Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: työtön filosofian maisteri: -se jatkuva nöyryytys ja alentuvuus, jota työttömänä kohtaa, on täysin sietämätöntä

Vierailija
26.02.2025 |

Ihmisarvoisen kohtelun ei pitäisi olla työstä kiinni, mutta sitä se todellakin on, työtön maisteri avautuu

-Tuntemattomat ihmiset kokevat asiakseen kertoa, kuinka sinun tulisi ottaa itseäsi niskasta kiinni. Hallitus leikkaa ihmisiä kilometritehtaalle, ja päälle valtiovarainministeri naljailee, että kuritukset kohdistuvat vain niihin, jotka voivat tehdä tilanteelleen jotain, työtön maisteri pukahtaa

-Työtöntä ei kunnioita kukaan. Työllisyyspalveluiden silmissä olet ongelma, jota on valvottava ja patistettava kuukausittain. Sinulle annetaan kaavamaisia tehtäviä ja määrätään tapaamisaikoja kysymättä aikatauluistasi, työtön maisteri harmittelee

-Jos et ilmesty paikalle sinulle määrättyyn aikaan kuin vanki, sinua rangaistaan. Oletus on, että työttömänä sinulla ei ole suunnitelmia eikä muuta elämää ja aikasi on vapaasti käytettävissä, työtön maisteri laukoo

Kommentit (322)

Vierailija
41/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli pääaineena tällä maisterille?

Kirkkoslaavi varmaan.

Jos näin olisi,hän olisi töissä (vähintäänkin vapaaehtoisessa palkattomassa iltapäiväkerhon pyörityksessä) Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa, mutta koska näin ei ole, en usko, että kyse on mistään uskonnollisuuteen liittyvästä tutkinnosta. Jos olisi jokin todellinen asiantuntemus,kuten vaikkapa Teemu Keskisarjalla, tuo työtön maisterihan kirjoittelisi kirjoja,pitäisi luentoja,tekisi youtube-videoita ja levittäisi valtavaa tietämystään ilmaiseksi somealustoilla,mutta ei-hän on päättänyt kirjoittaa mielipidekirjoituksen ja itkeä julmaa kohtaloaan.

Vierailija
42/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on outoa, että varataan vaan aika kysymättä yhtään mitään ja jos sinne ei mene niin saa karenssin. Mullekin kilahti vaan puhelimeen tällainen viesti reilu viikko ennen tuota ajankohtaa.

"Hei! Sinulle on varattu aika työnhakukeskusteluun, työllistymissuunnitelman päivittäminen ke 14.2.25 klo 11.00"

Jaa, me sovitaan yhdessä aika omavalmentajan kanssa. Yrittää soittaa mulle ja jos en vastaa tai ehdi soittaa, laittaa viestii ja kysyy millon kävis ja katotaan sit sopiva aika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on outoa, että varataan vaan aika kysymättä yhtään mitään ja jos sinne ei mene niin saa karenssin. Mullekin kilahti vaan puhelimeen tällainen viesti reilu viikko ennen tuota ajankohtaa.

"Hei! Sinulle on varattu aika työnhakukeskusteluun, työllistymissuunnitelman päivittäminen ke 14.2.25 klo 11.00"

Minä sain myös tällaisen tekstiviestin. Siinä kyllä oli myös ohjeet ajan vaihtamiseen jos ehdotettu Biden aika ei sovi.

Vierailija
44/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän toi bideni tohon pomppasi

Vierailija
45/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia. 

Tyhmää vastakkainasettelua. Maisteri käyttää monta vuotta elämästään sinnitellen opiskelijana samalla kun duunari jo tienaa. Ei ole enää syytä kateuteen. Sitä paitsi kaikki voivat päästä maistereiksi opiskelemalla tarpeeksi. Tarvitaan vain tahdonvoimaa, normaali äly riittää yliopistossa.

Vierailija
46/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkoslaavi varmaan.

Jos näin olisi,hän olisi töissä (vähintäänkin vapaaehtoisessa palkattomassa iltapäiväkerhon pyörityksessä) Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa, mutta koska näin ei ole, en usko, että kyse on mistään uskonnollisuuteen liittyvästä tutkinnosta. Jos olisi jokin todellinen asiantuntemus,kuten vaikkapa Teemu Keskisarjalla, tuo työtön maisterihan kirjoittelisi kirjoja,pitäisi luentoja,tekisi youtube-videoita ja levittäisi valtavaa tietämystään ilmaiseksi somealustoilla,mutta ei-hän on päättänyt kirjoittaa mielipidekirjoituksen ja itkeä julmaa kohtaloaan.

Nyt ei trolli tiedä, ettei työttömänä saa kirjoittaa kirjoja tai tehdä mitään somea. Se katsotaan heti yrittäjyydeksi tai omassa työssä työllistymiseksi.

Vierailija
47/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, mä olen immuuni. Kun on opiskellut sekä ylenkatsotun duunariammatin että ylenkatsotun akateemisen tutkinnon, ei joku työttömyys tunnu enää missään. Aina on joku perskärpänen, jota närästää, sellaisia ihmiset ovat. Turha niillä on päätäään vaivata. Mulla on kyllä aina ollut tosi mukava te-virkailija ja molemminpuolinen yhteisymmärrys.

Vierailija
48/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt vuoden työttömänä ollut pitkäaikaistyötön enkä tunnu kelpaavan oikein minnekään. En kuitenkaan koe et mua mitenkään nöyryytettäs tai alistettais. Haen töitä mitä haen ja omavalmentaja soittelee aina välillä. Seuraavaksi katsotaan yhdessä löytyskö joku täsmäkoulutus mulle. 

Mä nyt tietty muutenkin olen vähän kovanahkainen, välinpitämätön enkä jaksa loukkaantua siitä jos joku toinen on idiootti. 

Tää nyt on tätä. Toki nämä hallituksen ja edeltäjien työttömien kyykytys byrokratiat on melko perseestäja turhia, mut mitäpä sitäkään itkemään. Elelen omaa elämääni, treenailen, kirjoitan kirjaa ja haen töitä. 

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. 

Älä vaan kerro työkkärissä kirjoittavasi kirjaa. Tuet lähtee heti!

Vierailija
49/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hellanlettas sentään,että onko ihan maisteris-ihminen päässyt maistamaan ala-arvoisemman kansanosan jokapäiväistä todellisuutta,sitä pientä jäävuorenhuippua,jota työttömän elämä on? Toivottavasti menettää asuntonsa ja saa vi..n pitkän karenssin,jotta pääsee näkemään vielä muutakin mukavaa. Ehkä joku pitkäaikaissairaus,väkivaltarikoksen kohteeksi joutuminen tai traumatisoituminen viranomaisten toiminnnan seurauksena tekisi tuolle etuoikeutettua elämää eläneelle myös hyvää-sehän on oppia ikä kaikki ja maisteri kun on,niin varmasti olisi oppiläksystään vain onnellinen. Katsotaan,kauanko menee,että alkaa lasolit maistua ja rantojen miesten seura houkuttaa. Kovin ovat heikkoja nämä uus-työttömät,heti ollaan itkemässä kun vähän tulee v..lua virkanilkiltä,mutta ei osata pyytää anteeksi omaa aiempaa kylmää suhtautumista "laiskoihin" köyhiin,joiden pitäisi vain "mennä töihin". Pthyi!

Sun kirjoituksesi kertoo itsestäsi ja rumasta kateudestasi akateemista ihmistä kohtaan. Maisteri on nykyisin ihan perustutkinto kuten yo-tutkinto oli ennen. Maisterin tutkinnon tekeminen tosin kestää varsin kauan, joten se on taloudellisesti iso riski ja siksikin on tyhmää kantaa kaunaa työttömille maistereille, jotka menettävät siten tavallaan sijoituksensa.

Vierailija
50/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt vuoden työttömänä ollut pitkäaikaistyötön enkä tunnu kelpaavan oikein minnekään. En kuitenkaan koe et mua mitenkään nöyryytettäs tai alistettais. Haen töitä mitä haen ja omavalmentaja soittelee aina välillä. Seuraavaksi katsotaan yhdessä löytyskö joku täsmäkoulutus mulle. 

Mä nyt tietty muutenkin olen vähän kovanahkainen, välinpitämätön enkä jaksa loukkaantua siitä jos joku toinen on idiootti. 

Tää nyt on tätä. Toki nämä hallituksen ja edeltäjien työttömien kyykytys byrokratiat on melko perseestäja turhia, mut mitäpä sitäkään itkemään. Elelen omaa elämääni, treenailen, kirjoitan kirjaa ja haen töitä. 

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. 

Älä vaan erehdy kertomaan, että kirjoitat kirjaa, jos haluat pitää työttömyystukesi.

Sehän riippuu täysin aiheesta,josta kirjoittaa. Minä kirjoitan kokemuksistani 20-30 vuoden ajalta lastensuojelun ja sotelaisten kynsissä,vakavista rikoksista,joiden seurauksena meni koko elämä viemäriin. Ei ole tullut nokankoputtamista,vaan hyssyttelyä ja per s een nuolentaa,juristi piti siitä huolen-pelko pitää virkanilkit kuuliaisina. Ihmisoikeusrikokset,jotka on kohdannut ja joista sinulla on kivenkovat näytöt,voi nykyään tuoda ilmi vain,jos per se kestää raastuvan vuosikausien ajan tai sitten kirjoitat paljastuskirjan.Nostakoot tekaistuja kunnianloukkaussyytteitä,sillä ei ole mitään merkitystä kaiken elämässään jo menettäneelle.Kuinka moni kuitenkaan on vielä samassa pisteessä,kuin minä? Omakustanne on näissä tapuksissa  tosin ainoa vaihtoehto,sillä mikään kustantamo Suomessa ei totuutta tästä valtiosta ja viranomaiskorruptiosta julkaise. Onneksi on some-toista oli ennen 00-lukua.

Vierailija
51/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia. 

No duunari voi myös kirjoittaa omista kokemuksistaan. Useimmat niistä, jotka avautuvat kokemastaan julkisesti ja omalla nimellä, taitavat olla korkeakoulutettuja.

No, kun kaikki ovat aina tienneet, että työkkärissä kyykytetään. Vain korkeakoulututet urputtavat siitä julkisesti.

Hyvä, että edes he. Ihan aiheesta "urputtavat".

Vain korkeakouluteille asia on voinut tulla yllätyksenä.

Vierailija
52/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministinen yhteiskunta-analyysi

Vierailija
53/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hellanlettas sentään,että onko ihan maisteris-ihminen päässyt maistamaan ala-arvoisemman kansanosan jokapäiväistä todellisuutta,sitä pientä jäävuorenhuippua,jota työttömän elämä on? Toivottavasti menettää asuntonsa ja saa vi..n pitkän karenssin,jotta pääsee näkemään vielä muutakin mukavaa. Ehkä joku pitkäaikaissairaus,väkivaltarikoksen kohteeksi joutuminen tai traumatisoituminen viranomaisten toiminnnan seurauksena tekisi tuolle etuoikeutettua elämää eläneelle myös hyvää-sehän on oppia ikä kaikki ja maisteri kun on,niin varmasti olisi oppiläksystään vain onnellinen. Katsotaan,kauanko menee,että alkaa lasolit maistua ja rantojen miesten seura houkuttaa. Kovin ovat heikkoja nämä uus-työttömät,heti ollaan itkemässä kun vähän tulee v..lua virkanilkiltä,mutta ei osata pyytää anteeksi omaa aiempaa kylmää suhtautumista "laiskoihin" köyhiin,joiden pitäisi vain "mennä töihin". Pthyi!

Mikä on ongelma? ihan sama kuka kertoo nöyryyttävistä kokemuksista se kohtelu on kurjaa jokaiselle. Ja ehkä tämmöset insinöörit/maisterit osaa kertoa paremmin kun taas duunari laukoo suorat sanat te-kantturoiden kohtelusta niin ihmisten on vaikea ymmärtää. Minäkin manaan ne sadistiset paskaläjät alimpaan helvettiin ja ympärillä olevat ihmiset ei ymmärrä miksi minä ilmaisen asiani niin.

t.duunaritausta

Vierailija
54/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkoslaavi varmaan.

Nyt ei trolli tiedä, ettei työttömänä saa kirjoittaa kirjoja tai tehdä mitään somea. Se katsotaan heti yr

Eikä Suomessa myöskään saa syödä yhtä leikkelettä enempää. Suomess on hyvin selkeästi kerrottu mitä saa tehdä ja mitä ei. On lottovoitto syntyä Suomeen.

Vierailija
55/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

fuck yes !totta koko artikkeli. mun mielestä se työttömien alentava kohtelu ja yleensä köyhien, on sairasta ja demonista pahuutta. siis pahuutta. ei auta ketään huono kohtelu.

kannustus, avustukset sekä talous että koulutusvaihtoehdot, auttais paremmin ja vaikka työpaikka tutustumiskäynnit.mitä työtä esim.tehtaissa olis tarjolla. tämä olis järkevää. ei pahuus,ei haukkuminen ei narsistinen henkinen väkivalta jota virastoissa tarjoillaan.

Vierailija
56/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt ei trolli tiedä, ettei työttömänä saa kirjoittaa kirjoja tai tehdä mitään somea. Se katsotaan heti yrittäjyydeksi tai omassa työssä työllistymiseksi."

En ole trolli ja omalta osaltani tiedän,että ne asiat,joita käsittelen,eivät tule poikimaan minkäänlaisia seurauksia.Miksi? Siksi,että paljastan asioita,joista harvempi ihminen on edes tietoinen,mutta joista viranomaiset todellakin joutuvat itse rikosoikeudelliseen vastuuseen,jos minut haluavat haastaa oikeuteen.Kyseessä monia johtavia esimiehiä eri tahoilta,jotka käyttivät asemaansa tuhotakseen yksilön,joka ei alistunut tiettyihin laittomiin vaatimuksiin. Siksi olen vapaa sanomaan ja tekemään aivan mitä tahdon. Edes työhkemuksia ei tarvitse lähetellä, ei mitään selvityksiä antaa ja rahaa tulee automaationa. En myöskään toisaalta ole riippuvainen sosiaalihu ori en armopaloista,vaikka kärsimyskorvaukset evättäisiin-ymmärrätkö mitä siitä seuraa,jos ihmiseltä viedään kaikki? Sinä et ehkä ymmärrä,mutta virassaan työskentelevät kyllä todella syvällisesti käsittävät,mistä puhun. Asia ja tilanne on toki toinen heille,joilla ei ole vielä käsitystä siitä,mikä Suomen valtio todella on.

Vierailija
57/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun kirjoituksesi kertoo itsestäsi ja rumasta kateudestasi akateemista ihmistä kohtaan. Maisteri on nykyisin ihan perustutkinto kuten yo-tutkinto oli ennen. Maisterin tutkinnon tekeminen tosin kestää varsin kauan, joten se on taloudellisesti iso riski ja siksikin on tyhmää kantaa kaunaa työttömille maistereille, jotka menettävät siten tavallaan sijoituksensa."

Ja sinun kirjoituksesi ei kerro mistään mitään. Miksi kuvittelet minun olevan kateellinen ihmiselle, joka ei todellisuudessa tiedä elämästä selvästikään mitään ja itkee jossain yleisönosastolla,kuinka häntä nyt niin kaltoin kohdellaan? Oletko kuullut ivasta tai ironiasta? Jos olisit älykäs,olisit osannut käyttää sanaa "halveksunta" mutta kaikille ei kauhalla anneta. 

Vierailija
58/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinen yhteiskunta-analyysi

Jos tämä on totta,niin eipä yllätä. Touche! Itke maisteri,itke. Sinun kannattamasi sosiaalipolitiikka ei sitten tosielämässä ollutkaan niin kaunista,kuin kuvittelit? Hahhahhaahaaa..

Vierailija
59/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain ehdotus. Pitää ilmoittaa, jos aika ei käy, niin sovitaan parempi aika. Ja voihan sitä vaikka sairastua siinä viikon mittaan, ettei pääse, vaikka olisi ollut menossakin. Älkää nyt olko ihan lampaita. 

Vierailija
60/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin totta. Miten kelpasin työelämään vuodesta 1989 vuoteen 2024? Nyt en kelpaa enää mihinkään minne olen hakenut. Ainut syy minkä keksin on ikäni joka on yli 50.

Osaamisesi on jäänyt vuoteen 1989. Ei työnantajia kiinnosta ikäsi.

Huomaa kyllä että sinä et ole tehnyt päivääkään töitä. Millään alalla ei ole mahdollista tehdä pitkää työuraa 80-luvun osaamisella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme