Remppa vai muutto 2025
Uusi kausi alkanut! Mitä ajatuksia heräs rempasta ja toisaalta taloista?
Katso lähetysajat : Remppa vai muutto Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (371)
Ylimitoitettu keittiön pakkosaareke on tämän kauden tepidarium!
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tykkään Markon tekeleistä. Ehkä jotkut ratkaisut on epäkäytännöllisiä, mutta onhan ne nättejä. On hän ammattilainen. Toki, isolla rahalla pelataan aina. Joskus Innon aikana jo katsoin, kun haki jotain 150 Euron tyynyjä ja 1000 Euron mattoa jne. Ei siinä olla köyhiä ja kipeitä, kun Marko on fiiliksensä mukaan etsii kamppeita.
Itse toivoisin kovin Huvilalle ja Huussille rinnakkaista "nyhjää tyhjästä" mökkiohjelmaa. Eli remppaohjelmaa, jossa vanhaa mökkiä fiksataan pienellä rahalla. H&H:ssa ne budjetithan on ihan tolkuttomia. Kalleimmat kuusinumeroisia. Tässä minun ohjelmassani remppabudjetit olisi alle 20 000 Euroa, mielummin 5000-10 000. Tavallaan vieras silmä katsoisi, mikä mökillä mättää eniten ja hyväksyttäisiin se, ettei vanhasta rötisköstä ja hoitamattomasta pihasta tule kerralla täydellistä vaan hyvällä silmällä otettaisiin ne kriittisimmät kohteet, raivattaisiin pois turhaa, kierrätettäisiin tava
Onhan se joku mökkiunelmia tms. jossa Nicke Lignell tekee just semmoista minisiistimistä ja sisustamista jonkun kanssa.
Huvilassa ja Huussissa on konkretiaa. Pihatöissä esim. ne Jutan pihan Altan laatat olivat kalliita ja asennukseen kuluu aikaa. Ja kaikki ne käsityövoimin ja koneella tehdyt kivipenkereet. Työkoneet, maanrakennus ja ihmistyötunnit maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Ylimitoitettu keittiön pakkosaareke on tämän kauden tepidarium!
Marko piirsi heille pohjapiirrokseen suuren saarekkeen. Oletatko, ettei pariskunta osannut tulkita, että saareke on suuri ja vie juurikin sen tilan minkä asennettuna vei. Tulee joistakin (ei sinun yllä) mielipiteistä sellainen mielikuva, että unohtuu formaatin kuvio siitä, että asuntoa rempataan ohjelmaan osallistujan tarpeisiin, eikä meidän katsojien. Rempatun keittiön kuvakulma oli valittu ilmeisesti tarkoituksella, jotta perheelle tärkeä ja toivottu uudistus tuli esiteltyä katsojille keskipisteenä. Itse olisin halunnut nähdä enemmän siitä minkälaisia kaappeja/laatikostoja saarekkeen sisus sisälsi. Kätevyys riippuu paljolti, siitä miten helppo säilytystiloista on ottaa/laittaa tavaraa.
Uusin Torkkelinmäen jakso Ruutu Plussan puolella:
Remppa oli kaunis, mutta avokeittiö ja olohuone oli sisustettu nurinkurisesti. Toki huonekalut on helppo pyöräyttää ympäri, mutta mikä järki oli sijoittaa sohva niin, että sohvalla istuessa tuijotetaan keittiötä? Ruokapöytä olisi voinut olla sohvan paikalla, ja sohva olisi voitu kääntää ehyttä seinää kohti, ja ehyelle seinälle TV. Perheellä kun näytti olevan telkkari, joten varmaan mieluummin sitä katsovat kuin keittiön kaappeja.
Vierailija kirjoitti:
Se uusi kiinteistönvälittäjä nainen kommentoi aina todella ikävään sävyyn niitä pariskuntia. "Kun mikään ei heille kelpaa" ja se äänensävy on sellainen ilkeä ja halventava. Jokaisessa jaksossa.
Juuri tähän minäkin olen kiinnittänyt huomiota! Todella ikävän kuuloinen ihminen. En ollut mikään Anne-fani, mutta ojasta allikkoon menivät tän valinnan kanssa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se uusi kiinteistönvälittäjä nainen kommentoi aina todella ikävään sävyyn niitä pariskuntia. "Kun mikään ei heille kelpaa" ja se äänensävy on sellainen ilkeä ja halventava. Jokaisessa jaksossa.
Juuri tähän minäkin olen kiinnittänyt huomiota! Todella ikävän kuuloinen ihminen. En ollut mikään Anne-fani, mutta ojasta allikkoon menivät tän valinnan kanssa....
Juuri tämä, käsittämätöntä käytöstä, en ainakaam haluaisi hänen asiakkaakseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä, käsittämätöntä käytöstä, en ainakaam haluaisi hänen asiakkaakseen!
