Varasin ajan hammaslääkärille
Soittopyyntööni vastannut taho kysyi, että käykö mulle elokuun yhdeksästoista päivä klo. 10:45. Kysyin, että mikähän vuosi? Tämäkö on "maailman parhaan terveydenhuollon" tila?
Kommentit (22)
Meillä ainakin työpaikka tarjoaa hammashuollon yksityisellä ja aina päässyt viikon varoitusajalla jos ei kiire.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin jollain tosi kiireellisellä asialla soitit?
Ajanvaraukseen soitin ja hammastarkastukseen ajattelin päästä. Mistä me oikein maksetaan maailmanluokan veroja, jos palvelut on tosiasiallisesti kehitysmaan tasoa?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanvaraukseen soitin ja hammastarkastukseen ajattelin päästä. Mistä me oikein maksetaan maailmanluokan veroja, jos palvelut on tosiasiallisesti kehitysmaan tasoa?
- ap
Samaa mieltä. Puoli vuotta kesti minulla päästä tarkastukseen. Ja seuraava aika toimenpiteeseen viiden kuukauden päähän. Ihan perseestä koko julkinen hoito.
Sinne pitää valehdella että on kipua tms niin pääsee viikon sisään lääkäriin.
Tilanne on Suomessa karmiva. Täysin hullu. Toivottavasti tietävät edes vuosiluvun.
No mikset soittanu viimekesänä?
Kyllähän nuo jonot ollu kaikilla,siis jokaisella ,tiedossa jo 20 vuotta.
Kannattaa AINA liioitella kipua hammaslääkärille ja lääkäreille niin saat äkkiä hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pääse edes kiireellisenä. Täytyy olla tosi hätä ja sittenkin joutuu ties minne asti lähtemään. Ei akuuteilla on järjettömät jonot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pääse edes kiireellisenä. Täytyy olla tosi hätä ja sittenkin joutuu ties minne asti lähtemään. Ei akuuteilla on järjettömät jonot.
Helsingissä olen aina päässyt seuraavana päivänä jos on kipua
Vierailija kirjoitti:
No mikset soittanu viimekesänä?
Kyllähän nuo jonot ollu kaikilla,siis jokaisella ,tiedossa jo 20 vuotta.
Täällä oli tosi hyvä tilanne ja hommat hoituivat eikä koskaan tarvinnut odottaa tarkastustakaan muutamaa kk enempää. Tuli vake hyvä ja siihen loppui pääseminen. Nyt se naapurikaupunki työntää tänne potilaansa ja vie ajat. Ei pääse enää mitenkään ja aika voi olla 7kk kuluttua siellä naapurikaupungin perukassa kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen aina päässyt seuraavana päivänä jos on kipua
Niin täälläkin ennen. Sitten tuli vake ja Vantaa valtasi koko hammashoidon.
Tampereella odotin aikaa 11 kk. Kiperä tilanne ja paljon hoidettavaa toisen sairauden takia. Tänne muuttaa jatkuvasti porukkaa muualta on yksi syy. Ukrainalaiset varmaan vie myös leijonanosan ajoista. Pitäähän ne hampaat suomalaisten piikkiin hoitaa.
Julkinen terveydenhoito on yksi suuri vitsi nykyään. Ambulanssinkin kyytiin pääsee jos pääsee. Takseista on tullut yhtäkkiä ambulansseja.
Jonnekin verovarat valuu. Ja se ei ole julkinen terveydenhoito.
Minäkin soitin viime vuoden lokakuussa ja tämän vuoden toukokuussa on aika sitte.
Pääkaupunkiseudulla sain puoleksi vuodeksi oikeuden käydä itse tsekkaamassa eräällä sivulla onko siellä hammaslääkäriaikoja. Toistaiseksi ei ole ikinä ollut yhtään. Samaan aikaan Pohjois-Pohjanmaalla pääsin vuoden mittaiseen jonoon. Haen tarkistusaikaa eli olen ei-kiireellinen tapaus. En ole vielä menossa yksityiselle. Ehkä ensi vuonna menen. Suomi ei ole enää hyvinvointivaltuo.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla sain puoleksi vuodeksi oikeuden käydä itse tsekkaamassa eräällä sivulla onko siellä hammaslääkäriaikoja. Toistaiseksi ei ole ikinä ollut yhtään. Samaan aikaan Pohjois-Pohjanmaalla pääsin vuoden mittaiseen jonoon. Haen tarkistusaikaa eli olen ei-kiireellinen tapaus. En ole vielä menossa yksityiselle. Ehkä ensi vuonna menen. Suomi ei ole enää hyvinvointivaltuo.
Asut päääkaupunkiseudulla mutta pääset pohjoispohjanmaan jonoon?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin soitin viime vuoden lokakuussa ja tämän vuoden toukokuussa on aika sitte.
Mikä alue?