Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: työtön filosofian maisteri: -se jatkuva nöyryytys ja alentuvuus, jota työttömänä kohtaa, on täysin sietämätöntä

Vierailija
26.02.2025 |

Ihmisarvoisen kohtelun ei pitäisi olla työstä kiinni, mutta sitä se todellakin on, työtön maisteri avautuu

-Tuntemattomat ihmiset kokevat asiakseen kertoa, kuinka sinun tulisi ottaa itseäsi niskasta kiinni. Hallitus leikkaa ihmisiä kilometritehtaalle, ja päälle valtiovarainministeri naljailee, että kuritukset kohdistuvat vain niihin, jotka voivat tehdä tilanteelleen jotain, työtön maisteri pukahtaa

-Työtöntä ei kunnioita kukaan. Työllisyyspalveluiden silmissä olet ongelma, jota on valvottava ja patistettava kuukausittain. Sinulle annetaan kaavamaisia tehtäviä ja määrätään tapaamisaikoja kysymättä aikatauluistasi, työtön maisteri harmittelee

-Jos et ilmesty paikalle sinulle määrättyyn aikaan kuin vanki, sinua rangaistaan. Oletus on, että työttömänä sinulla ei ole suunnitelmia eikä muuta elämää ja aikasi on vapaasti käytettävissä, työtön maisteri laukoo

Kommentit (322)

Vierailija
1/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyyspalveluiden käyttö on ihan vapaaehtoista. Ei niihin kukaan pakota.

Vierailija
2/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli pääaineena tällä maisterille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki aina voi mennä töihin

Vierailija
4/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki aina voi mennä töihin

Toki hakea voi ja pitääkin - jopa useammin kuin työkkärin määräämä minimi. Mutta ylläri olisi jos saisi kutsun haistatteluun. 

Vierailija
5/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia. 

Vierailija
6/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omalta työttömyysajalta juuri sen, että kaikki aika, jonka käytin TE-asioiden hoitamiseen, oli turhaa ja turhauttavaa. Oli myös nöyryyttävää joutua pakotetuksi typerään infotilaisuuteen, josta ei ollut yhtikäs mitään hyötyä. En tarvinnut sellaista tukea. Osasin etsiä töitä itsekin. Puolen vuoden työttömyyden jälkeen onnistuinkin saamaan työpaikan. Mutta TE-ihmisistä oli sitä ennen vain haittaa ja mielipahaa. Antaisivat ihmisten olla rauhassa. Ei työtön kaipaa nöyryyttämistä.

Vierailija
7/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta. Miten kelpasin työelämään vuodesta 1989 vuoteen 2024? Nyt en kelpaa enää mihinkään minne olen hakenut. Ainut syy minkä keksin on ikäni joka on yli 50.

Vierailija
8/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä tuon mielipidekirjoittajan kanssa.

Vierailija
9/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin totta. Miten kelpasin työelämään vuodesta 1989 vuoteen 2024? Nyt en kelpaa enää mihinkään minne olen hakenut. Ainut syy minkä keksin on ikäni joka on yli 50.

Osaamisesi on jäänyt vuoteen 1989. Ei työnantajia kiinnosta ikäsi.

Vierailija
10/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mies on karjalainen jonka mielestä suomalaiset ovat rasisteja. Oli jossain vakituisessa työssä vielä pari vuotta sitten, mitä lie tapahtunut kun on nyt työtön.

https://eurooppanuoret.fi/artikkelit/eurooppanuorten-paasihteeriksi-tuo…

Vierailija
11/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia. 

No duunari voi myös kirjoittaa omista kokemuksistaan. Useimmat niistä, jotka avautuvat kokemastaan julkisesti ja omalla nimellä, taitavat olla korkeakoulutettuja.

Vierailija
12/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on paskainen loppu.

Vierailija
13/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hallitukset haluavat pidentää työuria, mutta yksikään hallitus ei tee mitään ikäsyrjinnän poistamiseksi.

Vierailija
14/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiolingvistiikka.

Vierailija
15/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kehtaat väittää tuntemattomalle ja asiaa tuntematta noin?

Vierailija
16/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden virkailijoiden kanssa jutellessa alkaa tuntua, että heidän mielestään on suurikin ihme, että olen ennen tätä työttömyyden aiheuttamaa "avuttomuuttani" todella työskennellyt ennen työttömäksi jäämistä yli 20 vuotta ilman mitään katkosta.

Vierailija
17/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jäänyt sillä olen suorittanut työn lomassa kaksi uutta tutkintoa. Tottakai ikä vaikuttaa, luullaan että kaikki yli 50 vuotiaat on toinen jalka haudassa. 

Vierailija
18/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mies on karjalainen jonka mielestä suomalaiset ovat rasisteja. Oli jossain vakituisessa työssä vielä pari vuotta sitten, mitä lie tapahtunut kun on nyt työtön.

https://eurooppanuoret.fi/artikkelit/eurooppanuorten-paasihteeriksi-tuo…

https://yle.fi/a/3-10786073

Vierailija
19/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän työssä on ollut vuonna 2024 mahdollista työskennellä vuoden 1989 osaamisella?

Vierailija
20/322 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden virkailijoiden kanssa jutellessa alkaa tuntua, että heidän mielestään on suurikin ihme, että olen ennen tätä työttömyyden aiheuttamaa "avuttomuuttani" todella työskennellyt ennen työttömäksi jäämistä yli 20 vuotta ilman mitään katkosta.

TE-väki elää omassa kuplassaan ihan niin kuin päättäjät, joilla ei ole omakohtaista kokemusta työttömyydestä. Tuollaisissa kuplissa muodostuu helposti käsitys omasta kaikkitietävyydestä ja työttömistä paimennettavana ja kepitettävänä massana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi