Voiko influenssa tulla myös suhteellisen lievänä?
Tarkoitan että vaikka se monella vakava tauti onkin, niin kyllähän se voi lievempikin kait joillakin olla?
Kommentit (9)
Voi tulla lievänä, osa ei huomaa juuri lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se voi. Ja se voi tulla myös suhteellisen voimakkaana, vaikka olisi ottanut rokotteen. Näin kävi itselleni tänä vuonna.
Ohis influenssarokote on välttämättä sisällä juuri sitä influenssamuotoa, joka leviää eniten. Kun rokote on suunniteltu on arvioitu väärin mikä influenssan muoto leviää. Tänä vuonna ilmeisesti rokotearvio osui väärin.
Mutta ap:n mainitsema lievä influenssa ei ole välttämättä influenssa lainkaan vaan nuhakuume.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla lievänä, osa ei huomaa juuri lainkaan.
Sairastin influenssan lievänä. Mieheni sairasti vakavamman version, molemmilla testi näytti influenssaa. Minulla ei ollut lainkaan oireita.
Kyllä voi sairastaa kevyt-influenssana.
Minulla iski oikein kunnolla päälle, mies, joka on ottanut rokotteen yskiskeli päivän ja se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se voi. Ja se voi tulla myös suhteellisen voimakkaana, vaikka olisi ottanut rokotteen. Näin kävi itselleni tänä vuonna.
Ohis influenssarokote on välttämättä sisällä juuri sitä influenssamuotoa, joka leviää eniten. Kun rokote on suunniteltu on arvioitu väärin mikä influenssan muoto leviää. Tänä vuonna ilmeisesti rokotearvio osui väärin.
Mutta ap:n mainitsema lievä influenssa ei ole välttämättä influenssa lainkaan vaan nuhakuume.
Ei välttämättä olekaan mutta kyllä influenssakin voi olla myös yhtä "lepsu" kuin normaali flunssa, ei se kaikille aiheuta vakavaa tautia.
Influenssa ei voi tulla. Nuhakuume voi tulla.
Voi tulla hyvinkin lievillä oireilla, ja on niitäkin jotka ei saa oireita lainkaan. Olen itse "sairastanut" influenssan ainoana oireena parin päivän yskä ja lievä keuhkosärky.