HS: työtön filosofian maisteri: -se jatkuva nöyryytys ja alentuvuus, jota työttömänä kohtaa, on täysin sietämätöntä
Ihmisarvoisen kohtelun ei pitäisi olla työstä kiinni, mutta sitä se todellakin on, työtön maisteri avautuu
-Tuntemattomat ihmiset kokevat asiakseen kertoa, kuinka sinun tulisi ottaa itseäsi niskasta kiinni. Hallitus leikkaa ihmisiä kilometritehtaalle, ja päälle valtiovarainministeri naljailee, että kuritukset kohdistuvat vain niihin, jotka voivat tehdä tilanteelleen jotain, työtön maisteri pukahtaa
-Työtöntä ei kunnioita kukaan. Työllisyyspalveluiden silmissä olet ongelma, jota on valvottava ja patistettava kuukausittain. Sinulle annetaan kaavamaisia tehtäviä ja määrätään tapaamisaikoja kysymättä aikatauluistasi, työtön maisteri harmittelee
-Jos et ilmesty paikalle sinulle määrättyyn aikaan kuin vanki, sinua rangaistaan. Oletus on, että työttömänä sinulla ei ole suunnitelmia eikä muuta elämää ja aikasi on vapaasti käytettävissä, työtön maisteri laukoo
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli pääaineena tällä maisterille?
Kirkkoslaavi varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia.
No duunari voi myös kirjoittaa omista kokemuksistaan. Useimmat niistä, jotka avautuvat kokemastaan julkisesti ja omalla nimellä, taitavat olla korkeakoulutettuja.
No, kun kaikki ovat aina tienneet, että työkkärissä kyykytetään. Vain korkeakoulututet urputtavat siitä julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies on karjalainen jonka mielestä suomalaiset ovat rasisteja. Oli jossain vakituisessa työssä vielä pari vuotta sitten, mitä lie tapahtunut kun on nyt työtön.
https://eurooppanuoret.fi/artikkelit/eurooppanuorten-paasihteeriksi-tuo…
Tuokin hippikortlnki leirille!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt vuoden työttömänä ollut pitkäaikaistyötön enkä tunnu kelpaavan oikein minnekään. En kuitenkaan koe et mua mitenkään nöyryytettäs tai alistettais. Haen töitä mitä haen ja omavalmentaja soittelee aina välillä. Seuraavaksi katsotaan yhdessä löytyskö joku täsmäkoulutus mulle.
Mä nyt tietty muutenkin olen vähän kovanahkainen, välinpitämätön enkä jaksa loukkaantua siitä jos joku toinen on idiootti.
Tää nyt on tätä. Toki nämä hallituksen ja edeltäjien työttömien kyykytys byrokratiat on melko perseestäja turhia, mut mitäpä sitäkään itkemään. Elelen omaa elämääni, treenailen, kirjoitan kirjaa ja haen töitä.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Älä vaan erehdy kertomaan, että kirjoitat kirjaa, jos haluat pitää työttömyystukesi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt vuoden työttömänä ollut pitkäaikaistyötön enkä tunnu kelpaavan oikein minnekään. En kuitenkaan koe et mua mitenkään nöyryytettäs tai alistettais. Haen töitä mitä haen ja omavalmentaja soittelee aina välillä. Seuraavaksi katsotaan yhdessä löytyskö joku täsmäkoulutus mulle.
Mä nyt tietty muutenkin olen vähän kovanahkainen, välinpitämätön enkä jaksa loukkaantua siitä jos joku toinen on idiootti.
Tää nyt on tätä. Toki nämä hallituksen ja edeltäjien työttömien kyykytys byrokratiat on melko perseestäja turhia, mut mitäpä sitäkään itkemään. Elelen omaa elämääni, treenailen, kirjoitan kirjaa ja haen töitä.
Älä silti mainitse ääneen, että kirjoitat työttömänä kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia.
No duunari voi myös kirjoittaa omista kokemuksistaan. Useimmat niistä, jotka avautuvat kokemastaan julkisesti ja omalla nimellä, taitavat olla korkeakoulutettuja.
No, kun kaikki ovat aina tienneet, että työkkärissä kyykytetään. Vain korkeakoulututet urputtavat siitä julkisesti.
Hyvä, että edes he. Ihan aiheesta "urputtavat".
