselle kuukausittain maksettava summa, joka korvaa KAIKKI muut yhteiskunnan rahalliset tuet ja etuudet. Kansalaispalkan päälle sitten jokainen saisi tienata mitä haluaa ja pystyy. Tämä lopettaisi esim. työttömien kyykyttämisen kokonaan.

Haaveilet siis sellaisesta tilanteesta, missä sun ei tarvitsisis enää koskaan miettiä työntekoa, rahaa vaan lopsahtelisi seinästä tilille yhtään mitään tekemättä. Kenen ajattelit maksavan sulle siitä?

Vierailija
116/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki maisterille: ei sinun tarvitse välittää pätkääkään muiden mielipiteistä. Toki joudut vaihtamaan koko kontaktipiirisi kun nykyinen on omassa kuplassaan ja sinä sen ulkopuolella mutta elämä on.

Vierailija
117/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä huomannut että kenelläkään olisi mitään työttömiä vastaan. Omassa päässä ne tuollaiset ongelmat on

Vierailija
118/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilet siis sellaisesta tilanteesta, missä sun ei tarvitsisis enää koskaan miettiä työntekoa, rahaa vaan lopsahtelisi seinästä tilille yhtään mitään tekemättä. Kenen ajattelit maksavan sulle siitä?

Miten ratkaistaan tämä nykyinen ongelma, että kaikki halukkaat eivät voi työllistyä? Kiusaamalla työttömiä entistä enemmän?

Vierailija
119/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan omalta työttömyysajalta juuri sen, että kaikki aika, jonka käytin TE-asioiden hoitamiseen, oli turhaa ja turhauttavaa. Oli myös nöyryyttävää joutua pakotetuksi typerään infotilaisuuteen, josta ei ollut yhtikäs mitään hyötyä. En tarvinnut sellaista tukea. Osasin etsiä töitä itsekin. Puolen vuoden työttömyyden jälkeen onnistuinkin saamaan työpaikan. Mutta TE-ihmisistä oli sitä ennen vain haittaa ja mielipahaa. Antaisivat ihmisten olla rauhassa. Ei työtön kaipaa nöyryyttämistä.

Sinä ja 65 tykkääjääsi, kannattaa tehdä tuosta ajatuksesta bisnes. Kukaan ei ole ennen keksinyt keinoa miten erottaa kaikista työttömistä juuri ne joille te-asioiden hoitaminen on turhaa ja turhauttavaa sekä osaavat löytää töitä itsekin. On toki järjetöntä rahan ja resurssien tuh

Olin viime vuoden lopulla "työllistymis kurssilla," jossa kahta lukuunottamatta vaikuttivat todella työhaluisilta, ja toinen noista "työhaluttomista" oli kurssin päätteeksi muuttanut mieltään ja taisi hakeutua lumityöntekijäksi, eli ei ole tainnut paljoa töitä tehdä. Kurssin vetäjät kyllä tiesivät kertoa, että niitä hakemuksia tulee halutuimpiin työpaikkoihin satoja, mutta painostusta kyllä tuli. Väittivät, että edelliseltä vastaavalta kurssilta yli puolen työllistyneen. Varmuudella tiedän vain, että meidän kurssilta yksi pääsi työkokeiluun.

Noille kursseille pakotetaan porukkaa joka on vasta jäänyt työttömiksi ja jotka työllistyisi joka tapauksessa muutenkin kohta alalleen taas. Ja sitten työkkäri laskee kurssin ansioiksi sen, että nää työllistyy lähellä kurssia. 

En kyllä omallani aikanaan nähnyt kuin yhden jota ei työnteko kiinnostanut mutta sillä olikin ongelmia ilmeisesti lain kanssa ja muutenkin vähän erikoiset ja rauhattomat jutut. Ja se katosi kurssilta parin päivän jälkeen.

Vierailija
120/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisella kohtelulla? Avaisitko hieman 

Älä viitsi heittäytyä tyhmäksi. Vai eikö sinulla ole kykyä empatiaan? Jos sinun asiasi ovatkin hyvin, kaikki muut eivät välttämättä ole yhtä onnekkaita. Miksi kiistät toisten oikeuden tuntea ja purkaa negatiivisia tuntemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi