Mitä tarkoittaa lakisääteinen työterveys?
Eli kuuluuko lääkärikäynnit tuohon ja normi sairaspoissaolon anominen?
Sori, jos kysyn tyhmiä mutta en ole ollut työelämässä vielä pitkään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos haluan mennä vaikka Terveystalolle kuumeen takia ja ottaa sairaslomaa, niin maksan sen itse? Kunnallisella jonoa -AP
Siis sä olet töissä jossakin? Me ei voida tietää millainen sopimus sillä sun työpaikalla on ja minkä palveluntarjoajan kanssa. Nää pitäisi olla selvillä kun työsopimusta allekirjoitetaan.
Siis meillä on lakisääteinen työterveyshuolto, mutta googlen mukaan lääkärikäynnit ei siihen kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos haluan mennä vaikka Terveystalolle kuumeen takia ja ottaa sairaslomaa, niin maksan sen itse? Kunnallisella jonoa -AP
Siis sä olet töissä jossakin? Me ei voida tietää millainen sopimus sillä sun työpaikalla on ja minkä palveluntarjoajan kanssa. Nää pitäisi olla selvillä kun työsopimusta allekirjoitetaan.
Siis meillä on lakisääteinen työterveyshuolto, mutta googlen mukaan lääkärikäynnit ei siihen kuulu.
Niin, eli julkiselle tai sitten maksat itse, selvä homma. Mutta kannattaa vastaisuudessa, kun toivottavasti pääset johonkin parempaan firmaan, selvittää etukäteen nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakisääteista on järjestää työterveyshuolto. Tuo ei tosiaan vielä kerro sitä onko teillä vain se lakisääteinen minimi vai saako lääkärissä käydä myös sairastuessa. Tämä selviää kysymällä esimieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin palaan tähän vielä... "googlen mukaan"? Ei google tiedä mikä on just sun työpaikan käytäntö. Lakisääteinen työterveyshuolto pitää olla jokaisella nyrkkipajalla, "lain mukaan" kuten nimikin sanoo - mutta se voi olla sitten monen tasoista.
Oma asiasi sun pitää selvittää esihenkilöltä tai henkilöstöosastolta.
lähestulkoon kaikilla?
No ei likikään kaikilla oikeasti.