Olen itse ollut byrokraattien kyykytettävänä. Pientä valoa on tunnelin päässä, että sain pätkätyön, mutta on ollut raskassoutuista, kun olen ollut peukalon alla. Nytkin joudun kuumeessa hakemaan sairaslomatodistuksen, koska jos käy niin, etten tule asap terveeksi, joudun maksamaan tukia takaisin, kun opintopisteet eivät täyty. Vielä ei ole onneksi koeviikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin totta. Miten kelpasin työelämään vuodesta 1989 vuoteen 2024? Nyt en kelpaa enää mihinkään minne olen hakenut. Ainut syy minkä keksin on ikäni joka on yli 50.
Osaamisesi on jäänyt vuoteen 1989. Ei työnantajia kiinnosta ikäsi.
Missähän työssä on ollut vuonna 2024 mahdollista työskennellä vuoden 1989 osaamisella?
Aika monessa. Käydään vaan työnantajan pakottamat koulutukset. Kolmekymppiset opiskelevat jatkuvasti lisää ja kouluttautuvat omalla ajalla toisin kuin viisikymppiset. Tästä se johtuu eikä iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin totta. Miten kelpasin työelämään vuodesta 1989 vuoteen 2024? Nyt en kelpaa enää mihinkään minne olen hakenut. Ainut syy minkä keksin on ikäni joka on yli 50.
Missähän työssä on ollut vuonna 2024 mahdollista työskennellä vuoden 1989 osaamisella?
Aika monessa. Käydään vaan työnantajan pakottamat koulutukset. Kolmekymppiset opiskelevat jatkuvasti lisää ja kouluttautuvat omalla ajalla toisin kuin viisikymppiset. Tästä se johtuu eikä iästä.
"Johtuu iästä ja ei johdu iästä." Sekavaa ikärasismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsö! Etkö sinä tiedä,etteivät duunareitten ja tavallisten ihmisten mielipiteet ja kokemukset,jotka ovat moninkertaisesti tuon maisterin kokemuksia karmeampia, koskaan läpäise uutiskynnystä saati julkaisuseulaa? Kuinka yksinkertainen olet kuvitellessasi,että täällä olisi jokin tasa-arvo siinä,kenen kokemukset ja ääni pääsevät esiin ja keiden ei? Katso nyt vaikka aluksi tämänkin palstan sensuuria,niin saat jotain pientä makua siitä,kuka pääsee ääneen ja kuka ei. Kirjoitus julkaistiin vain ja ainoastaan siksi, että kirjoittaja on maisteri,eli korkeakoulutettu ja todennäköisesti kannattaa ko.median poliittista linjaa enemmän,kuin persvakoduunari tai iki-työtön,jota ovat sosialistit potkineet päähän vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
jaxuhaleja maisterille.
Joihinkin iskee kummallinen viha tai alemmuuskompleksi, kun jollakulla on akateeminen tutkinto.
Minustakin on outoa, että varataan vaan aika kysymättä yhtään mitään ja jos sinne ei mene niin saa karenssin. Mullekin kilahti vaan puhelimeen tällainen viesti reilu viikko ennen tuota ajankohtaa.
"Hei! Sinulle on varattu aika työnhakukeskusteluun, työllistymissuunnitelman päivittäminen ke 14.2.25 klo 11.00"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiolingvistiikka.
Suomeksi,kiitos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Johtuu iästä ja ei johdu iästä." Sekavaa ikärasismia.
On niin paljon helpompi syyttää ikää, johon ei voi vaikuttaa, kuin omia valintoja. Töiden jälkeen sohvalle netflixiä töllöttämään sen sijaan, että opiskelisi jotain fiksua. Sitten kun työt lähtee alta eikä uutta saa, niin vika on aina hallituksessa tai vastaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on outoa, että varataan vaan aika kysymättä yhtään mitään ja jos sinne ei mene niin saa karenssin. Mullekin kilahti vaan puhelimeen tällainen viesti reilu viikko ennen tuota ajankohtaa.
"Hei! Sinulle on varattu aika työnhakukeskusteluun, työllistymissuunnitelman päivittäminen ke 14.2.25 klo 11.00"
Työtön on automaattisesti alamainen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä sitten kerro työkkärissä, että kirjoitat kirjaa! Siitä tulee hyvin pian lausunto päätoimisesta yrittäjyydestä (kirjailija) ja ulos työttömyysturvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vuodesta 1989 on 35 vuotta aikaa. Se on jo sen mittaluokan ajanjakso, että eiköhän ne viisikymppisetkin ole ehtineet siinä ajassa opettelemaan yhden jos toisenkin uuden asian ja toimintatavan työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiolingvistiikka.
Suomeksi,kiitos?
Varmaankin kielen käyttämistä yhteiskunnassa.