Harmi, että otatte ohjelman roolitukset niin tosissanne ja päästätte kisakaverin tässä tilanteessa Ninalle "käsikirjoitetut" kommentit pilaamaan yhden parhaiden joukkoon kuuluvan ohjelman seuraamisen. Muistan kun oma jo iäkäs äitini katsoi tv:n mainoksia ja kertoi ylpeenä ostaneensa mainostettua puhdistuspulveria, kun sen sisältämä hankausaine ei pilaa pintoja. Yritin kuitenkin saada hänet ymmärtämään, että totuus voi olla aivan muuta, eikä kaikki myyntiä edistävät mainokset ole totta. Yritin, mutta tuskin onnistuin, siihen aikaan oli paljon helpompi höynäyttää ainakin hänen ikäisiä katsojia. Ohjelmassa on paljon leikinlaskua ja kilpailu voitosta kuuluu osana ohjelman juoneen. Tämä kokonaisuuteen sisällytetty asia on taatusti jo ennakkoon ollut osallistuvien pariskuntien tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Uusin Torkkelinmäen jakso Ruutu Plussan puolella:
Remppa oli kaunis, mutta avokeittiö ja olohuone oli sisustettu nurinkurisesti. Toki huonekalut on helppo pyöräyttää ympäri, mutta mikä järki oli sijoittaa sohva niin, että sohvalla istuessa tuijotetaan keittiötä? Ruokapöytä olisi voinut olla sohvan paikalla, ja sohva olisi voitu kääntää ehyttä seinää kohti, ja ehyelle seinälle TV. Perheellä kun näytti olevan telkkari, joten varmaan mieluummin sitä katsovat kuin keittiön kaappeja.
Mies vielä sanoi että täällä mahtuu katsomaan telkkaria. Kävi mielessä mille seinälle telkkari oli tarkoitus laittaa.
Uulalaa, arvo nousi rempan myötä 50 000. Ei ei ei ei ei! Arvonnousu on tullut kymmenessä vuodessa, ja ilman remppaa olisi päässyt enemmän voitolle.
Upea asunto jo valmiiksi se Torkkelinmäen kämppä. Kallio on . Fiksu remppakin tällä kertaa. Näppärästi saatiin kaksi makkaria asuntoon. Ihan näytellyltä kyllä vaikutti se, kun Marko ei muka itse keksinyt keittiöstä tehdä makkaria.
Ihana remppa. Olisin minäkin jäänyt tuohon asuntoon.
Jäivät sitten Torkkelinmäellä lapsen kanssa asumaan. Hertsikan asunto olisi ollut paljon sopivampi lapsiperheelle. Keltainen väri on kamala seinissä. Aivan kuin pinta olisi likainen.
Vierailija kirjoitti:
Uulalaa, arvo nousi rempan myötä 50 000. Ei ei ei ei ei! Arvonnousu on tullut kymmenessä vuodessa, ja ilman remppaa olisi päässyt enemmän voitolle.
Voi olla että osa arvonnoususta on ihan sitä luonnollista arvonnousua mutta se täytyy sanoa että oikeastaan jokaisessa jaksossa asunnosta poistetaan ongelmia, joiden poissaolo ehdottomasti nostaa asunnon arvoa. Marko on kyllä kerta toisensa jälkeen tehnyt asunnoista oikein hienoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu täysin samaa mieltä. Heti ekassa jaksossa kiinnitin samaan huomiota että tosi kurjaan sävyyn puhuu.
Ööö eiköhän se kuulu tähän formaattiin nuo repliikit ettei heille mikään kelpaa yms. ja jokakertainen ''yllätys'' joka nostaa remonttibudjettia, ihan niin kuin alkuperäisessä Kanadan versiossa. :)
Vierailija kirjoitti:
Jäivät sitten Torkkelinmäellä lapsen kanssa asumaan. Hertsikan asunto olisi ollut paljon sopivampi lapsiperheelle. Keltainen väri on kamala seinissä. Aivan kuin pinta olisi likainen.
Et ilmeisesti ole käynyt Torkkelinmäellä ollenkaan, kun noin tietävä tunnut olevan.
Vierailija kirjoitti:
Ööö eiköhän se kuulu tähän formaattiin nuo repliikit ettei heille mikään kelpaa yms. ja jokakertainen ''yllätys'' joka nostaa remonttibudjettia, ihan niin kuin alkuperäisessä Kanadan versiossa. :)
Kanada taisi olla tytärsarja, USAn on alkuperäinen. Mutta muuten oikein.
Minä tykkäsin Britti versiosta eniten, harmi ettei ole tehty uusia ( tai ei ainakaan Suomessa ole nähty), vain uusintoja.
Markoko ei tajunnut tehdä keittiöstä makkaria. Sehän oli todennäköisin ratkaisu. Mutta tuntui aluksi todella erikoiselta, että pariin seinään menee 60000 euroa ja sillä ei saisi kylppäriä.
Ihmetyttää tämä jankkaus jokaisessa Remppa vai muutto -ketjussa. Joo, olisi enemmän valinnanvaraa, mutta tajuatteko lainkaan, kuinka paljon vaikeampaa olisi koordinoida asia lukuisten eri kiinteistövälitysfirmojen ja välittäjien kanssa? Ei sitä tuosta vaan mennä myytäviin asuntoihin kuvaamaan. Tällä hetkellä Etuovessa on noin 58 000 asuntoa, joista vain 3500 on yksityisten myynnissä, ilman välittäjää, vaikka toki tällä palstalla aina annetaan kuva, että ihan itse myydään.